• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061308224
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

عوارضی محور رودبار - رشت هوشمندسازی می‌شود

عوارضی محور رودبار - رشت هوشمندسازی می‌شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان از حذف عوارضی به روش سنتی در محور رودبار - رشت خبر داد و گفت: از پل زیتون رودبار عوارضی باید هوشمند شده و درآمد دریافتی از عوارض صرف ارائه خدمات بهتر در جاده‌های استان و رفع نقاط پرخطر شود.

اسدالله عباسی امروز، ۱۳ شهریورماه در جلسه خدمات سفر و شورای ترافیک استان گیلان، با بیان اینکه مسئولان شهرستان‌های هدف گردشگری باید در حوزه کاهش ترافیک بسیار خوب عمل کنند، اظهار کرد: باید فرمانداران شهرستان‌های هدف حوزه گردشگری با مدیریتی واحد اقدامات لازم به منظور کاهش بار ترافیکی در محورهای شهری و مواصلاتی شهرستان را انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم توجه فرمانداران به نظارت بر سواحل و اماکن گردشگری، افزود: در ایام تعطیل سال فرمانداران باید در یک هماهنگی لازم بر امور مربوط خود نظارت داشته باشند تا از برخی ناهنجاری‌ها جلوگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به ورود ۲۲۸ هزار خودرو به گیلان در ۷۲ ساعت گذشته، گفت: این میزان از ورود خودرو به استان به نسبت مشابه پنج سال گذشته بسیار بی سابقه بوده است که همین امر منجر به افزایش بار ترافیکی در استان شد.

عباسی از حذف عوارضی به روش سنتی در محور رودبار - رشت خبر داد و بیان کرد: از پل زیتون رودبار عوارضی باید هوشمند شده و درآمد دریافتی از عوارض صرف جاده‌های استان و رفع نقاط پرخطر شود.

وی یکی از راه‌های حذف سرعتکاه‌ها را در گیلان نصب دوربین دانست و بیان کرد: محورهای حادثه‌خیز استان شناسایی شده است؛ از این رو باید دوربین در تمامی این نقاط نصب شود و هیچ مشکل اعتباری در این راستا وجود ندارد.

استاندار گیلان، این استان را از استان‌های گردشگرپذیر و مقصد گردشگری عنوان کرد و افزود: باید با تمهیدات لازم، ایجاد امکانات و رفع کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از راه‌ها فضای مطلوب را برای مسافران متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی و گیلان سربلند فراهم کرد.

عباسی بر لزوم مدیریت درست ورودی‌های گیلان و توجه به این مهم توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: اقامتگاه‌های بین راهی با امکانات لازم اعم از نمازخانه باید مورد توجه قرار گیرد و جایگاه‌های سوخت نیز نظارت شود.

وی با بیان اینکه برای جذب گردشگران خارجی باید تمهیدات لازم اتخاذ شود، عنوان کرد: برای جذب مسافران خارجی باید جاذبه‌های گردشگری لازم را انجام دهیم، زیرا این امر منجر به ارزآوری برای کشور می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه تامین آرد هیچگونه مشکلی در استان و شهرستان‌های گردشگرپذیر وجود ندارد، افزود: اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و نانوایی‌ها نگران تامین آرد خود نباشند.

عباسی، گیلان را یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور دانست و بیان کرد: توزیع مرغ به کمیته اقدام مشترک توزیع می‌شود که این امر می‌تواند به توزیع یکنواخت مرغ در سطح استان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha