• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061307833
  • خبرنگار : 71415

«طوفان برای غزه در نیویورک»؛ راهپیمایی گسترده حامیان فلسطین در منهتن

«طوفان برای غزه در نیویورک»؛ راهپیمایی گسترده حامیان فلسطین در منهتن

هزاران تن از حامیان فلسطین روز دوشنبه شهر نیویورک آمریکا را به تسخیر خود در آورده و تظاهرات بزرگی را در محله منهتن این پرجمعیت‌ترین کلان‌شهر ایالات متحده در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، هزاران تن از حامیان فلسطین مصادف با روز کارگر آمریکا، در قلب شهر نیویورک تظاهرات گسترده‌ای را با هدف اعلام همبستگی با مردم غزه و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و حمایت‌های غرب و واشنگتن از این رژیم برگزار کردند.

رسانه‌های آمریکایی شامل «سی‌بی‌اس نیوز» نوشتند، این تظاهرات تحت عنوان «طوفان برای غزه در نیویورک» ابتدا از محل «میدان اتحاد» در این شهر شروع شده و سپس در محله منهتن ادامه یافت.

برنامه برگزاری این راهپیمایی هفته گذشته اعلام شد اما بعد از آن برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرای این رژیم که در کنترل حماس بوده‌اند را در تونلی در شهر رفح کشف کرده‌اند و در پی این رویداد خشم عمومی در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو تشدید و منجر به یک اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی شد.

به نوشته سی‌بی‌اس نیوز تظاهرکنندگان از سراسر نیویورک در حوالی ظهر در میدان اتحاد تجمع کرده و در شعارهایشان قطع پشتیبانی‌های ایالات متحده از رژیم صهیونیستی را مطالبه کردند.

«زهیر العطوی»، یکی از تظاهرکنندگان که اهل منطقه «آلپاین» نیویورک است، گفت: «من معتقدم اتفاقاتی که در نوار غزه و کرانه باختری در حال روی دادن هستند باید متوقف شوند. این وضعیت بیش از حد ادامه پیدا کرده و من را وادار به این مبارزه کرده است. من شاید نتوانم آنجا کنار آنها باشم اما می‌توانم اینجا کمک کنم.»

یک تظاهرکننده دیگر به نام «رایان لوئیس» از «کنتیکات» گفت: «من هم خودم فلسطینی هستم و هر روز وضعیت را تماشا می‌کنم و به سختی می‌توانم بخوابم.»

این تظاهرات توسط یک گروه به نام Within Our Lifetime سازماندهی شد و شرکت‌کنندگان در حین راهپیمایی از کنار مقر شرکت «متا»، مالک شبه اجتماعی فیسبوک، عبور کرده و بعد از گذر از محله‌های «گرند سنترال» و «سِکِند اوِنیو» در خیابان ۴۴ در نزدیکی کنسولگری اسرائیل در نیویورک توسط نیروهای پلیس متوقف شدند.

آنها سپس مسیر راهپیمایی خود را تغییر داده و در ضمن تجمع مقابل دانشگاه شهر نیویورک از این دانشگاه خواستند که رژیم صهیونیستی را تحریم کند.

یک معترض زن دیگر شرکت‌کننده در این تظاهرات به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «من دختر فلسطینی والدین مهاجر فلسطینی هستم و این آرمان در دل من بسیار قوی است. من به این آمده‌ام تا صدای کسانی باشم که صدایشان شنیده نمی‌شود که این شامل خانواده من هم می‌شود. آنها در کرانه باختری به سر می‌برند. چند عضو از خانواده من پیش از این بی دلیل به زندان افتاده و جانشان را از دست داده‌اند.»

گروه سازمان‌دهنده این تظاهرات در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت، هدف از این تظاهراتی که در روز کارگر آمریکا برگزار شد همچنین افزایش آگاهی عمومی درباره تبعیض قائل شدن شرکت‌های حوزه فن‌آوری و بهداشت و درمان علیه کارمندانشان به دلیل حمایت کردن علنی آنها از مردم فلسطین است.

این گروه از تظاهرکنندگان خواست در راستای مقابله با شناسایی شدن توسط پلیس نیویورک صورتشان را بپوشانند و تلفن‌های همراه خود را از دسترس خارج کرده تا از طریق ردیابی مکانی شناسایی نشوند.

گروه فراخوان دهنده برای تظاهرات نیویورک همچنین یک مراسم را در روز دوشنبه به جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی برای پزشکان و همچنین تجهیزات پزشکی بیشتر برای غزه و کرانه باختری برگزار کرد.

روزنامه نیویورک پست نوشت که در حاشیه تظاهرات حمایت از  فلسطین در روز دوشنبه در نیویورک منور و بمب‌های دودزا شلیک شد.

این روزنامه همچنین ویدیویی از حمله ماموران پلیس نیویورک به تظاهرکنندگان و خشونت و درگیری آنها را منتشر کرد.

پلیس نیویورک تعداد تظاهرکنندگان در تظاهرات نیویورک را حدود ۷۰۰۰ نفر اعلام کرد در حالی که در این تظاهرات پرچم‌های حماس، فلسطین، سوریه، ایران و حزب‌الله به اهتزاز درآمد و تظاهرکنندگان شعار دادند: «فلسطین را آزاد کنید!» و «مقاومت در برابر اشغالگری مشروع است».

«طوفان برای غزه در نیویورک»؛ راهپیمایی گسترده حامیان فلسطین در منهتن
تظاهرات حامیان فلسطین در نیویورک

همچنین گزارشهایی از دستگیر کردن حامیان فلسطین که آتش‌بس در غزه و پایان حملات اسرائیل به این باریکه را مطالبه می‌کردند، توسط پلیس نیویورک منتشر شد. برخی منابع پلیس از دستگیر شدن دست کم چهار معترض خبر دادند.

«طوفان برای غزه در نیویورک»؛ راهپیمایی گسترده حامیان فلسطین در منهتن
تظاهرات حامیان فلسطین در نیویورک

همچنین این معترضان رسانه‌های آمریکایی را «یک فضاحت» برای این کشور خواندند.

معترضان همچنین در مواجهه با برخورد چند طرفدار رژیم صهیونیستی خطاب به آنها شعار دادند: «کودک کُش» و «اینجا جای صهیونیست‌ها نیست.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha