• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061307671
  • خبرنگار : 50214

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد:

نیاز کشاورزان یزدی به نیتروژن را در چارچوب الگوی کشت تامین می‌کنیم

نیاز کشاورزان یزدی به نیتروژن را در چارچوب الگوی کشت تامین می‌کنیم

ایسنا/یزد مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد با اشاره به آغاز توزیع کود ازته و پتاسه با ابلاغ مصوبه هیأت دولت و نیز تشکیل کارگروهی جهت تامین کودهای شیمیایی کشت پاییزه، گفت: می‌توانیم نیاز به نیتروژن تمامی محصولات کشاورزی را در چارچوب الگوی کشت تامین کنیم.

«حسن زارعیان» با اشاره به بازگشایی سامانه پایش مواد کودی پس از توقف ۵۰ روزه شرکت های پتروشیمی، اظهار کرد: برنامه تامین و توزیع کود ازته و پتاسه  در سال جاری به میزان دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن از سوی وزارت جهادکشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و از طریق نهادهای مربوطه به شرکت های پتروشیمی ابلاغ شد.

وی با بیان این که هم اکنون توزیع کود اوره در سراسر استان طبق روال شبکه بزرگ تامین و توزیع کودهای کشاورزی شرکت، به خوبی در جریان است، افزود: با این میزان سهمیه بخش کشاورزی در سال جاری، می‌توانیم نیاز به نیتروژن تمامی محصولات کشاورزی را در چارچوب الگوی کشت تامین کنیم.

این مسئول در خصوص علت توقف تحویل سهمیه کود بخش کشاورزی از سوی شرکت های پتروشیمی، یاد اور شد: شرکت‌های پتروشیمی به دلیل پیگیری و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت، مدت ۵۰ روز در سال جاری از تحویل کود به بخش کشاورزی خودداری کردند که با مذاکرات و ارتباط با مراجع ذیربط و پیگیری‌های شبانه روزی که از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت‌های پتروشیمی با هدف رفع تحویل کود کشاورزی، صورت گرفت در نهایت به تنظیم و ابلاغ مصوبه هیأت محترم وزیران در تاریخ بیست و سوم مرداد ۱۴۰۳ و تعیین تکلیف مطالبات شرکت‌های پتروشیمی و الزام آنان به تحویل کود، منتهی شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با تاکید بر اهمیت موضوع تامین، تدارک و جذب به موقع کودهای شیمیایی کشت پاییزه اعلام کرد: به منظور بررسی توزیع به موقع نیاز شهرستان‌ها به این نهاده استراتژیک، کارگروهی تشکیل و به صورت منطقه‌ای برای ۱۲  شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم شروع کشت پاییزه در قالب الگوی کشت صورت گرفته و فرمول کودی سایر محصولات الگوی کشت به منظور بارگزاری در سامانه پایش مواد کودی تعیین شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، زارعیان خاطر نشان کرد: براساس دستور و ابلاغ مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر توزیع هرچه سریع تر این نهاده استراتژیک و رساندن آن به دست کشاورزان این مدیریت با ایجاد کارگروه، برگزاری جلسات، تماس با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کارگزاران توانست ظرف مدت کوتاهی روند توزیع و فروش انواع کود کشاورزی در تمامی شهرستان‌ها را تسریع بخشد و از هر گونه کمبود جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha