• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061308090
  • خبرنگار : 50616

رئیس هیات چوگان مازندران انتخاب شد 

رئیس هیات چوگان مازندران انتخاب شد 

ایسنا/مازندران علیرضا بیگی برای چهار سال به عنوان رئیس هیئت چوگان استان مازندران انتخاب شد.

 مجمع انتخاباتی هیئت چوگان استان مازندران برای احراز پست ریاست این هیئت با حضور ناظری رییس فدراسیون چوگان برگزار شد که علیرضا بیگی با کسب  تمامی آرای مأخوذه به مدت چهار سال رییس هیئت چوگان استان مازندران شد.

در این مجمع معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران به عنوان نماینده اداره کل ورزش و جوانان حضور داشت.

اصغر ناظری رییس فدراسیون چوگان در ابتدا با ابراز خرسندی از حضور در جمع برادران و خواهران هم استانی در زادگاه خود به تبریک افتخار آفرینی های ورزشی فرزندان استان مازندران پرداخت.

رئیس هیات چوگان مازندران انتخاب شد 

رییس مجمع در ادامه به یادآوری مکرر قرآن و احادیث در خصوص «اسب» پرداخت و گفت : اسب همواره در فرهنگ ایران و اسلامی مورد توجه ویژه بوده و هست. افتخار ما این است که مبتکر اولین بازی تیمی جهان هستیم و چوگان بعنوان مشق رزم اولین بازی توپی دنیاست که جزو افتخارات ایرانیان است.

ناظری ضمن تبریک به بیگی بعنوان رئیس هیئت چوگان استان مازندران که موفق به کسب تمامی آرای مأخوذه شده بود ادامه راه و ترویج چوگان بعنوان بازی کهن ایرانی یک رسالت خطیر دانست و افزود با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تلاش های زیاد پیشکسوتان در ثبت جهانی چوگان در یونسکو بنام ایران امروزه باید با تمام توان در گسترش و ترویج چوگان گام برداریم.

رئیس هیات چوگان مازندران انتخاب شد 

حسین دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز به بیان گزارشی از افتخارات فرزندان استان در عرصه‌های مختلف ورزشی پرداخت.

دلیری در ادامه به پیشینه تاریخی چوگان و ریشه داشتن این بازی کهن در فرهنگ و ادب ایرانیان اشاره کرد.

در ادامه بیگی به عنوان تک کاندیدای مجمع به بیان برنامه های آتی و نیز اقدامات صورت گرفته در استان مازندران طی دو سال گذشته پرداخت.

رئیس هیات چوگان مازندران انتخاب شد 

بیگی که پیش از این سرپرست هیئت چوگان استان مازندران بوده از روند رو به رشد و با سرعت فدراسیون چوگان پس از تصدی ریاست فدراسیون توسط ناظری اشاره کرد.

قابل ذکراست، الهام گودرزی معظمی ، رحمان اصغری حاجی آبادی، سیدرسول مالجو، ندا گودرزی معظمی و فاطمه نوپور بعنوان اعضای هیئت رئیسه هیئت چوگان استان مازندران موفق به کسب رای اعتماد از اعضای مجمع شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha