• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061307604
  • خبرنگار : 50160

معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

امسال بیش از ۱۱۷ هزار دانش‌آموز زنجانی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند

امسال بیش از ۱۱۷ هزار دانش‌آموز زنجانی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آمادگی استان برای بازگشایی مدارس، گفت: امسال ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی در مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه براساس آمارهای کشوری در ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان زنجان در جایگاه دوم قرار دارد، اظهار کرد: همه تلاش خود را به کار گرفته‌ این که دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و امیدواریم تا زمان باقیمانده تا اول مهر این عدد به ۱۰۰ درصد کئودکان واجد شرایط تحصیل برسد.

وی تصریح کرد: همه معلمان دوره ابتدایی در استان سازمان‌دهی شده‌اند و خوشبختانه با اقدامات انجام شده و به‌کارگیری نیروهای موظف و غیرموظف در تامین معلم برای کلاس‌های درس در شرایط خوبی قرار داریم هرچند منکر کمبود معلم نیستیم ولی تلاش شده است با برنامه‌ریزی کمبودها را پوشش دهیم تا کلاسی بدون معلم در سال‌تحصیلی جدید نباشد.

قاسمی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است در سال‌تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانش‌آموزان استان در ۵۲۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل شوند، افزود: در رابطه با فضای آموزشی در تنگنا هستیم ولی با این وجود تلاش شده است دانش‌آموزان در شرایط مناسبی در مدارس حضور داشته و مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان به آمار دانش‌آموزان کلاس اولی نیز اشاره کرد و یادآور شد: براساس آخرین آمارها حدود ۱۸ هزار و ۶۸۰ دانش‌آموز تاکنون برای مقطع اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند و در این بخش رتبه اول کشوری را از آن خود کرده‎ایم.

قاسمی همچنین به اهمیت توزیع عادلانه امکانات آموزشی در مناطق شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۲۰۰ کلاس روستایی در قالب ۸۰۲ مدرسه در سال‌تحصیلی جدید آماده حضور دانش‌آموزان روستایی بوده و امیدواریم امسال بیش از  ۳۷ هزار دانش‌آموز در مناطق روستایی به کسب علم و دانش بپردازند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با تاکید بر اینکه سعی شده است برای حتی یک دانش‌آموز در روستاها معلم تامین شود، گفت: در مقطع ابتدایی دانش‌آموزان در منطقه سکونتی خود در مناطق روستایی مشغول به تحصیل بوده و ما خود را موظف به تامین امکانات می‌دانیم و در همین راستا در سال گذشته ۹ مدرسه تک دانش‌آموز در استان دایر بود.

وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار کودک در استان در مقطع پیش‌دبستانی، خاطرنشان کرد: بازگشایی امن و موفق مدارس شعار امسال بوده و همه برنامه‌ریزی‌ها نیز در این مسیر قرار داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha