• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061308059
  • خبرنگار : 50225

انتقاد نماینده اهواز از رتبه آموزشی خوزستان در کشور

انتقاد نماینده اهواز از رتبه آموزشی خوزستان در کشور

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی در خوزستان گفت: مدارس ساخته می‌شوند اما متاسفانه رتبه آموزش و پرورش خوزستان در سطح کشور آخر است و هچکدام از دانش‌آموزان خوزستانی در کنکور جز؟ ۴۰ نفر برتر نیستند؛ این به معنی این است که توان معلم و دانش‌آموز ما نادیده گرفته شده است.  

مجتبی یوسفی در آیین کلنگ‌زنی دو فضای آموزشی با ۲۱ کلاس درس در شهر کنعان (قلعه چنعان) شهرستان کارون که امروز (۱۳ شهریورماه) انجام شد، اظهار کرد: در سه سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه نوسازی مدارس در استان خوزستان هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع محرومیت در حوزه آموزش و پرورش و مدارس در خوزستان افزود: کارهای انجام‌شده نشان داده که نمایندگان در کنار دولت ایستاده‌اند و برای آینده‌سازان خوزستان و کشور این پول را تامین کرده‌اند.

نماینده اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: فرماندار اختیار دارد در شورای برنامه‌ریزی از محل ارزش افزوده به قلعه چنعان (شهر کنعان از توابع کارون) کمک و مشکلات را رفع کند.

وی با تاکید بر ایجاد جاده دسترسی به مدرسه در حال ساخت و سالن ورزشی منطقه بیان کرد: از اداره تربیت بدنی گله‌مند هستیم زیرا پول این پروژه را تامین کرده ایم و قرار بود در مدت پنج تا شش ماه این کار انجام شود اما در حال نزدیک شدن به یک سال هستیم و در انجام پروژه تاخیر ایجاد و کارگاه تعطیل شده است در حالی که جاده دسترسی پروژه باید کامل شود.

یوسفی عنوان کرد: مدارس ساخته می‌شوند اما متاسفانه رتبه آموزش و پرورش خوزستان در سطح کشور آخر است و هیچکدام از دانش‌آموزان خوزستانی در کنکور جزو ۴۰ نفر برتر نیستند. این به معنی این است که توان معلم و دانش‌آموز ما نادیده گرفته شده است. اشکالات در این خصوص باید شفاف بیان شوند. هر چند مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان هشت ماه است که این سمت را گرفته است اما متاسفانه در مجموع عمر فعالیت وزیر آموزش و پرورش در کشور ما دو سال است و در نهایت مدیران کل استان‌ها هم تنها دو سال در این سمت می‌مانند.

نماینده اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که ما نمایندگان مجلس باید کمک کنیم، مسئولان هم باید پاسخگو باشند. این وضعیت یعنی توهین به نخبگان دانش‌آموز و معلمان ما. این گونه نیست که دانش‌آموزان و معلمان خوزستانی نمی‌توانند و در نتیجه، وضعیت آموزش و پرورش خوزستان این شده است قطعا باید در مدیریت تجدیدنظر شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha