• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061307600
  • خبرنگار : 50260

راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پارک‌های علم و فناوری سلامت فرصتی برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک در محیط علمی با حمایت دولت است که شامل هفت خوشه از جمله فناوری‌های دارویی، آرایشی و بهداشتی، سلامت دیجیتال، صنایع غذایی و تبدیلی، فناوری‌های نوین زیستی و گردشگری سلامت است.

کورش ساکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پارک علم و فناوری، حلقه اتصال صنعت و دانشگاه و نقطه آغاز حمایت از تولید داخل، خلاقیت و نوآوری، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های پیشرو است و بر این اساس مجوز راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در این واحد دانشگاهی دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با ایجاد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دویست و نود و سومین نشست خود موافقت کرده که در زمینی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: این پارک به شکل‌گیری کسب و کارهای دانش بنیان، پیشرو و خلاقانه در دانشگاه، سطح منطقه و کشور کمک می‌کند و پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه‌ فناوری‌های زیستی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و سایر حوزه‌های مرتبط فعالیت خواهد کرد.

ساکی گفت: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ۱۲ واحد فناور فعالیت می‌کند که شش واحد در سال ۱۴۰۰ استقرار یافته و چهار واحد به تولید محصول و تجاری سازی آنها رسیدند.

ساخت ۲۳ محصول فناورانه در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان

همچنین غلامعلی حمیدی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دفتر توسعه فناوری سلامت و مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه طی سه سال گذشته موفق به ساخت ۲۳ محصول فناورانه شده که ۱۴ مورد آن تجاری سازی و به تولید انبوه رسیده است.

وی افزود: ساخت کیت تشخیص افتراقی لیشمانیازیس پوستیف، انواع لوله‌های گاما و CBC، آلژینات بره موم، هیدروژل عسل و کیت‌غربالگری مولکولی تیپ‌های‌ پرخطر پاپیلومای انسانی، داروها و مکمل‌های غذایی از جمله محصولات فناورانه این دانشگاه است.

حمیدی بیان کرد: تولید دهانشویه با خواص ضدالتهابی حاوی ماده موثر نانوکورکومین عصاره گیری شده از گیاه زردچوبه، طراحی و ساخت فیکساتور لوله بینی معده ای و تولید محصول بدون گلوتن، حاوی آرد کنجد روغن کشی شده و غنی شده با آهن و اسید فولیک، محصولات فناورانه ای است که نمونه اولیه آن ساخته شده است.

وی تصریح کرد: امسال دو طرح فناورانه دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان طرح‌های یک درصد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته شده که با تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک طرح فناورانه در طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان پذیرفته شده و یک قرارداد ارتباط صنعت با جامعه به مبلغ سه میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال بسته شده است.

حمیدی اظهار کرد: راه‌اندازی واحدهای آشنایی با فرآیندهای استانداردسازی و هوشمند مصنوعی، مشاوره شغلی و مرکز آموزش‌های کوتاه مدت از دیگر اقدامات گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha