• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403061308117
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۳شهریور؛ حضور پزشکیان در بین زائران امام رضا/طرح مجلس درباره تردد اتباع خارجی

اخبار سیاسی ۱۳شهریور؛ حضور پزشکیان در بین زائران امام رضا/طرح مجلس درباره تردد اتباع خارجی

«سفر پزشکیان به مشهد»، «تودیع و معارفه وزیر ورزش»و « اصلاح قانون ورود و خروج اتباع خارجی» از موضوعات مهم خبری سیزدهم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور صبح امروز، به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) عازم مشهد شد و در بدو ورود در اولین بخش از برنامه‌های این سفر در میان زائرانی که برای حضور در آیین‌های سوگواری سالروز شهادت امام رئوف، با پای پیاده در مسیر نیشابور به مشهد، عازم حرم مطهر رضوی بودند، حضور یافت.

مسعود پزشکیان سپس در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی حاضر شد و با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

رئیس دولت سیزدهم طی سخنانی در این نشست با تاکید بر اینکه رضایت مردم اصل است، افزود: باید با مردم صحبت کرد. اگر مردم بدانند مصلحت آنان چیست خود را به دست جراح متخصصی می سپارند. ما باید مردم را آگاه کنیم. طبیعتا باید در خیلی از قسمت ها جراحی هایی داشته باشیم تا بتوانیم کشور را از این وضعیت بیرون ببریم. قدم اول ما رضایت مردم است. در بیمارستان ما بحث این بود که مریض راضی شود. مردم وقتی می دیدند ما هر کاری می توانیم انجام  می دهیم اگر مریض آنان فوت می کرد بازهم قدردان بودند.

وی با بیان اینکه جراحی نیاز به همدلی دارد. اگر بخواهیم جراحی کنیم باید همه سیاستمداران و مسئولان دست به دست هم دهیم، تصریح کرد:‌ وقتی یک مریض را عمل می کنیم ممکن یکی بگوید چرا داد می زند. ما هر مداخله ای بخواهیم بکنیم باید اقشار آسیب پذیر را ببینیم و اجازه ندهیم زیر چرخ های توسعه ما له شوند. اجازه نمی دهیم مداخلات ما مردم و اقشار آسیب پذیر را با بحران مواجه کند. به هر قیمتی هر کاری را انجام نمی دهیم. کاری را می کنیم که عزت مردم حفظ شود. وحدت و همدلی ما را به جایی می رساند.

مسعود پزشکیان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی هفته گذشته خود با مردم نیز به سفری که به نیویورک خواهد داشت اشاره کردو  خبر داد که «تلاش داریم از ایرانیان خارج از کشور دعوت به بازگشت یا لااقل سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشیم.» وحالا باید دید که «تصمیم دولت چهاردهم برای بازگشت سرمایه‌گذاران به ایران چیست؟»

امروز همچنین آیین تکریم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم و معارفه احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم با حضور محمدرضا عارف برگزار شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه  وزارت ورزش و جوانان هر دو بخش مهم و ستادی است که مقبولیت وزارتخانه، نه به ورزش می‌چسبد و نه به جوانان،‌ تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان اگر این دو بخش ماموریت خود را به درستی انجام دهند، قطعا دستاورد ارزشمندی خواهیم داشت. کاهش هزینه‌های ملی و اجتماعی موثر است. راهکار مقابله با آسیب‌ها اجتماعی برخوردهای سخت نیست. با روش‌های نرم که در ذات دو بخش این سازمان است می‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

عارف همچنین تصویب‌نامه هیات وزیران برای تعیین داروهای وارداتی مشمول حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ی‌درصدی را ابلاغ کرد.

مطابق این مصوبه، حدود ۴۷۰ قلم انواع داروی وارداتی و افزودنی‌های خوراک دام و طیور و آبزیان مشمول جزء ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ شده‌اند.

****

طرح الحاق ۵ تبصره به ماده ۱۶ قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران در جلسه علنی ۲۱ مرداد ماه اعلام وصول و به کمیسیون مربوطه برای بررسی ارجاع شد.

در این طرح مواردی همچون برخورد قانونی با کلیه اتباع غیرمجاز ساکن در ایران و طرد آنها به کشور متبوع خود پیش بینی شده است که متن کامل آن را می توانید در این لینک بخوانید.

****

امروز همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه آیین سوگواری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مشهد،‌ ضمن تاکید بر اینکه همیشه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم، تصریح کرد: اگر نقدی به دولت داریم که داریم می توانیم در جلسات دو نفره با رئیس‌جمهوری مطرح کنیم وگرنه در نشست های سه نفره و یا در شورای عالی امنیت ملی بیان کنیم و یا در هیئت رئیسه مجلس یا صحن علنی مجلس مطرح می کنیم و در نهایت با مردم در میان می گذاریم اما این که در کمین بنشینیم و چوب لای چرخ بگذاریم و یا در کمین بنشینیم و دولت را تضعیف کرده و ایراد بی خود بگیریم صحیح نیست و مغایر با حرف رهبر انقلاب است.

محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور هم در جلسه قدردانی از عوامل ستادی انتخابات استان تهران با بیان این‌که «انتخابات ۵ گانه با سلامت و نظم و بدون هیچ شبهه‌ای برگزار شد» افزود: آرامشی که در کشور حاکم است مرهون برگزاری سلامت انتخابات است. همه استان‌ها و مسؤولان باید از کسانی که در انتخابات حضور داشتند و کمک کردند تشکر کنند و اقدام استانداری تهران در این خصوص قابل تقدیر است. همه شاهد هستند که برای برگزاری انتخابات اسفند ۱۴۰۲ از یک سال قبل تمهیدات فراهم و آمادگی‌ها لازم ایجاد شد و انتخاباتی بدون شبهه و در امنیت، آرامش و نظم کامل برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha