• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061307683
  • منبع : نمایندگی همدان

لوازم‌التحریر باید خلاقانه و در عین سادگی قابل استفاده انتخاب شود

لوازم‌التحریر باید خلاقانه و در عین سادگی قابل استفاده انتخاب شود

ایسنا/همدان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید براینکه لوازم‌التحریر باید بسیار خلاقانه و در عین سادگی قابل استفاده انتخاب شود، گفت: اگر بتوانیم از لوازم‌التحریری که سلامت، خلاقیت، حرکت و  فعالیت را در عین سادگی دنبال می‌کنند، استفاده کنیم به‌طور قطع اشتیاق به تحصیل را بیشتر خواهد کرد.

سعید شریفی رهنمو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از لوازم‌التحریری که بر اساس سن آن‌ها، فرهنگ، ماهیت درس، بافت محیط که می‌تواند متغیر و تاثیرگذار باشد،استفاده کنند، اظهار کرد: انتخاب لوازم‌التحریر باید بتواند خلاقیت دانش‌آموزان خود ره‌یاب، خود گردان، خود تنظیم را بالا ببرد به دلیل اینکه تاکید ما برانگیزش است هرچقد در سیستم آموزشی انگیزش مطلوب داشته باشیم به‌طور قطع اشتیاق آن‌ها بالاتر و بازدهی یادگیری مطلوب‌تر خواهد بود.

وی  با بیان اینکه از زمانی که انسان‌ها متولد شدند آموزش با لوازم التحریر با زندگی آموزشی انسان‌هاعجین بوده و زیست تحصیلی انسان همیشه با لوازم‌التحریر عجین بوده و انواع مختلف آن باید موجود باشد، تصریح کرد: بدون لوازم التحریر نمی‌توانیم آموزش را در سه سطح شناختی، عاطفی، روانی و حرکتی ارائه کرده و  بحث خلاقیت دانش‌آموز را تقویت کنیم.

شریفی با بیان اینکه اگر بتوانیم از لوازم‌التحریر مناسب و کاربردی استفاده کنیم می‌توانیم خلاقیت دانش‌آموز را پرورش دهیم، تاکید کرد: باید از لوازم التحریری استفاده شود که بتواند انگیزه و انگیزش و برانگیختی مناسبی به دانش‌آموزان ارائه کند، ضمن اینکه بوی تازه لوازم التحریر باعث جذب دانش آموزان و ایجاد تمرکز می‌شود.

این مدرس دانشگاه  با تأکید براینکه باید از لوازم‌التحریر به صورت خلاقانه استفاده کنیم و وسایلی که با طرح بسیار شلوغ و پراکنده توجه می‌گیرند و باعث خستگی ذهن و چشم دانش آموز می‌شوند، تصریح کرد: باید دانش‌آموزان را به سمت مهارت یادگیری نوین تحت عنوان یادگیری خود ره‌یاب به جهت مثبت و ایجاد مولفه‌های مهم در یادگیری دانش‌آموزان سوق دهیم.

 وی در ادامه گفت: در جوامع امروزه متأسفانه خانواده‌ها دچار یک چشم و هم چشمی شدند که هیچکدام به کیفیت توجه نمی‌کنند و فکر می‌کنند لوازم التحریری که قیمت پایینی دارد به درد نمیخورد این درحالیست که لوازم التحریر  باید با رنگ آمیزی شاد و فعالانه و براساس جنسیت دانش‌آموزان طراحی شود.

شریفی با تأکید براینکه خیلی از مواقع لوازم‌التحریر براساس ماهیت دورس هم باید متفاوت باشد و توجه به همه نکات کیفیت را بالاتر می‌برد، تصریح کرد: تاثیر لوازم‌التحریر مستقیما بر آورده‌های تحصیلی اثر گذار خواهد بود و اگر می‌خواهیم در یادگیری آورده مطلوبی داشته باشیم باید از لوازم‌التحریر مناسب استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha