• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061307735
  • منبع : نمایندگی سمنان

میزبانی مردم عراق و ایران از زائران حسینی ریشه در مکتب امام حسن(ع) دارد

میزبانی مردم عراق و ایران از زائران حسینی ریشه در مکتب امام حسن(ع) دارد

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از فعالیت مواکب این استان گفت: میزبانی مردم عراق و نیز دیگر محبان ائمه اطهار(س) در ایران از زائران حسینی و رضوی ریشه در مکتب کریم اهل بیت امام حسن(ع) دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در مراسم عزای رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) در روستای صوفی آباد سرخه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: رسول خدا فرمود هرکس یکبار بر من صلوات بفرستد ذره‌ای از گناهانش باقی نمی‌ماند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آیت‌الله العظمی بهجت(ره) هیچ ذکری را بالاتر از صلوات نمی‌دانستند، بر ارزش و منزلت ذکر صلوات بویژه در نمازهای یومیه تاکید کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) نماز را مایه تقرب به خداوند و شرط قبولی سایر عبادات معرفی فرمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) شرط دستیابی به درجات اعلای بهشت را سجده‌های طولانی و فراوان دانستند گفت: باید هنگام اقامه نماز، سجده‌های پرفیض و طولانی را تمرین کنیم تا بتوانیم از برکات آن بهره‌مند شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) فرمود «خدایا من حسن را دوست می‌دارم و تو هم او را دوست بدار، من کسی را که او را دوست بدارد دوست می‌دارم و تو هم کسی را که حسن را دوست دارد دوست بدار»

وی در تبیین ویژگی‌های برجسته حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: کریم بودن و احسان به دیگران جزو ویژگی‌های ذاتی امام حسن(ع) است بگونه‌ای که هیچکدام از نیازمندان و مراجعین به ایشان از محضرشان دست خالی برنمی‌گشت.

امام جمعه سمنان با تقدیر از خیّران و دست‌اندرکاران مواکب اربعین حسینی و همچنین مواکب مستقر در مسیر حرم رضوی افزود: میزبانی مردم عراق و نیز محبان ائمه اطهار(س) در ایران از زائران حسینی و رضوی ریشه در مکتب کریم اهل بیت امام حسن(ع) دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه کرامت امام حسن مجتبی(ع) پرتوی از کرامت الهی است، اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود یکی از ویژگی‌های انسان کریم آن است که اگر وعده‌ای دهد آن‌را در هر شرایطی انجام خواهد داد لذا امیدواریم مسئولان و کارگزاران نظام نیز به وعده خود در بخش‌های مختلف وفا کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان ادامه داد: امام علی(ع) فرمود بالاترین اعمال انسان کریم آن است که از آنچه می‌داند چشم‌پوشی می‌کند همانطور که حضرت لقمان به فرزندش گفت خدا و مرگ را فراموش نکن اما خوبی خود به دیگران و بدی دیگران در حق خودت را فراموش کن!

وی بیان احسان و نیکوکاری را عامل کاهش اجر آن نزد پروردگار دانست و گفت: بنابر فرموده امیرالمومنین علی(ع) انسان کریم باید خود را از آنچه نسبت به دیگران می‌داند به غفلت بزند نه آنکه در بزنگاه یا شرایط خاص آن‌را به او یادآوری کند!

امام جمعه سمنان افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های انسان‌های کریم آن است که قبل از آنکه افراد به آنها ابراز نیاز کنند نسبت به گره‌گشایی از آنان اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی معطل نگهداشتن مراجعین در ادارات یا سایر بخش‌ها را سبب خدشه‌دار شدن کرامت و عزت آنان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های بزرگی که باید از سیره امام حسن مجتبی(ع) آموخت آن است که در تعاملات خود با دیگران کرامت آنان را حفظ کنیم، اگر وعده‌ای می‌دهیم به آن وفا نماییم و وقتی به قدرت می‌رسیم از انتقام خودداری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha