• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061308220
  • خبرنگار : 71592

ژنرال‌های صهیونیست: نتانیاهو به هیچ‌یک از اهداف جنگی نرسیده و باید استعفا کند

ژنرال‌های صهیونیست: نتانیاهو به هیچ‌یک از اهداف جنگی نرسیده و باید استعفا کند

۲ عضو کابینه جنگ منحل شده رژیم صهیونیستی در رد ادعاهای نخست وزیر این رژیم در مورد محور فیلادلفیا و توافق تبادل اسرای غزه نشست خبری برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، «بنی گانتس» رئیس حزب «اردوگاه رسمی» و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در این نشست خبری گفت: همه شهروندان اسرائیلی خواهان بازگرداندن گروگان‌ها در غزه هستند. اسرائیل بهای سنگینی در این جنگ پرداخت کرده‌ و بالاترین هدف بازگرداندن گروگان‌هاست. برای آزادی گروگان‌ها چه به صورت تدریجی و چه طی یک مرحله به یک توافق حاصل شود.

به نقل از «تلویزیون العربی»، گانتس تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تصمیم راهبردی درباره غزه ندارد و راه‌حلی برای گذرگاه رفح نمی‌دهد.

وی افزود: مشکل محور فیلادلفیا نیست بلکه مشکل نبود تصمیات راهبردی شفاف است. محور فیلادلفیا یک چالش عملیاتی است اما تهدیدی وجودی علیه امنیت اسرائیل محسوب نمی‌شود.

گانتس ادامه داد: نتانیاهو باید استعفا دهد. باید منافع شخصی را کنار بگذاریم و با برگزاری انتخابات کابینه وحدت ملی تشکیل شود. اسرائیل پس از ۷ اکتبر تغییر کرده است.

او همچنین گفت: نتانیاهو سرگرم موقعیت سیاسی خودش است و به بازگرداندن ساکنان به منازل خود در جنوب اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد. او به شکل هدفمند مانع توافقات تبادل اسرا از جمله توافق اول شد. نتانیاهو هرگز گروگان‌ها را زنده بازنمی‌گرداند و سرگرم بقای سیاسی خود است.

گانتس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نتوانست به مکان‌های مورد نیاز در غزه برسد، تاکید کرد: سیستم دفاعی باید تقویت شود و با تمام تهدیداتی که بعد از ۷ اکتبر با آن روبرو هستیم مقابله کنیم.

وی همچنین گفت اگر نتانیاهو قادر به مقابله با فشارهای بین‌المللی نیست بهتر است به خانه‌اش برود.

«گادی آیزنکوت» عضو کنست و وزیر سابق کابینه منحل شده رژیم صهیونیستی هم در این نشست خبری گفت آنچه نتانیاهو با وزیر جنگ و اعضای کابینه انجام می‌دهند، بیهوده است. امتناع نتانیاهو از تعیین اهداف برای جنگ، وضعیت فعلی را به وجود آورده است. وضعیت استراتژیک رژیم صهیونیستی به دلیل محور فیلادلفیا فرو نخواهد پاشید و آزادی گروگان‌ها در اولویت است.

وی تاکید کرد: اسرائیل در حال حاضر در پایین‌ترین سطح خود از زمان تاسیس قرار دارد و به هیچ یک از اهداف جنگی که تعیین کرده، دست نیافته است. تضمین آینده اسرائیل در گرو دستیابی به توافق برای بازگرداندن اسراست. نتانیاهو مانع هرگونه اصلاحات در اهداف جنگ شد و قصد دارد به دلایل سیاسی و شخصی درباره تبادل اسرا توافق نکند.

آیزنکوت تصریح کرد که نتانیاهو نمی‌تواند دستاوردهای ارتش رژیم صهیونیستی را به پیروزی راهبردی تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان مانع اصلی دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای صهیونیستی است و اعلام کرده قصد عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در مرزهای مشترک غزه و مصر را ندارد. او در این باره امروز گفت از آنجایی که حماس به محور فیلادلفیا نیاز دارد، ارتش رژیم اشغالگر از این محور خارج نمی‌شود.

همزمان خانواده‌های اسرای صهیونیستی تقریبا هر روز تظاهرات کرده و خواهان توافق فوری برای تبادل اسرا هستند.

دفتر نتانیاهو نیز در پاسخ به اظهارات گانتس و آیزنکوت، آن‌ها را به سکوت دعوت کرد و گفت اسرائیل بدون حضور آن‌ها در کابینه جنگ، عملکرد بهتری داشته است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۷:۴۹

همه شماها باید از رؤی زمین برداشته شوید البته با آمریکای جنایتکار رشوه خور

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۶:۱۵

از موفقیت نتانیاهو گذشته اسرائیل به لبه پرتگاه نزدیک می شود! حماس و جبهه مقاومت قدرتمندتر از همیشه آماده نبرد است یا باید شکست را بپذیرید و یا نابودی سربازان و تجهیزات جنگی خود را با چشم مشاهده کنید!