• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061307840
  • خبرنگار : 71628

کاراکاس مصادره هواپیمای مادورو توسط آمریکا را محکوم کرد

کاراکاس مصادره هواپیمای مادورو توسط آمریکا را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای مصادره هواپیمای رئیس‌جمهور این کشور توسط آمریکا را «غیرقانونی» خوانده و با انتقاد از سیاست‌های واشنگتن، گفت که حق خود برای اقدام قانونی در این زمینه را محفوظ می‌داند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای مصادره عمدی یک هواپیمای متعلق به «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور را محکوم کرد.

شبکه تله‌سور در این باره گزارش داد که در بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا در محضر جامعه بین‌المللی مصادره غیرقانونی آمریکا را طی تکرار اقدامی مجرمانه که نمی‌توان آن را چیزی جز راهزنی دانست، محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور همچنین گفت که آمریکا این اقدامات را با توجیه عملکرد خود در اتخاذ یکجانبه و غیرقانونی تدابیر قهری علیه کشورهای جهان انجام می‌دهد.

دولت ونزوئلا هشدار داد که این اقدام نشان می‌دهد هیچ کشور و دولت قانونی از اقدامات غیرقانونی که قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرند، در امان نیست.

ونزوئلا همچنین آمریکا را به اعمال قدرت اقتصادی و نظامی برای ارعاب و اعمال فشار بر کشورهایی از جمله جمهوری دومنیکن متهم کرد «تا هم‌دست اقدامات مجرمانه آن‌ها شوند.» هواپیمای مصادره شده ونزوئلا در جمهوری دومنیکن بود.

در این بیانیه آمده است: این نمونه‌ای از «نظام قانون‌مند» معروفی است که با نقض قوانین بین‌المللی به دنبال وضع قوانینی است که در راستای منافع آنها باشد و با مصونیت کامل اجرا می‌شوند.

ونزوئلا همچین به آمریکا هشدار داد که حق آن برای «انجام دادن اقدامات قانونی به منظور جبران این خسارت  وارده به کشور و تمامی خسارات ناشی از سیاست مجرمانه تدابیر قهری یکجانبه» محفوظ است.

وزارت امور خارجه ونزوئلا به جامعه بین‌المللی هشدار داد که این مصادره «غیرقانونی» تنها بخشی از گسترش اقدامات علیه دولت این کشور در پی پیروزی دوباره مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ۲۸ ژوئیه است.

کاراکاس تاکید کرد که ونزوئلا با وفاداری به سنت ضد امپریالیستی و ضد استعماری خود، این فشارهای خصمانه را نخواهد پذیرفت، چراکه «شایسته احترام است» و به دفاع از عزت و اقتدار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha