• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061308194
  • خبرنگار : 50038

پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر؛ گامی ماندگار در رونق اقتصادی منطقه

پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر؛ گامی ماندگار در رونق اقتصادی منطقه

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر از برگزاری پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ مهر ماه در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: آیین افتتاحیه جشنواره ۱۸ شهریور ماه در پارک تاریخی سیفیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ یدالله کریمی شامگاه سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ذیل این جشنواره ملی بیش از ۱۴ جشنواره متنوع دیگر همچون جشنواره آلبالوی شهر زنگنه، جشنواره گردو، جشنواره فرش ازندریان و چندین جشنواره متنوع دیگر در سطح شهرستان در طی این یک ماه برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر؛ گامی ماندگار در رونق اقتصادی منطقه

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را نقطه عطفی در بحث رونق اقتصادی منطقه و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان ملایر و شهر جهانی مبلمان منبت به اقصی نقاط کشور دانست و افزود: امیدواریم ضمن ایجاد شادی و شور در بین مردم مسافران و گردشگران، برگزاری این جشنواره‌ها آورده اقتصادی خوبی برای فعالین حوزه هنر صنعت مبلمان منبت داشته باشد.

کریمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است که در هر روز جمعه طی این یک ماه در پارک تاریخی سیفیه توسط گروه‌های زیر مجموعه یک جشن شاد و مفرح برگزار شود، افزود: سه جشن بزرگ نیز به همت شهرک صنعتی حاجی آباد، بازار مبل ملایر و فعالین صنعت مبلمان در خیابان کارخانه قند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برپایی این جشنواره ملی همه ادارات و نهادهای دولتی همچون نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، بخشداری ها، شهرداری‌های تابعه، میراث فرهنگی و البته به خصوص فعالین حوزه مبلمان منبت پای کار هستند، خاطرنشان کرد: امسال تلاش کرده‌ایم در بحث ارتقای کیفیت به طور جدی وارد عمل بشویم.

وی با تاکید بر اینکه واحد بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه درودگران مبل منبت در طی این یک ماه از تمام واحدهای صنفی و نمایشگاه‌های مبل منبت بازدید به عمل می‌آورند، اظهار کرد: در این رابطه دادستان شهرستان پای کار هست و هر واحد صنفی که مرتکب جرم شود، ۱۰ برابر هزینه مربوطه باید جریمه پرداخت کند.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با اشاره به اینکه طی برگزاری جشنواره بازرسی اتحادیه شبانه روز فعال هستند و کیفیت محصولات تولیدی را کنترل می‌کنند، افزود: در مقابل درب همه نمایشگاه‌ها و واحدهای عرضه کننده مبلمان، تلفن مخصوص هیئت بازرسی نصب شده است و کلیه شکایت‌ها از طرف خریداران پیگیری می‌شود.

کریمی از اهدای وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد در قالب کالا کارت در سراسر کشور برای خرید مبلمان خبر داد و افزود: این فرصت استثنایی از طرف یکی از بانک های عامل فراهم شده است و همه ملت ایران در هر شهری که هستند می‌توانند برای دریافت این وام به این شعبه بانک در شهر خود مراجعه کنند و پس از سفر به ملایر مبلمان منبت خود را خریداری کنند.

ملایر؛ تولیدکننده ۶۵ درصد مبلمان منبت کشور

وی با تاکید بر اینکه بندبند انگشتان فعالین هنر صنعت مبلمان منبت در جهانشهر ملایر افتخاری بزرگ برای این منطقه محسوب می‌شود، افزود: ۶۵ درصد تولید مبلمان کشور ر اختیار ملایری‌هاست.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت از اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰ هزار نفر در این هنر-صنعت و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۳۵ هزار نفر در حوزه مبلمان منبت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در سطح شهرستان فعال هستند و ۶۰ درصد فعالین این حوزه از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

کریمی از اشتغال ۱۲۰۰ خانم بدسرپرست و یا سرپرست خانوار و یا بانوان منبت کار ملایر در این حوزه خبر داد و افزود: در حال حاضر بخش بزرگی از اشتغال شهرستان، زیر مجموعه خانواده هنر -صنعت مبلمان منبت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبلمان منبت ملایر به کشورهای اوراسیا، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و چند کشور اروپایی صادر می‌شود، گفت: مبلمان منبت ویژگی خاصی که دارد این است که ما کالای خام را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم و در قبالش یک کالای کاملاً لوکس با ارزش افزوده بالا را صادر می‌کنیم، که قطعاً برای حضور مقتدرانه در این زمینه نیازمند هموارکردن مسیر صادرات توسط دولت هستیم.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این جشنواره چهار منطقه ویژه برای عرضه و فروش مبلمان منبت در نظر گرفته شده است، از اتحاد، وحدت و وفاق بین اعضای اتحادیه خبر داد و گفت: کلیه زیرساخت‌های لازم برای اسکان مسافرین و خریداران و گردشگران به همت میراث فرهنگی فراهم شده است و تلاش می‌کنیم طی این یک ماه هتل‌ها، سوئیت‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز بوم گردی برای اسکان مسافران خدمات رسانی کنند.

