• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403061307629
  • خبرنگار : 71951

مدیر امور منابع آب ورامین:

انسداد ۱۵۷حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا

انسداد ۱۵۷حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا

ایسنا/تهران مدیر امور منابع آب ورامین از انسداد ۱۵۷ حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۱.۷ میلیون متر مکعب آب سفره‌های زیرزمینی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط امور منابع آب ورامین خبر داد.

«محمدرضا گیتی پژوه» در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و تلاش کارشناسان حقوقی جهت اخذ دستور قضایی از ابتدای جاری تاکنون در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی، تعداد ۱۵۷ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۵۰۲۳ متر مسدود شد.

وی با بیان اینکه با انسداد این تعداد چاه‌ها از تخلیه سالانه بیش از ۱.۷ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در سال در محدوده عملکرد این امور جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: چاه های مذکور در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا مسدود شده است.

گیتی پژوه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، همچنین ۱۰۷ حلقه چاه غیر مجاز نیز شناسایی شد، اظهار کرد: به منظور مدیریت و کنترل میزان بهره برداری از چاه های دارای پروانه بهره برداری، تعداد ۱۲ دستگاه کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های مجاز توسط این امور نصب گردید.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده با تلاش گروه گشت و بازرسی امورهای منابع آب و اخذ دستور قضائی در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا ۱۱ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شد.

گیتی پژوه با اشاره بر اینکه منابع آب‌های زیرزمینی از منابع استراتژیک و مهم کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: همچنین ۳۱۶ حکم قضایی صادر و ۶۰ دستور قضایی نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۵۰ چاه کشاورزی نیز مورد کنترل و بهره برداری قرار گرفت، تصریح کرد: با تلاش ماموران گشت و بازرسی امور منابع آب شهرستان و با اخذ حکم قضایی، بیش از ۴۵ هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های تحت نظارت این امور رفع تصرف و از ید متصرفین خارج شده است.

مدیر امور منابع آب ورامین ضمن هشدار به سود جویانی که اقدام به حفر غیر مجاز چاه‌ها و برداشت آب از آن را می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های گشت و بازرسی این امور در راستای عمل به رسالت بزرگ خود یعنی حفاظت از منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی، همواره در حال گشت و بازرسی در منطقه هستند و به محض شناسایی چاه حفاری شده غیر مجاز، با کمک دستگاه قضایی نسبت به انسداد آنها اقدام فوری خواهند کرد. ‌

وی در پایان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در کشور و آگاه سازی مردم از وضعیت بحرانی منابع آبی و خطرات و پیامدهای ناشی از این بحران، گفت: شناسایی و برخورد با چاه‌های غیر مجاز از وظایف اصلی این امور به شمار می‌رود و در طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش‌های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پرمصرف‌ترین به‌شمار می‌رود، کنترل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha