• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403061307526
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

توافق همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان وهاج افغانستان

توافق همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان وهاج افغانستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان وهاج افغانستان در زمینه همکاری‌های درمانی و پذیرش بیماران بین‌المللی تفاهم نامه امضاء می‌کنند.

دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی رئیس بیمارستان وهاج افغانستان از زیرساخت ها و امکانات درمانی این دانشگاه گفت و افزود: مساله سلامت یک موضوع فراملی و فرامنطقه ای است و مرز جغرافیایی نمی شناسد.

وی گفت: اگر افرادی در کشورهای همسایه به لحاظ درمان و سلامت تمایل به استفاده از خدمات این استان داشته باشند طبیعتاً از آنها دریغ نخواهد شد که در همین راستا رئیس بیمارستان وهاج افغانستان در سفر به زاهدان خواستار تعاملات مشترک با این دانشگاه شد.

به گفته دکتر غزنوی؛ این دانشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی، ذاتی و ماموریتی خود آمادگی خود را در حوزه توریسم سلامت و همکاری با کشور افغانستان پیرامون رفع چالش های بهداشتی و درمان اتباع این کشور اعلام داشت.

وی تصریح کرد: اتباع افغانستانی تردد زیادی به سیستان وبلوچستان دارند و با توجه به هم زبانی و اشتراکات فراوانی که میان دو کشور وجود دارد ارتقاء شاخص های بهداشتی در این کشور رابطه مستقیمی با سلامت مردم این استان نیز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در این نشست به توافقات اولیه دست یافتیم که مقرر شد پس از تکمیل مطالبات و درخواست های طرفین در قالب تفاهم نامه طی مراسمی به صورت رسمی به امضاء طرفین برسد.

رئیس بیمارستان وهاج افغانستان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ظرفیت و توانمندی های خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد و با توجه به اینکه بیماران زیادی از این کشور عازم سیستان وبلوچستان می شوند می تواند در کاهش دغدغه بیماران و خانواده ها و هزینه تحمیلی به آنها نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از پتانسیل های موجود در این دانشگاه، راه اندازی بخش پذیرش بین المللی دانشجویان است که جوانان علاقه مند افغانستانی می توانند نهایت بهره را از این فرصت بی نظیر ببرند.

محمدهاشم ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم نامه گام موثری در افزایش شاخص های بهداشت و درمان در این کشور و گسترش تعاملات دو سویه برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha