• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061308202
  • منبع : نمایندگی خوزستان

فرماندار اهواز عنوان کرد

کمبود معلم در خوزستان/ تامین معلم برای اهواز، خط قرمز است

کمبود معلم در خوزستان/ تامین معلم برای اهواز، خط قرمز است

ایسنا/خوزستان فرماندار اهواز گفت: تامین معلم برای مدارس خط قرمز ما است و باید تمهیدات لازم برای رفع این مشکل تا قبل از شروع مدارس اندیشیده شود.

سید احمد موالی‌زاده در نشست شورای آموزش و پرورش اهواز که امروز (۱۳ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: تامین معلم مدارس خط قرمز ما است و باید تمهیدات لازم از سوی مدیران نواحی آموزش و پرورش اهواز اندیشیده شود؛ در اسرع وقت با اداره‌کل مکاتبه و این موضوع مهم را پیگیری و رفع کنند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه با شروع مدارس هیچ عذری در خصوص کمبود معلم پذیرفتنی نیست، افزود: این موضوع حق‌الناس است و ما برای رفع این مشکل مسئول هستیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش اهواز با اشاره به اینکه استان خوزستان یکی از بحرانی‌ترین استان‌ها در موضوع کمبود معلم است، افزود: یکی از دلایل کمبود معلم و همچنین سطح پایین آموزشی در استان خوزستان، معلم فرست بودن و مهاجرت به دیگر استان‌ها است.

موالی‌زاده اضافه کرد: مشکلات وجود دارد اما برای پیشرفت اهواز و استان خوزستان باید به منطقه خود تعهد داشته باشیم.

وی ادامه داد: جلسات پروژه مهر ویژه بازگشایی مدارس هر هفته در اهواز برگزار و رفع مشکلات از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی، نوسازی و زیباسازی، بهداشت و دیگر موارد اولویت‌بندی شود.

فرماندار اهواز افزود: در جلسات پروژه مهر از مدیران برنامه اجرایی می‌خواهم به موضوع بهداشت توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ بهداشت یکی از مهمترین مواردی است که باید به صورت ویژه در جلسات پروژه مهر بررسی و برنامه عملیاتی آن برای اجرا ابلاغ شود.

موالی‌زاده ادامه‌ داد: هشت مدیر شهرداری مناطق در جلسه آینده پروژه مهر دعوت و برای رفع مشکل تقسیم کار شود.

وی گفت: شهرداری‌های دیگر استان‌های کشور، بسیاری از کارهای مدارس را انجام می‌دهند و شهرداری اهواز نیز باید بر اساس وظیفه‌ای که دارد در رفع مشکلات مدارس پیشقدم باشد. به کارهای حداقلی قانع نیستیم.

فرماندار مرکز استان خوزستان با تاکید بر اینکه برای اجرای کامل پروژه مهر، ساز و کار نظارتی نیاز است، افزود: مدرسه به مدرسه باید توسط اکیپ نظارتی شامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله بهداشت، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و فرمانداری بازدید و مشکلات احصا و تا یک هفته مانده به شروع مدارس تمام مشکلات رفع شوند.

موالی‌زاده به مشکلات مدارس روستایی اهواز اشاره کرد و گفت: بخشداران شهرستان، جلسات مستمر برای پیگیری و رفع مشکلات روستایی برگزار و برای رفع مشکلات از ظرفیت شرکت‌های حوزه استحفاظی خود استفاده کنند.

فرماندار اهواز به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌های مستقر در اهواز موظف هستند مشکلات مدارس را رفع کنند و به جای توزیع بسته‌های لوازم تحریر، مشکلات مهم مدارس از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی، آب سردکن، سرویس مدارس و ساخت و سازها را انجام دهند.

وی در خصوص تعرفه مدارس گفت: تعیین تعرفه مدارس نیاز به جلسه کارشناسی دارد و باید بر اساس قوانین انجام شود. تعیین تعرفه بدون استناد به ماده قانونی امکان‌پذیر نیست.

فرماندار اهواز ادامه داد: صدور احکام معلمان باید قبل از اول مهر انجام شود. مدیران‌ نواحی این موضوع مهم را ویژه انجام دهند.

موالی‌زاده با اشاره به بلاتکلیف بودن والدین دانش‌آموزان در خصوص سرویس مدارس گفت: جلسه ویژه ساماندهی و تعیین تکلیف سرویس مدارس با حضور نماینده ادارات و دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش، تاکسیرانی، شهرداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور تشکیل و نتیجه آن به فرمانداری گزارش شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۲۱

معلم دارید از شهرهای دیگر استخدام می کنید و جایگزین سهمیه شهرها را انجام می دهید چرا معلم باید از شهر دیگر بیارید چرا از خود شهر محل سکونت استخدام نمی کنید بیشتر معلمان را از شهرستان بهبهان ووحق

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۵۱

سلام والا خوزستان ۸سال جنگ بود این نباید حقش باشه که پیمانکار نیرو زحمت کش بیاره با ۷ ی ۸ سال سابقه ظلم بکنه ب معلم آموزش دیده والا این معلمان پیمانکاری دلسوز تر از معلمان جذب دولت هستن این حقشون نیست عدالت کی و کجا شامل این معلمهای پیمانکاری میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۳:۳۳

سلام بازنشسته های بزرگ وار هستند کلاس های چهل نفره به بالا با بازنشسته ها شاداب می شود دست روی دست نگذارید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۴۷

باسلام واحترام خدمت جناب آقای فرمانداروتشکرازدلسوزی شمالطفاقبل ازشروع سال تحصیلی به مدارس منطقه عين ۲ اهواز، سربزنید ، وضعیت بهداشت مدارس ، و،وسائل گرمایش رابرسی نمایید