• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061307758
  • خبرنگار : 50474

مدیرکل آموزش و پرورش اعلام کرد

بهره‌برداری ۶۹ مدرسه در استان کرمان، از ابتدای مهر/ اجباری برای لباس فرم نیست

بهره‌برداری ۶۹ مدرسه در استان کرمان، از ابتدای مهر/ اجباری برای لباس فرم نیست

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از ابتدای مهرماه سال‌جاری ۶۹ مدرسه در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد و دانش آموزان از این مدارس برخوردار می‌شوند.

رضا رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در قالب پروژه مهر کارهای بسیار مهمی در حال انجام است که یکی از آنها آماده‌سازی فضاهای آموزشی، فضاسازی مدارس و مورد دیگر ساماندهی نیروی انسانی است.

 وی تاکید کرد: به همکاران و رؤسای آموزش و پرورش اعلام شده که در ابتدای ماه مهر هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر قریب به ۹۵ درصد از دانش آموزان استان کرمان(تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز) در ۶۰۲۰ مدرسه در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید ثبت نام شده‌اند و حدود ۹۰ درصد ثبت سفارش کتب درسی را در سامانه انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا درباره الزام به خرید فرم لباس دانش‌آموزان گفت: اعلام کردیم و بخشنامه ارسال شده مبنی بر اینکه اجباری برای تغییر لباس دانش آموز در سال تحصیلی جدید نیست، مگر اینکه مدتی از لباس قبل گذشته و پارچه یا رنگ آن آسیب دیده باشد و مدرسه به این نتیجه برسد استفاده از لباس قبلی امکانپذیر نیست.

وی افزود: در صورتی که مردم به زحمت می‌افتند، اجباری برای لباس فرم جدید در کار نیست.

رضایی همچنین بیان کرد: ۱۹ شهریورماه مانور بازگشایی مدارس را در استان برگزار خواهیم کرد و مدیران در حال آمادگی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه گفت: ابلاغ قریب به ۵۰ درصد از همکاران فرهنگی زده شده و باید تایید و طبق ضوابط انتخاب شود و کار ساماندهی نیروی انسانی به نحوی صورت گیرد تا کمبود در جایی و مازاد در جای دیگری نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: جذب نیروی آموزش و پرورش از طریق آزمون انجام می‌شود و امسال قریب به ۱۰۰۰ نفر از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش استان کرمان شدند.

رضایی افزود: از بم برای اولین برای در تاریخ آموزش و پرورش این شهرستان قریب به ۹۶ دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان قبول شده‌اند که این یک رکورد محسوب می‌شود و هر چقدر ما بتوانیم بومی ‌گزینی داشته باشیم، نقل و انتقالات کمتر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به تکمیل و بهره‌برداری از استخرهای شنا در سطح استان بعد از گذشت چندین سال اشاره کرد و گفت: هفت استخر شنا در کل استان وجود دارد که دو مورد مربوط به شهرستان‌های ریگان و نرماشیر است و با تامین اعتبار صورت گرفته، تا پایان امسال تکمیل خواهند شد.

وی به مجتمع فرهنگی آموزشی شهرستان بم اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۲ سال از ساخت این پروژه می‌گذرد که اعتباری توسط آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و در سال گذشته  مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این مجموعه در نظر گرفته شده و امیدواریم در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۰:۴۲

اکثر مدرسه ..لباس فرم جدید اجباریه ...باید رنگ جدید استفاده کنید و گرنه ثبت نام نمیکنن....پول هم میگیرن در مدرسه دولتی....برای مهد کودک بیشتر از 5 ملیون پول میگیرن....

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۳

عملکرد دبیران در سطح مدارس را بررسی بفرمابید. دبیران هیچ مسئولیتی در قبال دانش آموزان احساس نمیکنند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۴:۲۷

آقا تو را به خدا حرف کافی نیسته سری بزنید اجباری شهریه می‌گیرند با یک تعهد که خودمان کمک به مدرسه کردیم