وی گرانی مواد اولیه، نوسانات بازار ارز، تحریم‌ها، و ضعف در حوزه تبلیغات در عرصه جهانی را از جمله مشکلات حوزه مبلمان منبت ملایر عنوان کرد و افزود: در بحث صادرات و فروش هر محصولی، قطعاً تبلیغات خوب، ارائه کالای با کیفیت و برخورد خوب با مشتری حرف اول را می‌زند.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با تاکید بر اینکه تبلیغات خوب، جزو لاینفک رشد اقتصادی و فروش خوب در جشنواره‌ها محسوب می‌شود، گفت: یک تیزر کاملاً حرفه‌ای توسط یکی از شرکت‌های تراز اول ایران تهیه شده است و با پیگیری‌های انجام شده ۱۵ روز قبل از شروع جشنواره از تمام شبکه‌های رسانه ملی در حال است.

وی بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده ۴۰ هزار ثانیه تبلیغات رایگان در قالب ۵۰۰ مورد پخش تلویزیونی تیزر به مناسبت جشنواره ملی مبلمان منبت سهم ملایری‌ها شده است، افزود: این یک موفقیت و تبلیغات بسیار گسترده و خوب برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری و قابلیت هنر -صنعت مبلمان منبت ملایر به شمار می‌رود.

کریمی با بیان اینکه به علت گرانی مواد اولیه، قیمت مبلمان نیز تا حدودی افزایش پیدا کرده است و ‌می توان گفت دیگر در اولویت سبد کالای خانواده‌ها نیست، افزود: با وجود همه این مسائل تلاش کرده‌ایم طی سال‌های اخیر چرخ این صنعت بچرخد و هیچ واحد صنعتی تعطیل نشود.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ادامه داد: تجربیات حاصل طی چهار دوره برگزاری جشنواره ملی مبلمان منبت باعث شده است در جشنواره پنجم به پختگی لازم برسیم و جرایم بازدارنده‌ای از طرف تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و دادستانی برای متخلفان در زمینه عرضه و فروش مبلمان در نظر گرفته شده است و قطعاً واحد متخلف ۱۰ برابر میزان تخلف، جریمه شده و حتی تا به سمت ابطال جواز و پلمب واحد نیز پیش می‌رویم.

کریمی با تاکید بر اینکه حفظ اعتبار و برند شهر جهانی مبلمان منبت برای ما بسیار حائز اهمیت است، چراکه برای رسیدن به این جایگاه زحمات بسیاری متقبل شده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان برگزاری این جشنواره، پیش‌بینی می‌کنیم با حجم قابل توجهی از مسافران و خریداران مواجه بشویم.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر در رابطه با اقدامات انجام شده در بحث ماندگاری این برند برای شهر جهانی ملایر، افزود: بالا بردن کیفیت محصولات، ارتقای رنگ و مواد اولیه، برگزاری و کارگاه‌های مهارت حرفه‌ای به منظور ارتقاء کیفیت محصولات از جمله اقدامات انجام شده است.

کریمی از فعالیت ۱۲۰۰ واحد تخصصی رنگ کاری و ۹۰۰ کارگاه رویه کوبی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ما با سازمان جهانی صنایع دستی در یونسکو ارتباط تنگاتنگی داریم و سالانه تمامی اقدامات و جشنواره‌های برگزار شده در حوزه مبلمان منبت مستندسازی می‌شود و توسط وزارت میراث فرهنگی به سازمان جهانی یونسکو ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برند شهر جهانی مبلمان منبت از سال ۹۶ به نام ملایر ثبت شد، افزود: ما از آن سال تاکنون نهایت تلاش خود را برای حفظ این جایگاه کرده‌ایم.

کریمی همچنین از فضاسازی شهر و برپایی بنرهای مخصوص تبلیغات جشنواره پنجم مبلمان منبت در ورودی‌های شهر ، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح و نصب آدرس‌های مراکز فروش در میادین و ورودی‌های شهر به همت کمیته تبلیغات شهرداری خبر داد.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با بیان اینکه پنج کمیته تخصصی اسکان، تبلیغات، نظارت بر اماکن و فروشگاه‌ها، فضای مجازی و اطلاع رسانی در این راستا شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ۱۰ بیلبورد در همدان در بحث تبلیغات نصب خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha