• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061308030
  • خبرنگار : 50630

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری خواستار شد

لزوم برخورد قاطع با تخریب کنندگان منابع طبیعی

لزوم برخورد قاطع با تخریب کنندگان منابع طبیعی

ایسنا/مازندران سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری از دستگاه قضا خواستار برخورد قاطع با تخریب کنندگان منابع طبیعی شد.

موسی مقیمی‌مهر ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهم شهریور ماه گزارشی مبنی بر ادامه فعالیت های تخریبی پیمانکار در منطقه الیمالات دریافت کردیم، اظهار کرد: یگان حفاظت استان و شهرستان پس از دریافت گزارش بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از بازدید از محل مشاهده کردیم که پیمانکار ۸۰ متر مربع از عرصه را به منظور ایجاد سازه های فلزی تخریب و تسطیح کرد.

اشاره کرد: در مرحله اول دستور خروج سازه های فلزی از محل صادر شد و در مرحله بعد گزارش تخلف برای پیمانکار تنظیم و به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی از دستگاه قضا و مجموعه انتظامی خواست تا با این پیمانکار که بدون اخذ مجوز، اقدام به دست اندازی و ساخت و ساز در عرصه‌های منابع طبیعی می‌کند، برخورد قاطع و جدی شود تا جرات و جسارت این تخلفات از او گرفته شود.

مقیمی مهر با اشاره به طولانی شدن مراحل صدور حکم قضایی علیه پیمانکار سد الیمالات گفت: از مراجع قضایی می‌خواهیم حکم بازدارنده و قاطع را در این مورد صادر کند تا شاهد ادامه فعالیت‌های اینچنینی در عرصه‌های منابع طبیعی نباشیم.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی حافظ عرصه‌های طبیعی است، افزود: همشهریان مطمئن باشند برای حفظ انفال و حقوق آنان پای کار ایستاده‌ایم و اجازه دست درازی به منابع ملی و طبیعی را نخواهیم داد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری خاطرنشان کرد: امروز و فردا جلساتی در خصوص تخلفات پیمانکار سد الیمالات خواهیم داشت تا جلوی کار این پیمانکار گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۵:۴۹

واقعا پیشنهاد خوبیه ، کسی که از طبیعت استفاده می‌کنه ، باید بفهمه قدرشو بدونه ، و با پاک نگه داشتنش ، به دیگرانم اجازه استفاده بده

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۳:۵۲

درود برهمه درخصوص حفاظت منابع طبیعی مازندران متاسفانه درسمت سه هزار تنکابن روستای خانیان جهت ساخت جاده غیرقانونی درحال شکاف کوه به مسافت چند صد متر میباشند که علاوه بر تخریب منابع طبیعی احتمال ریزش کوه بالادست ومسدودشدن رودخانه پایین دست نیزهست .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۴:۰۴

بنده دو هفته هست که قطع و بردن چوبهای ۱۵ اصله درخت با قطر یک متر رو در منطقه تحت پوشش محیط زیست وجنگل بانی عباس آباد رو اعلام وشکایت کردم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۵:۳۳

یعنی زده بوده تمام درختها و پوشش منطقه ای رو تخریب کرده بوده؟!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۲

استان فارس بخش کوهمره نودان درخت بلوط دارن ژغال می گیرند کسی نیست جلوگیری کند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۸

بایستی خواص در برابر ظلم و تعدی بر منابع یا اموال ده برابر افراد عادی مجازات شوند !

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۸:۲۹

جلوی تخریب جنگل های هیرکانی بویژه منطقه الیملات الیمالات چمستان را بگیرید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۸:۵۳

صرف نظر ازینکه تخریب منابع طبیعی کاری اشتباه و خیانت به آیندگان است باید پرسید واقعا فلسفه وجودی سازمانهای منابع طبیعی چیست در بسیاری از نقاط ایران زمینهای کشاورزان و روستاییان را به بهانه عدم کشاورزی در آنها مصادره و تملک میکنند و به ارگانها میفروشن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۰۲:۲۳

لطفا همه ی نظرات رونمایش بدید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۰۰

برخورد سریع و قانونی قاطع با جنگل خواران وتخربیب کنندگان جنگل ها و طبیعت وبه طور کلی قاتلان هستی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۶:۴۸

خواهشن لطف کنید با همکاری پلیس جلوی آفرود سواران که داخل جنگل جز تخریب کار دیگه ای نمیکنن رو بگیرید