• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061307911
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

عدم توازن در آینده باعث ضعیف شدن رشته‌های مهندسی کشور می‌شود

عدم توازن در آینده باعث ضعیف شدن رشته‌های مهندسی کشور می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: عدم توازن در آینده باعث ضعیف شدن رشته‌های مهندسی کشور می‌شود.

علی نظری در گفت‌وگو با ایسنا برخی از مهم‌ترین دستاوردها و عملکردهای در این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: توانستیم مهارت‌آموزی دانشجویان حین تحصیل آن‌ها را تقویت کنیم تا بازار کار و اشتعال دانش‌آموختگان گسترش یابد.

وی ادامه داد: این یک تلنگر و هشدار است که مثلاً در لرستان بیش از ۱۷ هزار نفر داوطلب در کنکور تیرماه در رشته تجربی شرکت کردند اما در رشته ریاضی، اندکی بیش از ۱۵۰۰ متقاضی شرکت کردند؛ این عدم توازن است که در آینده باعث ضعیف شدن رشته‌های مهندسی کشور می‌شود.

نظری اظهار کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای اجرایی کشور باید کوشش کنند فرهنگ‌سازی در این زمینه تقویت بشود که عمده متقاضی‌های کنکور به سمت تجربی نروند و همه رشته‌ها دارای متقاضی براساس نیاز کشور باشند.

رئیس دانشگاه لرستان تأکید کرد: یکی از اقدامات این است که مهارت‌آموزی حین تحصیل را گسترش بدهیم که در این زمینه تلاش ما این بوده است این مهم تقویت شود و گسترش یابد تا دانشجو علاوه بر تحصیل بتواند مهارت‌هایی را نیز بیاموزد تا پس از دانش آموختگی، بتواند به سهولت وارد بازار کار شود.

نظری تصریح کرد: دانشگاه لرستان آمادگی کامل دارد سال تحصیلی جدید را آغاز کند و در این زمینه مقدمات و تهمیدات لازم در این دانشگاه اندیشیده شده است.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش گزارشی از وضعیت سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان و اقدامات انجام شده برای اسکان دانشجویان غیربومی، ارائه و بیان کرد: «دانشجویان امانت‌های الهی نزد ما هستند و ما حداکثر توان خود را به کار می‌بریم تا رضایت دانشجویان و خانواده‌های آنان فراهم شود.

رئیس دانشگاه لرستان درباره دانشجویان بین‌الملل نیز گفت: بیشترین تقاضاها از سوی دانشجویان غیرایرانی برای تحصیل در دانشگاه لرستان مربوط به رشته‌های دانشکده‎های فنی و مهندسی و ادبیات و علوم انسانی است.

نظری با بیان اینکه دانشجویان غیرایرانی دانشجویان شهریه‌پرداز محسوب می‌شود، افزود: مهم‌ترین آورده حضور دانشجویان بین‌الملل در استان لرستان باعث می‌شود آنها با فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی کشورمان آشنا بشوند و بیرون از کشور خودشان تبلیغ کننده این فرهنگ خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha