• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061308087
  • خبرنگار : 50037

دبیر اتاق تعاون استان همدان:

۴۳ کشور دنیا، مقصد صادرات شرکت‌های تعاونی همدان

۴۳ کشور دنیا، مقصد صادرات شرکت‌های تعاونی همدان

ایسنا/همدان دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: ۴۳ کشور دنیا مقصد صادراتی شرکت های تعاونی استان همدان هستند که از بین این کشورها، بیشترین رقم صادرات استان همدان به کشورهای اقلیم کردستان، کویت، عمان، اوکراین و ترکیه اختصاص دارد.

رحمان نادی سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات اتاق تعاون استان همدان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اتاق تعاون استان همدان حدود ۳۷۰ مشاوره شغلی، اقتصادی، حقوقی، مالیاتی، تامین اجتماعی و معرفی طرح‌های دارای مزیت نسبی بر حسب مزیت‌های استان به منظور اشتغال مولد ارائه داده است.

وی افزود: در اتاق تعاون استان همدان حدود ۲۰۰ طرح قابلیت اجرا را با سرمایه‌های متفاوت تعریف کردیم که در این رابطه کسانی را که برای ایجاد اشتغال مراجعه می‌کنند با مشاوره های رایگان راهنمایی می‌کنیم.

نادی با بیان اینکه ۱۶ استان در سطح کشور تعاونی برتر ملی ندارند، خاطرنشان کرد: در این رابطه استان همدان هر ساله دارای تعاونی برتر ملی بوده و پیشگام تعاونی برتر ملی است.

وی گفت: سال گذشته استان همدان دارای ۱۱ تعاونی برتر ملی بوده ضمن اینکه امسال هم  ۱۵ تعاونی برتر ملی از همدان معرفی شده که در سطح کشور حائز امتیازات لازم شدند .

نادی با اشاره به  فعالیت کمیسیون در اتاق تعاون استان همدان به منظور رسیدگی به مشکلات شرکت های تعاونی استان همدان، افزود: امسال نمایشگاه بین اللملی شرکت‌های تعاونی در تبریز برگزار شد که در این رابطه از استان همدان ۵۲ شرکت فعال در حوزه کفش از همدان در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در اتاق تعاون استان ، رسیدگی به اختلافات شرکت‌های تعاونی مورد بررسی قرار می‌گیرد که امسال و سال گذشته خوشبختانه تاکنون هیچ تنشی در حوزه تعاون وجود نداشته است.

نادی با اشاره به فعالیت مرکز داوری در اتاق تعاون استان همدان برای رسیدگی به اختلافات و مشکلات شرکت های تعاونی گفت:این مرکز داوری به دو روش کدخدا منشی و مصالحه رسیدگی به اختلافات شرکت ها را انجام و صدور رای را اعمال می کند.

وی افزود: در طی هشت سال گذشته این مرکز داوری، ۳۶۰ فقره پرونده دعاوی شرکت های تعاونی را مورد رسیدگی قرار داده و تمام آرا در مرکز داوری اتاق تعاون استان صادر شده که این آرا مورد تایید دادگستری استان قرار گرفته است.

نادی تصریح کرد: در این رابطه طی این هشت سال تنها دو یا سه پرونده مورد تجدید نظر قرار گرفته و آرا تغییر کرده است که این تعداد پرونده بسیار ناچیز هستند.

وی همچنین با اشاره به صدور و تقدیر کارت بازرگانی گفت: تا سال ۱۳۸۹ حتی یک دلار صادرات به نام یک شرکت تعاونی در استان همدان ثبت نشده بود.

نادی ادامه داد:در سال ۹۰ برای اولین بار یک نمایشگاه خارجی در عراق برگزار شد که در این نمایشگاه ۱۶۲ شرکت در قالب ۴۲ غرفه از استان همدان به اقلیم کردستان اعزام شد که در این نمایشگاه توسط استان ۴۳ فقره قرارداد منعقد و از همان سال تعاونی‌های استان شروع به امر صادرات کردند.

وی یاد آور شد: امروز ۴۰۰ شرکت تعاونی و حتی غیر تعاونی در سطح استان داریم که در اقلیم کردستان و جنوب عراق در کار صادرات فعالیت دارند.

نادی اظهار کرد: در سال گذشته یک هیئت تجاری از استان همدان به اقلیم کردستان عراق اعزام شد که در این سفر ۹ فقره قرارداد به انعقاد رسید.

وی گفت: از حدود سه یا چهار سال پیش یک شرکت تعاونی در زمینه ذوب فلز آلومینیوم و از حدود هفت سال پیش یک کارخانه خوراک از استان همدان در اربیل عراق در حال فعالیت است.

نادی از تفاهم نامه سه ساله همکاری اتاق تعاون استان همدان با کمیته امداد و بهزیستی در زمینه مددجویان تحت پوشش این دو نهاد خبر داد و تصریح کرد: در حوزه کارگری ۱۵۴۰ نفر کارگر واجد شرایط استان در حوزه تامین مسکن کارگری ثبت نام کردیم که از این تعداد ۱۰۴۱ نفر مشمول شرایط هستند که به آنان ابلاغ شده اما هنوز اقدامی برای تامین مسکن آنان انجام نگرفته که امیدواریم این امر هرچه سریعتر برای آنان محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha