• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061308129
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

شهید امیرعبداللهیان سیاست و اخلاق را درهم آمیخت

شهید امیرعبداللهیان سیاست و اخلاق را درهم آمیخت

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: کار بزرگ شهید امیرعبداللهیان این بود که سیاست و اخلاق را درهم آمیخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۱۳ شهریورماه در نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان با تقدیر از برگزارکنندگان این اجلاسیه اظهار کرد: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، به پاسداشت تلاش همه مجاهدان از شهر دامغان آغاز و در ادامه به صورت بین‌المللی در مشهد مقدس و کشورهایی همچون سوریه برگزار شد.

وی از این اجلاسیه به عنوان یک برنامه فاخر و وزین نام برد و افزود: این اجلاسیه توسط کسانی بنیان نهاده شد که دغدغه فعالیت‌های جهادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران این برنامه وزین، ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت، شهادت و استقامت را در کل دنیا به بروز و ظهور رساندند.

امام جمعه سمنان از شهید امیرعبداللهیان به عنوان افتخار استان سمنان نام برد و تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان شهید میدان و دیپلماسی بود و این اجلاسیه امروز به پاسداشت مجاهدت‌های آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه شهید سیاستمداری اخلاقمدار بود، افزود: یکی از بزرگترین کارهای این شهید والامقام این بود که متواضعانه خلاق و سیاست را بهم درآمیخت.

نماینده ولی فقیه در استان با تجلیل از خانواده شهید امیرعبداللهیان گفت: ما همواره شهید امیرعبداللهیان را در سفرهای خارجی و در حال رایزنی و گفتگو می‌دیدیم اما خانواده ایشان و خصوصا فداکاری‌های همسرشان نقش مهمی در موفقیت‌ها و تلاش‌های ایشان داشت.

وی بر لزوم ترویج مکتب اخلاقی شهید امیرعبداللهیان تاکید کرد و گفت: باید به مکتب اخلاقی وزیرخارجه شهید بیش از پیش توجه شود.

مطیعی از پیامبر اعظم(ص)ب ه عنوان اولین مجاهد در غربت نام برد و گفت: اکثر ائمه اطهار ( س) از جمله امیرالمونین(ع) امام رضا، امام جواد، امام هادی (ع) و امام زمان(عج) و...از جمله مجاهدان در غربت بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha