• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061307535
  • خبرنگار : 50228

چرخه آکادمیک در فولاد؛ نسل‌های جدید برای تیم‌های ملی می‌آیند

چرخه آکادمیک در فولاد؛ نسل‌های جدید برای تیم‌های ملی می‌آیند

ایسنا/خوزستان سرمربی تیم امید باشگاه فولاد بااشاره به روند بازیکن سازی و انتقال بازیکن از نونهالان به رده‌های بالاتر تا بزرگسالان، گفت: این پورسه به خوبی در باشگاه فولاد انجام می‌شود و بازیکنان با بالا رفتن سن در صورت اثبات توانمندی خود به رده بالاتر انتقال داده می‌شوند و مدتی نیز در کنار آن بازیکنان تمرین می‌کنند تا کم‌کم و با حوصله پرورش یافته و آماده بازی در تیم شوند.

یعقوب سلحشور در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که مشکل اصلی رده‌های پایه بی‌توجهی مسئولان فدراسیون و مربیان تیم‌های ملی است، اظهارکرد: همچنین برنامه‌ریزی برگزاری مسابقه‌ها چندان مناسب نیست و باید لیگ‌های برتر امید و جوانان مانند لیگ برتر بزرگسالان به صورت رفت و برگشت در یک گروه و در یک فصل ورزشی کامل انجام شود تا بازیکنان با فراوانی بازی، مهیا و آماده حضور در تیم‌های بزرگسالان شوند.

او ادامه داد: از طرفی نیز امکانات تیم‌های پایه در یک سطح نیست که این مسئله باعث بروز مشکلات زیادی در برگزاری بازی‌ها و سطح فنی مسابقات می‌شود؛ فلسفه برگزاری لیگ‌ امیدهای کشور و دیگر لیگ‌های پایه است که بازیکنان جوان دیده شوند اما متاسفانه در چند سال اخیر اصلا کسی برای دیدن بازی‌های این رده‌های سنی نمی‌آید و به نوعی برگزاری بازی‌ها شکل رفع تکلیف به خود گرفته است. این در حالی است که باید بدانیم بازیکنان و تیم‌های پایه کشور آینده فوتبال ایران هستند.

سرمربی تیم امید فولاد خوزستان افزود: متاسفانه زمین‌هایی که برای بازی‌های رده‌های سنی پایه انتخاب می‌شود نیز کیفیت مناسبی ندارد و نظارت کافی روی داوری و عوامل سخت افزاری صورت نمی‌گیرد که این نشان می‌دهد به این مسابقه‌ها اهمیت چندانی داده نمی‌شود.

وی در خصوص روند بازیکن سازی و انتقال بازیکن از نونهالان به رده‌های بالاتر تا بزرگسالان نیز گفت: این پورسه به خوبی در باشگاه فولاد انجام می‌شود و بازیکنان با بالا رفتن سن در صورت اثبات توانمندی خود به رده بالاتر انتقال داده می‌شوند و مدتی نیز در کنار آن بازیکنان تمرین می‌کنند تا کم‌کم و با حوصله پرورش یافته و آماده بازی در تیم شوند. در مواردی که باشگاه نیز به یک بازیکن در پست خاصی نیاز داشته باشد به ما اعلام می‌کند که روی یک بازیکن در آن پست شروع به کار کنیم و ما بعد از گزینش و آماده‌سازی در مدت کوتاهی بازیکن را به تیم بزرگسالان تحویل می‌دهیم.

بازیکن سابق تیم فولاد نوین خوزستان گفت: این بازیکن‌سازی به نفع کل فوتبال است و امروز شاهد آن هستیم که آکادمی باشگاه فولاد خوزستان علاوه بر تغذیه تیم بزرگسالان خود، به دیگر باشگاه های کشور و استان نیز بازیکن‌های نخبه تحویل داده است که این اتفاق خوب، شعار مدیران باشگاه است که ما باید به رشد و شکوفایی فوتبال کمک کنیم که فرقی نمی‌کند برای فوتبال باشگاه فولاد باشد یا باشگاه‌های دیگر یا فوتبال ملی.

او عنوان کرد: ضمنا برای پرورش شخصیت بازیکنان و حرفه‌ای شدن در ابعاد فنی و اخلاقی و رفتاری به طور همزمان، باشگاه رفتار بازیکنان را به شدت کنترل می‌کند و برای آن‌ها کلاس‌ها و جلسات مختلف مشاوره و نیز آموزشی و روانشناسی برگزار می‌کند تا شخصیت اجتماعی بازیکنان جوان پرورش یابد و جلوی ناهنجاری‌ها گرفته شود. باشگاه در این راستا همه ملزومات حرفه‌ای‌گری را برای تیم‌های پایه فراهم می‌کند. چرخه بازیکن‌سازی می‌تواند سالانه میلیاردها تومان در هزینه‌های باشگاه‌ها صرفه‌جویی به همراه داشته باشد و از سوی دیگر فروش بازیکنان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی باشگاه‌ها به حساب می‌آید و در عین حال موجب بالندگی و پویایی لیگ کشور و تیم‌ملی شود.

سلحشور تاکید کرد: خستگی وقتی از تن آقای نصیرزاده (مدیرعامل باشگاه)، آقای علی اکبر مهدی‌پور (قائم مقام باشگاه) و سیاوش بختیاری‌زاده(مدیر آکادمی) و نیز هم‌قطارانش بیرون می‌آید که ماحصل زحمات خود را در تیم بزرگسالان و تیم‌ملی ببینند و شاهد باشند که فولاد از خرید بازیکنان تیم‌های دیگر بی‌نیاز شده است. با توجه به عملکرد تیم‌های پایه‌ باشگاه مطمئن هستیم که فرا رسیدن چنین روزی دیر نیست و به زودی بازیکنانی که ساخته و پرداخته آکادمی فولاد هستند، فوتبال خوزستان و کل کشور را در دست خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۹:۲۰

فرزند منو مربی برای تیم ۱۳سال انتخاب کرد ولی سرپرست نمیزاره بیاید تمرین چند بار رفتم پیش مدیر آکادمی کسی جواب گو نبود.مثل آب خوردن حق فرزند منو خوردن