• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061307730
  • خبرنگار : 71516

درخواست وزرای صهیونیست برای چپاول اراضی فلسطینی در ازای اسرای کشته شده

درخواست وزرای صهیونیست برای چپاول اراضی فلسطینی در ازای اسرای کشته شده

برخی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند از سیطره بر اراضی فلسطینی در پاسخ به کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست در غزه حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در جلسه روز دوشنبه کابینه رژیم صهیونیستی «نیر برکات» وزیر اقتصاد این رژیم خواهان ایجاد «لیست ارزش‌ها» شد که به موجب آن این رژیم مساحت مشخصی از اراضی فلسطینی را در ازای هر اسیر صهیونیستی که کشته می‌شود مصادره کند.

«عیدیت سیلمان» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: «مردم اسرائیل آموزش‌های عملی واضحی دارند. تنها یک نقشه وجود دارد. موضوع فقط محور فیلادلفیا نیست بلکه وراثت زمین است. فقط به این صورت می‌توانیم به موفقیت برسیم. در جنین، نابلس و هر مکان دیگری باید بدانند که ما خواهان پس گرفتن زمین خود هستیم. وقتی شما حمله کردید، ما دوباره آن را به ارث خواهیم برد. نباید بگوییم اشغال می‌کنیم باید بگوییم به ارث می‌بریم. حماس بهای زمین را می‌فهمد.»

«آمیحای شکلی»، «اوریت استروک» و «شلومو کرعی»، دیگر وزرای صهیونیست نیز از این طرح حمایت کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این جلسه مدعی شد: همه ما می‌خواهیم افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را برگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا که اولین شریان اکسیژن حماس است و این جنبش برای مدت طولانی در آنجا قدرت خود را حفظ کرد، خود را به خوبی مسلح نمود و به ما حمله کرد.

بنیامین نتانیاهو افزود: همه کسانی که می‌گویند می‌توانیم ۴۲ روز از محور فیلادلفیا خارج شویم، می‌دانند که ۴۲ سال خواهد بود. اگر محور فیلادلفیا را ترک کنیم، جهان به ما اجازه بازگشت به آن را نخواهد داد.

وی ادامه داد: تاکنون تمرکز تلاش‌ها علیه حماس نظامی بود و اکنون تمرکز تلاش‌ها سلب توانایی‌های دولتی و تغییر سازوکار کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تکاپو برای آرام کردن صهیونیست‌ها اضافه کرد: اعتصاب سراسری در اسرائیل کمک به «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است.

نتانیاهو درحالی این اظهارات را بیان کرد که اراضی اشغالی شاهد یک اعتصاب سراسری علیه او و سنگ‌اندازی وی در مسیر دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس است.

منابع عبری دوشنبه نوشتند شهرک‌نشینان صهیونیست در مناطق مختلفی در اراضی اشغالی همزمان با اعتصاب سراسری دست به تظاهرات زده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

رسانه‌های عبری دوشنبه گزارش دادند یکی از مسؤولان اتحادیه سندیکاهای کارگری رژیم صهیونیستی «هستدروت» گفته در حال بررسی تمدید اعتصاب سراسری تا سه‌شنبه هستند تا بخش‌های بیشتری بتوانند در آن شرکت کنند.

روز یکشنبه پس از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده‌اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha