• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061307563
  • خبرنگار : 71145

شهادت یک فلسطینی در طولکرم و اعزام نیروهای نظامی به جنین

شهادت یک فلسطینی در طولکرم و اعزام نیروهای نظامی به جنین

منابع پزشکی از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن یک فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه طولکرم در بامداد روز سه شنبه در حالی که اشغالگران نیروهای کمکی نظامی به شهر جنین و اردوگاه آن اعزام کردند، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر در جریان یورش به اردوگاه طولکرم، خانه‌ای را محاصره کردند و یکی از سربازان یگان تک تیرانداز به سمت خانه محاصره شده تیراندازی کرد و پسری را به شهادت رساند و پدرش را زخمی کرد.

این منابع افزودند که پسر و پدر به بیمارستان «ثابت ثابت» منتقل شدند.

اشغالگران همچنین برق این اردوگاه را در جریان عملیات نظامی جاری علیه طولکرم و اردوگاه آن قطع کردند.

در این راستا «فیصل سلامه»، رئیس کمیته مردمی خدمات اردوگاه طولکرم، با اشاره به اینکه نیروهای اسرائیلی تک تیراندازها را در همه مناطق مستقر کرده‌اند و در حال شلیک هستند، گفت: «این اردوگاه در تمام ورودی‌ها و جاده‌های منتهی به آن تحت محاصره شدید قرار دارد و گلوله‌های سنگین و بی‌هدف و تصادفی به هر کسی که حرکت می‌کند، شلیک می‌شوند.»

وی افزود: بولدوزرها خیابان خدمات، مدارس در ورودی اصلی شمالی و محله‌های البلاونه، الغانم، قاقون، المربعه، الحمام و مرکز اردوگاه را مسطح کرده‌اند.

سلامه توضیح داد که ارتش اشغالگر خطوط برق تامین‌کننده اردوگاه را تخریب کرد و باعث قطعی برق در بخش‌های زیادی از آن و همچنین قطعی آب شد.

او وضعیت داخل اردوگاه را «بسیار سخت» توصیف کرد.

در این راستا تعداد زیادی از نیروهای کمکی ارتش اشغالگر به اردوگاه طولکرم در آماده سازی برای عملیات بولدوزر انداختن در این اردوگاه یورش بردند.

شامگاه دوشنبه نیز یک دختر فلسطینی و یک امدادگر در تهاجم رژیم صهیونیستی مجروح شدند و این در حالی است که محاصره بیمارستان‌ها و اردوگاه این شهر ادامه دارد.

هلال احمر فلسطین نیز گفت: یک جوان در پی ضرب و شتم نیروهای اشغالگر در عزبت الطیاح منطقه طولکرم زخمی شد.

در حالیکه عملیات نظامی ارتش اشغالگر در ۱۰ نقطه اردوگاه جنین برای هفتمین روز ادامه دارد، خبرنگار الجزیره در جنین گفت که نیروهای اشغالگر بامداد امروز نیروهای کمکی نظامی را به مرکز شهر جنین و اردوگاه آن اعزام کردند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر خانه‌ای را در شهرک الشهدا در جنوب جنین در شمال کرانه باختری محاصره کردند.

این در حالی است که نیروهای اشغالگر به امدادگران و یک مجروح در نزدیکی بیمارستان ابن سینا در جنین حمله کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح نیز اعلام کرد: تعدادی بمب از پیش آماده را بین نیروهای اشغالگر صهیونیستی و خودروهای نظامی آنها که در حال نفوذ به اردوگاه جنین بودند، منفجر کردیم که منجر به تلفات مستقیم در بین صفوف ارتش دشمن شد.

گردان‌های شهدای الاقصی

گردان‌های القدس - تیپ جنین نیز اعلام کرد: رزمندگان ما به مقابله با نیروهای دشمن در محورهای مختلف رزمی ادامه می‌دهند و نیروهای اشغالگر و خودروهای نظامی آنها را گلوله باران می‌کنند.

گردان‌های القدس - تیپ جنین افزود: قهرمانان ما در محور الشهدا توانستند گلوله‌های شدیدی را به نیروهای پیاده دشمن شلیک کنند و به طوریکه این گلوله‌ها به شکل مستقیم به نیروهای اشغالگر اصابت کردند.

اوایل دوشنبه نیروهای اشغالگر منازل مسکونی را در مرکز اردوگاه جنین به ویژه در خیابان الدمج منفجر کردند.

ارتش اشغالگر همچنین ادعا کردند نیروهای این رژیم در جریان حملات و تبادل آتش در جنین، ۴۰ مبارز فلسطینی را به شهادت رساندند.

در عین حال نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر با همراهی پنج بولدوزر به شهرک الزاویه در غرب سلفیت در شمال کرانه باختری یورش بردند.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر ۲ جوان فلسطینی را در جریان یورش به اردوگاه «الفوار» در جنوب الخلیل دستگیر کردند.

نیروهای بزرگی به شهر سعیر در شمال شرق الخلیل یورش بردند، در حالی که درگیری با رزمندگان مقاومت در شهرک حوسان در غرب بیت لحم رخ داد که در نتیجه یک مرد جوان با گلوله‌های واقعی مجروح شد.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» نیز گزارش داد درگیری‌هایی با ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در روستای «حوسان»  در غرب بیت‌لحم در جنوب کرانه باختری رخ داد.

«رامی حمامره»، مدیر شورای روستای حُوسان گفت: درگیری‌ها در منطقه المطینه در ورودی شرقی روستا در خیابان اصلی متمرکز بود که طی آن نیروهای اشغالگر گلوله‌های واقعی، نارنجک‌ و گاز اشک‌آور شلیک کردند، اما تلفات جانی نداشتند. گزارش شده است.

خبرنگار المیادین نیز گفت: نیروهای اشغالگر بامداد سه‌شنبه به دانشگاه بیرزیت در شمال رام الله و به مقر شورای دانشجویی و دانشکده فنی آنجا یورش بردند.

هلال احمر فلسطین هم اعلام کرد که اشغالگران به محاصره بیمارستان‌ها در طولکرم ادامه می‌دهند، اردوگاه طولکرم همچنان تحت محاصره است و  اشغالگران برای تخریب زیرساخت‌ها و خانه‌ها تلاش می‌کنند.

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز گزارش داد که پهپادهای اشغالگران مقری را در محله الحمام در اردوگاه طولکرم بمباران کردند که منجر به زخمی شدن تعدادی از جمله یک امدادگر داوطلب شد که بر اثر اصابت ترکش از ناحیه صورت مجروح شد. نیروهای اشغالگر از ورود آمبولانس‌ها به داخل اردوگاه جلوگیری کردند و با توقف و تفتیش آن‌ها و بررسی هویت افراد حاضر در آمبولانس‌ها از جمله بیماران مانع عبور آنها شدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که نیروهای اشغالگر «وائل عیاش» جوان فلسطینی را پس از یورش به خانه‌اش در شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری دستگیر کردند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که نیروهای اشغالگر عملیات دستگیری را در شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری آغاز کردند. صفحات خبری فلسطین در پلتفرم «ایکس» با انتشار کلیپی از دستگیری یک جوان در قلقیلیه خبر دادند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گروهی از خبرنگاران را در حالی که مشغول انجام کار خود در اطراف میدان «شویکه» در محله شمالی طولکرم بودند، بازداشت کردند و هویت آنها را بررسی و آنها را مورد بازجویی قرار دادند.

انتهای ‍‍‍پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha