• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061307786
  • خبرنگار : 50228

دستگاه‌ها از طرح گشت پیشگیری از غرق شدگی در سواحل خوزستان حمایت نکرده‌اند

دستگاه‌ها از طرح گشت پیشگیری از غرق شدگی در سواحل خوزستان حمایت نکرده‌اند
عکس تزیینی است

ایسنا/خوزستان رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان با گله‌مندی از دستگاه‌ها بابت حمایت نکردن از طرح گشت پیشگیری از غرق شدگی در شهرهای ساحلی استان، گفت: این طرح تاکنون با فداکاری و از خودگذشتگی ناجیان ادامه دارد.

امید جشان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که طرح گشت پیشگیری از غرق شدگی در شهرهای ساحلی استان خوزستان فعال است، اظهار کرد: گشت پیشگیری از غرق شدگی که برای اولین بار از ابتدای سال آغاز به کار کرد همچنان در ماه ششم سال، با تعداد ۱۲۰ نفر نجات غریق در محدوده‌های پرتردد ساحلی فعال است.

او تاکید کرد: اجرای این طرح نقش بسزایی در کنترل و کاهش آمار غرق شدگی در استان خوزستان داشته است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان عنوان کرد: تامین مایحتاج و ایاب ذهاب ناجیان و نیز وجود اسکله نجات غریق می‌تواند به تثبیت و ادامه طرح کمک کند. با توجه به این‌که حمایتی از طرح گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان نشده است باید این طرح تعطیل می‌شد ولی تاکنون با فداکاری و از خودگذشتگی ناجیان این طرح ادامه داشته است.

او بیان کرد: عملکرد ناجیان غریق مستقر در سواحل استان خوزستان خوب بوده اما همچنان جای حمایت سایر دستگاه‌ها خالی است. در تابستانی که با گرمای بی‌سابقه مواجه بوده‌ایم و مراجعه مردم به دریاها بالا بوده است، با اعلام پایگاه اورژانس کشور، نسبت به سال گذشته کاهش آمار غرق شدگی داشته‌ایم و خوزستان نیز در این بخش با کاهش آمار مواجه بوده است که جای خوشحالی دارد.

جشان‌زاده با بیان این‌که مغروقین استان خوزستان عموما در کانال‌های کشاورزی و محدوده‌های خارج از پوشش ناجیان هیات استان بوده است، گفت: نکته قابل توجه این است که بیشتر مغروقین خردسال و نوجوان بوده‌اند که تجیهزات نداشتند و نحوه استفاده از کانال و رودخانه‌ها را نمی‌دانستند و در محدوده‌های خطرناک شنا کرده‌اند. نکته مهمتر این‌که در بررسی‌های به دست آمده بیشترین تعداد مغروقین استان مربوط به روستانشینان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha