• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061307696
  • خبرنگار : 90057

ان‌بی‌سی: بایدن پیشنهاد نهایی درباره آتش‌بس غزه را طی روزهای آتی ارائه می‌کند

ان‌بی‌سی: بایدن پیشنهاد نهایی درباره آتش‌بس غزه را طی روزهای آتی ارائه می‌کند

دو مقام مطلع آمریکایی درباره مذاکرات برای توافق در غزه به ان بی سی نیوز گفتند بایدن احتمالا طی روزهای آتی پیشنهاد نهایی برای توافق آتش‌بس را به تل‌آویو و حماس ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته این افراد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، این اقدام را به عنوان یک گزینه در دیداری مجازی با خانواده‌های اسیران آمریکایی در اختیار حماس اعلام کرد.

پیدا شدن شش جسد اسیران اسرائیلی اعتراضات گسترده صدها هزار نفر را در سراسر سرزمین‌های اشغالی به دنبال داشت و مخالفان، نتانیاهو را متهم به شکست در معامله اسیران کردند. روز دوشنبه، یک اعتصاب سراسری آغاز شد که تهدیدی برای فلج کردن اقتصاد بود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت که به نظر وی نتانیاهو اقدام کافی برای حصول توافق انجام نداده است.

دولت بایدن بارها حماس را به توقف توافق متهم کرده است، اما اخیرا مقامات آمریکایی و خارجی اعتراف کرده‌اند که شرایط ارائه شده توسط نتانیاهو نیز تلاش‌ها را مختل کرده است. 

بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس صبح روز دوشنبه با تیم مذاکره کننده معامله اسیران آمریکایی در اتاق وضعیت کاخ سفید دیدار کردند. به گفته یک مقام آمریکایی، ویلیام برنز، رئیس سیا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید، همگی در جلسه اتاق وضعیت حضور داشتند و ممکن است برای دور دیگری از مذاکرات به منطقه اعزام شوند. همه در ماه‌های اخیر بارها برای شرکت در مذاکرات مختلف به سفر رفته‌اند.

سالیوان که در دیدار با بایدن و هریس نیز شرکت کرده بود، صبح روز دوشنبه با ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، تلفنی صحبت کرد. این مقام آمریکایی افزود: انتظار می‌رود این نوع گفتگوهای دیپلماتیک در تمام طول هفته به امید دستیابی به پیشرفت انجام شود.

بایدن گفته است که به ارائه یک معامله نهایی درباره اسیران در این هفته «بسیار نزدیک» است اما نمی‌تواند قاطعانه بگوید که این توافق انجام خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۲:۴۴

آتش بس کلید رمزیست بین اسرائیل و آمریکا که با افکار شیطانی درهم آمیخته اند برای کشتن و یا کوچاندن فلسطینیان وچون افکار شیطانی در سر میپرورن همیشه کوته فکرند و در مقابل اراده خدااز خود سرسختی نشان داده اند چه بسا دیر نیست زبونی و ناتوانیشان برای جهانی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۰۳

۶ تا صهیونیست کشته شدن .کشتن واین رویه باید ادامه پیدا کنه تا اسراییل از درون منهدم بشه.مرگ بر ال یهود