• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061308123
  • منبع : نمایندگی مازندران

برپایی چادرهای گاوبانگی درشهرستان های نوشهر و آمل

برپایی چادرهای گاوبانگی درشهرستان های نوشهر و آمل

ایسنا/مازندران باشروع فصل گاوبانگی محیط بانان ادارات حفاظت محیط زیست نوشهر و آمل اقدام به برپایی چادر های موقت گاوبانگی کرده و محیط‌بانان با استقرار در این چادرها مناطق حوزه استحفاظی را تحت پوشش و حفاظت قرار می‌دهند.

 به گزارش ایسنا، از نیمه شهریور ماه تا اواخر مهرماه هرسال فصل( گاوبانکی )یا (گوچمر ) و یا (ورزا چمر) درمناطق حفاظت شده جنگل های هیرکانی در دامنه ی شمالی رشته کوهستان البرز آغاز می‌شود که در واقع فصل جفت‌گیری مرال‌ها این گونه‌ی رو به انقراض از پستانداران حیات وحش است.

در همین راستا ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر جهت مدیریت دقیق‌تر مناطق حساس زیستگاهی، نسبت به اجرای محدودیت های تردد در مناطق جنگلی حوزه شهرستان نوشهر و برقراری چادرهای موقت گاوبانگی و مسدود سازی مسیرهای فرعی در مناطق حساس زیستگاهی با هدف پیشگیری از وقوع تخلف شکار اقدام کردند.

باشروع فصل گاوبانگی اداره حفاظت محیط زیست آمل نیز جهت مدیریت دقیق‌تر مناطق حساس زیستگاهی این شهرستان اقدام به برپایی چادرهای موقت گاوبانگی کرده و محیط‌بانان با استقرار در این چادرها  مناطق حوزه استحفاظی را تحت پوشش و حفاظت قرار می‌دهند.

برپایی چادرهای گاوبانگی درشهرستان های نوشهر و آمل

اداره حفاظت از محیط زیست، از همه دوستداران و علاقمندان به حیات وحش ومردم نواحی جنگلی و کوهستانی درخواست می‌کند تا هرگونه فعالیت و رفت و آمد غیرعادی را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان گزارش دهند تا بدینوسیله بتوان حمایت همه جانبه ای جهت حفظ وحراست این گونه زیبا و با ازرش بعمل آوردند.

برپایی ۲۵ چادر گاوبانگی در طبیعت مازندران

در همین زمینه مسئول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: بیش از ۲۵ چادر گاوبانگی برای حفاظت تابستانه ازسوی محیط زیست در زیستگاه‌های مرال استان مازندران برپا شده است.

کوروس ربیعی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فصل گاوبانگی، دوره حساس برای حفاظت از مرال است که در این دوره گله‌های مرال دست به انتخاب گله می‌زنند.

وی افزود: این مرحله که یک دوره یکماهه است بسته به تعداد جمعیت مرال‌ها دارد و با بروز بانگ همراه است.

برپایی چادرهای گاوبانگی درشهرستان های نوشهر و آمل

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: همه ساله دوران گاوبانگی از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه خواهد بود که در این دوران جدال بین نرها اتفاق میفتد.

ربیعی افزود: امسال بیش از ۲۵ چادر گاوبانگی برای حفاظت تابستانه ازسوی محیط زیست در زیستگاه‌های مرال استان مازندران برپا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha