• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061307691
  • خبرنگار : 71516

ضمن اذعان به شکست‌ها در شمال و جنوب

یک افسر صهیونیست: اسرائیل بدون کمک آمریکا نمی‌توانست به جنگ ادامه دهد

یک افسر صهیونیست: اسرائیل بدون کمک آمریکا نمی‌توانست به جنگ ادامه دهد

یک افسر نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد این رژیم بدون کمک‌های آمریکا نمی‌توانست به جنگ ادامه بدهد.

به گزارش ایسنا، یک افسر ارشد در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که رهبران رژیم اشغالگر در حال بررسی پیشنهادی برای افزایش تولید بمب، موشک و سایر مهمات «در داخل اسرائیل» برای کاهش وابستگی نیروی هوایی به سایر کشورها به ویژه آمریکا هستند.

این افسر به روزنامه هاآرتص گفت که اگر کمک‌های آمریکایی‌ها نبود ارتش اشغالگر به ویژه نیروی هوایی اسرائیل برای ادامه جنگ خود برای بیش از چند ماه با مشکل شدید روبرو می‌شد.

این طرح به خاطر تمایل رژیم صهیونیستی برای کاهش وابستگی خود به تامین کنندگان خارجی و با توجه به تاخیر ارسال محموله‌های تسلیحاتی به ویژه تسلیحات نیروی هوایی توسط دولت جو بایدن است زیرا اکثر تجهیزات از شرکت‌های آمریکایی خریداری شده و از طریق کمک‌های نظامی آمریکا تامین می‌شود.

با این حال اخیرا دولت بایدن با موافقت کنگره، کمک‌های نظامی اضطراری بی‌سابقه‌ای را به ارزش ۱۴ میلیارد دلار، علاوه بر کمک‌های نظامی عادی سالانه آمریکا به مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی اختصاص داد. واشنگتن همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر را به سامانه‌های دفاع هوایی این رژیم اختصاص داد.

این روزنامه گزارش داد شرایط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شبیه به شرایط این رژیم در جنگ ۱۹۶۷ است؛ زمانی که «شارل دوگل» رئیس جمهور وقت فرانسه ارسال تسلیحات از جمله تانک، قایق‌های موشکی و جنگنده‌های میراژ را به اراضی اشغالی ممنوع کرد.

در آن زمان، رژیم اشغالگر وابستگی خود به قدرت خارجی و به ایالات متحده تغییر داد که نیروی هوایی این رژیم را به تمام جنگنده‌ها، برخی از بمب‌ها، موشک‌ها و تجهیزات اطلاعاتی مجهز می‌کند.

افسر مذکور گفت که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حال انجام ۲ تحقیق جامع است، اولی مربوط به وقایع عملیات طوفان الاقصی که هفت اکتبر رخ داد و دومی مربوط به وضعیت نیروی هوایی از هشتم همان ماه است.

این افسر اذعان کرد که مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی در هفت اکتبر توانست به پایگاه‌های نظامی نزدیک غزه برسد و حزب‌الله لبنان نیز به پایگاه نیروی هوایی در مرون و سامانه شناسایی هوایی«تل شمایم» در جبهه شمالی فلسطین اشغالی آسیب وارد کرد.

وی تاکید کرد که نیروی هوایی که قبلا وابسته به فرماندهی جنوب بود، تنها مسؤول شکست هولناک اسرائیل نیست.

این افسر، اطلاعات نظامی و سرویس امنیت داخلی «شین بت» را مسؤول صدور هشدار در مورد عملیات مقاومت فلسطین دانست.

وی فاش کرد مقاومت فلسطین در هفت اکتبر ۲ هلیکوپتر حامل نیروی چترباز را با شلیک سلاح‌های سبک از زمین و یک موشک ضد تانک هدف قرار داد.

این افسر همچنین درباره عملیات ایران در آوریل علیه اراضی اشغالی که در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق انجام شد، گفت: «قصد ایران طی عملیات «وعده صادق» در ۱۳ آوریل وارد کردن خسارت شدید به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی بود؛ جایی که اسکادران هواپیماهای اف-۳۵ اسرائیل در آن مستقر هستند. ایران همچنین تعدادی موشک زمین به زمین را به پایگاه "جبل الشیخ" در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد. این عملیات به دلیل رسیدن موشک‌های زمین به زمین به اهداف خود و به ساختمانی در نواتیم موفق بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha