• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403061307534
  • خبرنگار : 30058

همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)؛

عاشقان امامت با پای دل به زیارت امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود مشرف می‌شوند

عاشقان امامت با پای دل به زیارت امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود مشرف می‌شوند

ایسنا/اردبیل مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: عاشقان امامت همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از مشگین شهر در قالب کاروان زیارتی «یاران خراسانی» با پای دل به زیارت امامزاده سید ابراهیم (ع) این شهر مشرف خواهند شد.

ابراهیم اسبری ۱۳ شهریور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کاروان زیارتی «یاران خراسانی» همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) از مشگین شهر به سمت شهر لاهرود حرکت کرده و عاشقان امامت با پای دل به زیارت آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم ابن موسی الکاظم (ع) مشرف خواهند شد.

مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود افزود: اعضای این کاروان زیارتی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه راس ساعت ۵:۳۰ صبح مسیر ۲۵ کیلومتری مشگین شهر تا آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر را پیاده روی خواهند کرد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته و تمهیدات پیش بینی شده در جریان حرکت این کاروان در مسیر جاده قدیم مشگین شهر به اردبیل، اهالی روستاها و شهرهای واقع شده در مسیر کاروان با پرپایی موکب های پذیرایی، استقبال شایسته ای از این کاروان بعمل خواهند آورند.

اسبری اظهار کرد: شرکت پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، شور و حال خاصی به این مراسم معنوی خواهد بخشید و زیارت این امامزاده بزرگوار و همچنین زیارت گلزار شهدای والامقام و عزاداری در سوگ شهادت امام رئوف در صحن مقدس امامزاده عظیم الشان در برنامه کاروان خواهد بود.

مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود اظهار داشت: همزمان با برنامه پیاده روی یاران خراسانی طرح یک زائر یک شهید با هدف زیارت نیابتی از طرف شهدای والامقام شهر مقدس لاهرود اجرا خواهد شد و کاروان یاران خراسانی در میان استقبال پرشور زائران و مجاوران مرقد مطهر حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) وارد صحن مقدس امامزاده شده و هریک از زائران به نیابت از یک شهید، این امامزاده جلیل القدر را زیارت خواهند کرد

وی بیان کرد: حرکت کاروان یاران خراسانی از مشگین شهر به شهر مقدس لاهرود در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان موجبات استحکام بخشیدن هرچه بیشتر مودت و وحدت در بین دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را فراهم می سازد

اسبری خاطر نشان کرد: امامزاده حضرت سید ابراهیم ابن موسی الکاظم (ع) بلحاظ تشرف از خراسان رضوی به شهر لاهرود، مشهور و ملقب به سید ابراهیم خراسانی (ع) شده است و زیارت مزار شریف این غریب خراسان در سالروز شهادت حضرت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) دلها را بسوی مشهد مقدس سوق می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha