• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061307995
  • خبرنگار : 50976

معاون آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در طرح ملی روستای باسواد

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در طرح ملی روستای باسواد

ایسنا/فارس  معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح ملی و مردم پایه «روستای باسواد» در سوادآموزی فارس خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد در طرح ملی روستای باسواد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی طرح سوادآموزی فارس است.

رحیم کامیاب امروز،۱۳ شهریور در نشستی که در اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، گفت: طرح ملی و مردم پایه روستای باسواد راهکاری برای شتاب‌بخشی به پایان بی‌سوادی در روستاها با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه این طرح زمینه حل مسائل آموزشی و تربیتی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: گروه‌های مردم نهاد از روستاها به رهبریت دهیاران به همراه حضور آموزش‌دهندگان، مسائل آموزشی و تربیتی روستای خود را پیگیری و مشکلات را مرتفع می‌کنند و می‌توانند در راستای ریشه کن شدن بی‌سوادی مطلق در روستاها کمک کنند.

کامیاب بازگشت بازماندگان از تحصیل به جریان آموزشی، توسعه سواد به عنوان مهارت پایه، آموزش انواع مهارت در روستاها، تعمیق سواد با ارتقا و رشد مهارت‌های اولیه، پیشرفته روستائیان و تقویت نقش مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی سوادآموزی فارس است.

وی با اشاره به تاکید امام راحل در تشکیل نهاد نهضت سوادآموزی اظهار کرد: درصد باسوادی سوادآموزی استان فارس در گروه هدف به عددی نزدیک به ۹۹ درصد رسیده است و این عدد گویای حرکتی جهادی و انقلابی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: برای رسیدن به هدف تعامل و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها با معاونت سوادآموزی لازم و ضروری است همچنین مردمی‌سازی سوادآموزی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی از الزامات برنامه‌های اجرایی سوادآموزی فارس جهت سرانجام بخشی به بی‌سوادی است.

کامیاب با بیان اینکه مشکل ما در راه ریشه‌کن شدن بی‌سوادی گستردگی جغرافیایی فارس و عدم انگیزه باقی‌مانده سوادآموزان در روستاها جهت حضور در دوره‌های سوادآموزی است، تصریح کرد: در جهت حل این مشکل طرح روستای باسواد در سوادآموزی فارس برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha