• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061307541
  • خبرنگار : 71660

آنتونوف: سقوط اف-۱۶ در اوکراین بسیار خنده‌دار است/ نمایندگان کی‌یف برای صدقه به واشنگتن آمدند

آنتونوف: سقوط اف-۱۶ در اوکراین بسیار خنده‌دار است/ نمایندگان کی‌یف برای صدقه به واشنگتن آمدند

سفیر روسیه در آمریکا گفت سقوط یک اف-۱۶ در آسمان اوکراین توسط یک سیستم پاتریوت از سوی ایالات متحده «بسیار خنده‌دار» است و البته سرنوشت تجهیزات و تسلیحاتی که از واشنگتن به کی‌یف می‌آیند نیز مشخص است و سرانجام همه آنها نابود می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا به خبرنگاران گفت: «اگر وضعیت کنونی اوکراین به یک درگیری جهانی بدل شود، ایالات متحده قادر نخواهد بود که خارج از گود بنشیند و صرفا نظاره‌گر باشد. ایده واشنگتن درخصوص قرار دادن اروپا در مقابل روسیه و استفاده از بحران اوکراین برای این هدف دیگر کارساز نخواهد بود. اگر وضعیت کنونی اوکراین به یک درگیری جهانی بدل شود، ایالات متحده قادر نخواهد بود که خارج از گود بنشیند و صرفا نظاره‌گر باشد.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سفیر روسیه در آمریکا گزارش کرد: «نه ارسال تجهیزات مدرن چه جنگنده باشد و چه موشک‌های دوربرد و نه حتی اعزام مزدوران، شرایط میدان نبرد را تغییر نخواهد داد.»

این دیپلمات روسی هم‌چنین افزود که در حال حاضر گفت‌وگوهایی درخصوص گسترش اقدامات اوکراین در روسیه در جریان است و کی‌یف فهرستی از تاسیسات را در روسیه آماده می‌کند تا با موشک‌های دوربرد از سوی ایالات متحده هدف قرار دهد.

آنتونوف در ادامه با اشاره به وضعیت «کورسک» و «بلگورود» گفت: در عین حال، اطلاعاتی که از مناطق کورسک و بلگورود درباره تلفات جدید در میان شهروندان روسیه، خانه‌ها، بیمارستان‌ها، پل‌های تخریب شده با شلیک مستقیم - از جمله با کمک سلاح‌های آمریکایی - به دست می‌آید، هیچ کس را آزار نمی‌دهد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که مقامات ایالات متحده «حقایق آشکار جنایات نئونازی از جمله قتل، تمسخر زندانیان و ساکنان عادی محلی را نادیده می‌گیرند».

آنتونوف: سقوط اف-۱۶ در اوکراین بسیار خنده‌دار است/ نمایندگان کی‌یف برای صدقه به واشنگتن آمدند
نیروهای اوکراینی و تسلیحات غربی

ارتش اوکراین طبق آنچه تحلیلگران و رسانه‌های غربی درخصوص ضعف آن و کمبود نیرو و مهمات می‌گویند، حمله غیرمنتظره‌ای را در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و این درحالی است که ارتش اوکراین نه تنها قادر به حفظ مواضع خود نبوده، بلکه متحمل خسارات سنگینی در «کورسک» و هم‌چنین «دونباس» شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در این خصوص و با اشاره به وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین عنوان کرد: «در حال حاضر ما درباره پیشروی‌های ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر صحبت نمی‌کنیم، بلکه نیروهای مسلح روسیه برحسب کیلومتر مربع پیشروی می‌کنند و ما تا به حال چنین سرعتی در دونباس نداشته‌ایم.»

آنتونوف: سقوط اف-۱۶ در اوکراین بسیار خنده‌دار است/ نمایندگان کی‌یف برای صدقه به واشنگتن آمدند
حمله اوکراین به «کورسک» روسیه

آناتولی آنتونوف در ادامه ضمن تاکید بر «استانداردهای دوگانه» آمریکا گفت: آنها درباره درباره تخریب کلیساها سکوت کرده‌اند و هیچ واکنشی به آن نشان نمی‌دهند. «پروژه اوکراین» که از سوی آمریکا هدایت می‌شود، نابودی و تلفاتی را میان مردم اسلاوی‌ به همراه داشته اما روسیه با این چالش مقابله خواهد کرد.

راشا تودی هفته گذشته به نقل از نماینده پارلمان اوکراین گزارش داد: «پارلمان اوکراین لایحه‌ای را تصویب کرده که به موجب آن کلیسای ارتدوکس اوکراین که دارای مشروعیت قانونی است، ممنوع می‌شود.»

سفیر روسیه در واشنگتن با بیان اینکه روسیه با چالش‌های جدید مقابله خواهد کرد تا به اهداف خود در عملیات نظامی تماما دست یابد، تاکید کرد: «وقتی یک اف-۱۶ در آسمان اوکراین توسط یک سیستم پاتریوت از ایالات متحده سرنگون می‌شود، بسیار خنده‌دار به نظر می‌رسد. مربیان محلی نتوانسته‌اند به درستی نیروهای مسلح اوکراین را آموزش دهند. هم‌چنین سرنوشت تجهیزات و سلاح‌هایی که از ایالات متحده به کی‌یف می‌آیند واضح است و آنها نابود خواهند شد.»

این سفیر روسی در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت مقامات اوکراینی در حین سفر به ایالات متحده در اواخر ماه اوت احتمالا توانستند وعده‌های بیشتری را از مقامات آمریکایی دریافت کنند.

وی در این رابطه افزود: «من این مسئله را رد نمی‌کنم که این بار نیز نمایندگان رژیم کی‌یف وعده‌های بیشتری مبنی بر حمایت از اقدامات نظامی علیه روسیه دریافت کرده باشند. من مطمئن هستم که در آینده، همه اینها به عنوان بسته دیگری از تدارکات تسلیحاتی رسما اعلام خواهد شد. نمایندگان کی‌یف برای صدقه به واشنگتن آمدند و نسبت به دریافت موشک، مهمات و پول التماس کردند.»

آنتونوف در پایان تصریح کرد: «هدف خبیثانه واشنگتن همچنان یک چیز باقی مانده و آن آسیب رساندن به روسیه با کمک تسلیحات آمریکایی است که در دست اوکراین قرار می‌گیرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۰:۳۰

اوکراین وزلنسکی جوان علیرغم وطن پرستی بازیچه گرگ درنده ای همچون امریکابا همدستی روباه پیر انگلیس وچند کشور غربی که دائیه اروپای قدرتمند بدون امریکارو در سر داشتند با وفداکردن اوکراین با وعده توخالی ناتو به زلنسکی فاقد سیاست کلان را سبب شدند..........