• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403061307651
  • خبرنگار : 50141

روستای «میدان» خوی محصور در بین کوه‌های ماهوری شکل

روستای «میدان» خوی محصور در بین کوه‌های ماهوری شکل

ایسنا/آذربایجان غربی روستای تاریخی «میدان» به عنوان یکی از روستاهای خوش آب و هوای کشور با قدمت ۳ هزار ساله در بخش صفائیه در۳۷ کیلومتری شهر خوی در بین کوه‌های ماهوری شکل در میدانگاه وسیع چمن زارهای طبیعی همیشه سرسبز که انگار هیچ حد و مرزی ندارند، واقع شده است .

روستای میدان به عبارتی روستاهای میدان (علیا و سفلی) در فاصله کمتر از ۳۰۰ متر در کنار هم قرار دارند و در مجموع به نام روستاهای میدان شهرت دارند.

شغل مردم روستاهای میدان دامداری و کشاورزی است و اکثر زمین های این روستاها به صورت دیم آبیاری می شوند و لبنیات و حبوبات این روستا از شهرت کشوری برخوردار هستند.

محبوب ،از اهالی روستای «میدان» در گفت و گو با ایسنا گفت: به خاطر نوع آب و هوا و نوع گیاهان این منطقه گوشت گوسفندان روستا، شیر، ماست و پنیر این روستا بسیار خوشمزه و لذیذ است و به همین دلیل از تهران برای خرید لبنیات به روستای «میدان» مراجعه می کنند.

یونس ، دهیار روستای میدان هم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:به خاطر آب و هوای فرح بخش و لبنیات لذیذ و حبوبات خوشمزه هر روز از شهر خوی و سایر شهرها برای تفریح به روستای میدان می آیند و روستا تبدیل به روستای گردشگری شده است.

وی، آب روستاهای میدان را که از کوه های آن سرچشمه می گیرد بسیار خوشگوار عنوان کرد و گفت: سالم ترین آب منطقه در این روستا یافت می شود.

روستای «میدان» خوی محصور در بین کوه‌های ماهوری شکل

صادق از اهالی میدان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر به علت احداث اولین مدرسه خیریه بعد از انقلاب در روستای میدان تقریباً هر خانوار روستایی یک کارمند دارد.

محمد محبوبی معلمی که در سال ۱۳۵۸ اولین مدرسه خیّری را با هزینه خودش در زادگاهش یعنی روستای میدان احداث کرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: تقریباً ۱۰۰ نفر از این روستا و مدرسه راهی دانشگاه ها شده و اکنون هر کدام دارای پست های مهم نظامی و اداری در سطح کشور هستند.

به گزارش ایسنا، روستای میدان به علت واقع شدن در میان چمن زارهای وسیع طبیعی و کوه های ماهوری شکل انگار در وسعت یک جهان محسوب می شود و هرکسی که به این روستا سفر می‌کند در یک نگاه می تواند یک جهان وسعت و زیبایی را در آن ببیند و مطبوع بودن آب و هوای آن به خصوص در تابستان علاقمندان به طبیعت را از سراسر کشور به این روستا کشانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha