• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403061207511
  • خبرنگار : 71984

طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی بزودی به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود

طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی بزودی به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود

در نشستی با حضور نمایندگان ارشد مقامات کشوری و لشکری که به میزبانی کاظمی قمی برگزار شد، جزئیات طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نشست بررسی شرایط اتباع خارجی شامل آوارگان، پناهجویان، مهاجران و آن گروه از مهاجران دارای مجوزهای اقامتی تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری به دستور «مسعود پزشکیان»، ریاست جمهوری اسلامی ایران به میزبانی «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و با حضور نمایندگان ارشد مقامات کشوری و لشکری برای برگزار شد.

بررسی کلیات و نهایی‌سازی طرح جامعی با اخذ نظر مشورتی و تعیین سهم‌گیری هر یک از دوایر مسئول هدف اصلی برگزاری این کارگروه بیان شده است.

طبق گزارش ایراف، بر اساس این طرح قرار است که گام‌های عملی و مدیریت شده به منظور سامان دهی شرایط حضور اتباع خارجی در کشور از جمله شهروندان افغانستان تعیین و سازوکارهای لازم در موضوعات مختلف مورد بحث و تبادل نظر واقع شود.

از جمله این موضوعات، تعیین وضعیت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و ساختارهای وابسته به سازمان ملل برای تعیین نحوه و چگونگی امداد بین‌المللی و انجام تعهدات و تکالیف نسبت به خیل این جمعیت از بیجاشدگان به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار برنامه جامع مورد اشاره در نظر قرار گرفت.

پایان بخشی به وضعیت نامشخص برای آن گروه از جمعیت اتباع خارجی که از وضعیت اقامتی روشن در حوزه‌های تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و غیره همچون نخبگان علمی برخوردار نیستند از محورهای اصلی مورد بحث در این نشست بود.

 در ارائه تضمین‌ها و تسهیلات لازم برای اتباع افغانستانی که به کشور خود باز می‌گردند و تامین آینده فرزندانشان، ایجاد فرصت‌های شغلی و امنیت گفت‌وگوهایی انجام شد.

مقرر شد تا در این باره رایزنی‌های تازه و در سطح بالا آغاز شود تا مقامات مسئول افغانستان از منویات و آمادگی جمهوری اسلامی ایران که برای بیش از چهار دهه پیاپی میزبان مردم رنجدیده و شریف افغانستان در شرایط جنگ و تحریم ظالمانه بوده آگاه شوند.

گفتنی است که جمهوری اسلامی ایران ذیل برنامه جامع سامان بخشی تلاش خواهد کرد تا اندیشه‌ها و ابتکارات سازنده خود را برای آغاز روندی که به موجب آن با رعایت قوانین اسلامی، شرعی و احترام به سنت‌ها و اصول اقوام متکثر و متنوع، مذهبی، زبانی، قومی و نژادی افغانستان، ایجاد مدارس آموزشی، احداث مجتمع‌های زراعی و صنعتی، ارتقای سطح تبادلات تجاری و بازرگانی میان بخش خصوصی دو کشور پیشنهادات خود را با مقامات حکومت سرپرست به اشتراک گذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۰:۱۵

این جانب چند روز پیش مشاهده میکردم چگونه با چکش هیدرولیک روی بولوزر کوچک تمام جداول و پیاده رو ها را میکندند که هیچ چکش دستی ان قدرت را نداشت تمام کارگران ایرانی بودند بسیار خوشحالم م مشغول کار شده نه افغان

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۰:۵۴

کلا افاغنه باید از کشور بروند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۱:۱۶

باید هر چه زودتر در اخراح و برخورد اتباع عیر مجاز به کشورشان اقدام کرد متاسفانه در بعضی مناطق ایران اتباع بالای 50 درصد ساکن هستند این یعنی خطر و ناامنی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۷:۰۴

من منحیث یک افغان مهاجر از مهمان نوازی ایران طی سالهای متمادی سپاسگزارم. اگر برای من در افغانستان زمینه کار وبرای فرزندانم زمینه تحصیل فراهم شود کجای دنیا بهتر از وطن!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۳:۲۱

مردم ایران مهمان نواز هستند ولی شما دارید از مهمان نوازی آنها سو استفاده میکنید .شما میدونید یه کار و یه بنای ساختمانی در ایران چند ماهه بیکار هستند .فقط به خاطراتباع چون می‌آید با قیمت پایین کار را برمی‌دارید. این درسته ؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۳:۲۴

تو ایران هم فقط به اندازه ایرانی ها کار هست .هرکشوری یا شهری ظرفیت خودش را داره .حتی چند وقت پیش تو تلوزیون اعلام کردند روستاییان عزیز برای زندگی به شهر نیان مگر اینکه مجبور باشند .مثلا یکی انتقالی بش میدن. مجبور بیاد شهر .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۳:۴۲

ایران تا حدودی نیاز به افغان ها داره .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۷:۴۰

واجب تریت وبهترین کار ممکنه رو دارید انجام میدید..وقتیکه انجام دادید متوجه میشید که هم خیلی خانه خالی هست که نیازبه مسکن مهرنیست.هم کارهست که نیازبه اشتغال زایی نیست.هم مدارس زیادی دردسترس ایرانیان قرار میگیره.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۹:۳۷

سلام وخسته نباشید من خانم ایرانی که شوهرم اتباع هست و سه تا بچه دارم و مثله من خیلی هستن داخل کشور تکلیف ما چیست یه فکری واسه بچهای ما بردارید ممنون

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۹:۴۴

بعد از ۵ دهه میزبانی وقت بازگشت محترمانه به کشورشونه، نه جمعیت سازی در کشور ما

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۹:۵۵

این اتباع بفرستید کشور خودشون از صف نانوایی گرفته .کار .مدرسه همه اتباع شلوغیشون روز به روز

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۳:۲۷

شما رو ب خدا آقای پزشکیان تمام افغانی ها ی غیر مجاز رو از ایران بیرون کنید تمام زنان ایرانی یا مردان ایرانی که با اتباع ازدواج کردن رو از ایران بیرون کنید تمام شهر هارو اشغال کردن نه امنیت جانی داریم نه مالی ، ناموس ایرانی امنیت نداره

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۹:۰۲

بودن اتباع ضررشون بیشتر از منفعتشه بودنشون.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۲:۳۲

البته منظور از اتباع فقط افغانی‌ها نیستند عراقی‌ها هندی‌ها و پاکستانی‌ها هم تعدادشون کم نیست ..

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۶:۴۸

واقعا متاسفم براتون با این طرز فکرا تون ب افغانی ها

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۰:۲۶

اون بدبختها که قبلا داخل حکومت افغانستان کار میکردن فرار کردن از دست طالبان تکلیفشون چیه اگه برگردن طالبا همشونو میکشن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۵:۴۳

سلام. اخراج افغان های غیر قانونی از کشور مون هستیم. الان دیگه افغانستان جنگ نیست آرام هست. برگردند کشورشان رو آباد کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۰:۵۵

خیلی اتباع زیاد شد و در یک جا متمرکز شدن مخصوصا هشتگرد برای ما ترسناکه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۷

تو را به خدا هر چه سریعتر اتباع افغانی غیر قانونی را از ایران بیرون کنید.