• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061307903
  • خبرنگار : 50471

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزل نهاوند:

دیررسیدن مواد اولیه، مشکل اساسی در تولید روغن خوراکی

دیررسیدن مواد اولیه، مشکل اساسی در تولید روغن خوراکی

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزل نهاوند گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی نهاوند نیازمند توجه و رویکرد ویژه مسئولان شهرستانی و استانی است.

مومنعلی خزائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت خزل نهاوند در تولید و توزیع خوراک دام، طیور و آبزیان - انواع کنجاله سویا، کلزا و آفتابگردان به صورت پرک و پلیت شده - انواع نهاده‌های دام و طیور، اسیدچرب، پودر چربی و لسیتین فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت با نام تجاری و برند روغن نگین نهاوند روزانه ۲۵۰ تن روغن بسته‌بندی شده و ۵۰۰ تن تصفیه‌ شده تولید می‌کند، ادامه داد: این کارخانه در حال حاضر برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی کرده که البته این رقم با نیروهای نمایندگی‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به حدود ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ تامین روغن هیچ مشکلی در استان همدان وجود ندارد، اضافه کرد: کارخانه ما به تنهایی روغن استان همدان و دیگر استان‌ها را تأمین می‌کند و مشکل اساسی ما برای تامین روغن خوراکی مورد نیاز استان دیر رسیدن مواد اولیه است.

مدیرعامل کارخانه روغن نگین نهاوند با اشاره به فعالیت کارخانه خود، گفت: کارخانه ما به‌طور مستقیم و بدون واسطه محصول کلزا و آفتابگردان کشاورزان شهرستان نهاوند و حتی استان‌های همجوار را با بالاترین قیمت از کشاورزان خریده و اقدام به تولید روغن خوراکی می‌کند هرچند متأسفانه دولت حمایتی نمی‌کند.

خزائی خاطرنشان کرد: مدیریت نکردن تولید کلزا و آفتابگردان از دیگر مشکلات ما در استان است و تا چند سال پیش بیش از ۸۰۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت این دانه‌ها بود، اما امروز این مقدار کاهش یافته است و هر سال نیز کمتر می‌شود و به جای آن دیگر محصولات غیر ضروری کشت می‌شود.

وی یادآور شد: در این کارخانه پیشرفته و مدرن واحدهای مختلف شامل جداسازی ضایعات از دانه‌های روغنی یا بوجاری، شست و شو و پخت و پز با حرارت، پاناسازی، جداسازی روغن از دانه، تصفیه و پالیش روغن با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد، بی رنگ کردن روغن، افزودن آنتی اکسیدان به روغن و تفکیک روغن بسته‌بندی شده به مصرف خوراکی، سرخ کردنی و روغن بسته‌بندی شده و تولید بطری‌های ۲۵۰۰ سی‌سی تا یک‌ونیم لیتری با دوازده هزار بار در سال به عنوان اولین واحد تولیدی پلاستیکی است.

عضو خانه صمت ایران با بیان اینکه در این مجتمع علاوه بر کار روغن‌کشی، صنایع بسته‌بندی و همچنین تصفیه آن نیز با شش خط تولید انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه روغن‌کشی فعال است و در صورت فراهم آمدن شرایط لازم و تهیه مواد اولیه این مجتمع می‌تواند میزان تولید خود را به دو برابر افزایش دهد.

مدیر شرکت کشت و صنعت خزل نهاوند در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، بیان کرد: اگر مسئولین به سخنان مقام معظم رهبری عمل کنند کشوری توسعه یافته‌تر خواهیم داشت.

خزائی با اشاره به تشکیل اتاق بازرگانی در نهاوند، افزود: اتاق بازرگانی نهاوند را با مشکلات فراوان در نهاوند راه‌اندازی کردیم، این در حالی بود که پیش از این، اتاق بازرگانی رسمی فقط در استان همدان و شهرستان ملایر فعال بود.
به گفته وی کسانی که واجد شرایط باشند می‌توانند کارت بازرگانی بگیرند، و البته باید استفاده درست از کارت بازرگانی را آموزش داد.

خزائی در ادامه با اشاره به اینکه خانه صمت استان همدان مُرده است که باید تلاش کنیم زنده شود و به چرخه فعالیت برگردد، تاکید کرد: متأسفانه نهاوند کارگاه آموزشی شده است که همه می‌آیند در نهاوند آموزش می‌بینند و سپس در استان و شهرهای بزرگ‌تر مشغول به کار می‌شوند.

عضو خانه صمت ایران با اشاره به اینکه تمام تولیدکنندگان برای خدمت‌رسانی به مردم آمده‌اند، اظهار کرد: شهید رئیسی شهید جمهور عزیز گفت که تولیدکنندگان به عنوان مشاوران مدیران کل صمت باشند اما در استان همدان این کار انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزل(روغن نگین نهاوند) با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار صنایع در اشتغالزایی، افزایش تولیدات در عرصه‌های مختلف و نیز توسعه و رشد شهرستان، خواستار توجه و رویکرد ویژه مسئولان شهرستانی و استان در حل و پیگیری مشکلات  در ابعاد مختلف و زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی این صنایع با توجه به شعار سال شد.

خزائی در پایان با گلایه از شرکت توزیع برق استان نیز گفت: با توجه به اینکه عنوان شده بود برق کارخانجات قطع نشود اما متاسفانه ما در کارخانه روغن نگین نهاوند هر روز قطعی برق داریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha