• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061207413
  • خبرنگار : 50976

پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز به اهتزاز درآمد

پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز به اهتزاز درآمد

ایسنا/فارس پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در سال‌روز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در دروازه کازرون واقع در شهرداری منطقه ۲ شیراز رونمایی شد و به اهتزاز درآمد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز ۱۲ شهریور ماه در آیین‌ اهتزاز پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) با بیان اینکه مفتخریم در روز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین در آستانه شهادت امام رضا(ع) شاهد برافراشته شدن پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز باشیم، اظهار کرد: مردم شیراز همواره در مسیر اهل‌بیت(ع) ایستاده‌اند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با تأکید بر اینکه طرح مسجدمحوری بسیار ارزشمند است و برافراشته شدن پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز مایه افتخار استان است، تصریح کرد: حکمت و فلسفه ایرانی‌ها نور بوده است و امامزاده‌های عظیم‌الشأن در شیراز که سرآمدشان حضرت شاهچراغ(ع) است هم به این نورانیت می‌افزاید.

پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) راهنمای سبک زندگی ایرانی اسلامی است

دژکام شیراز را جهان‌شهر دانست و گفت: می‌خواهیم شیراز چراغ هدایت را در مقابل جهانیان روشن کند، پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) راهنمای سبک زندگی ایرانی _ اسلامی است که امروز در این شهر برافراشته شده است.

وی تصریح کرد: شیراز این ظرفیت را دارد که در جهان اسلام بدرخشد و وظیفه ما این است که در این راستا گام برداریم.

شیراز این ظرفیت را دارد که در جهان یک مدل اسلامی شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین بیان کرد: شیراز سابقه دیرینه در عاشقی اهل‌بیت(ع) دارد، همچنان که ۱۶ سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که تاریخ شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع) بودن است.

سید ابراهیم حسینی ادامه داد: ایران ام‌القرای جهان اسلام است و کارهای زیادی که طی ۲ سال گذشته انجام گرفته است به این نتیجه رسید که برای قرار گرفتن شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) به یک سند نیاز داریم که این سند رونمایی شد و برنامه این سند در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تا پایان مهرماه برنامه عملیاتی این سند را ارائه می‌دهند، افزود: برنامه امروز یک خط از کتاب قطوری است که ۲۰ سال آینده این شهر را با محوریت حرم حضرت احمدبن موسی(ع) نشان خواهد داد.

حسینی تصریح کرد: شیراز باید از همه جهت الگو باشد و چشم‌انداز ۲۰ سال آینده این است که شیراز در تمام جهان اسلام یک مدل اسلامی شود که این امر به همراهی تمام دستگاه‌ها و مردم نیاز دارد.

دکل ۵۰ متری پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ در کشور بی‌نظیر است 

 شهردار شیراز نیز در این آیین با تسلیت ایام پایانی صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) اظهار کرد: ۱۶ سال پیش رهبر معظم انقلاب لقب سومین حرم اهل‌بیت(ع) را به شیراز دادند و امروز با اهتمام نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان شاهد برافراشته شدن پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز هستیم.

محمد حسن اسدی با اشاره به رونمایی از سند تهیه شده سومین حرم اهل‌بیت(ع) گفت: امروز نیز پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) با طول میله ۵۰ متری نصب می‌شود که در کشور بی‌نظیر است و امیدواریم با این اتفاق شاهد پیشرفت شیراز در همه زمینه‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: امروز علاوه بر پرچم ملی یک پرچم مخصوص در شهر شیراز داریم و پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) علاوه بر اینکه در این مکان برافراشته شد برای قرار گرفتن بر روی میز ادارات نیز در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه این مراسم قرار بود در هفته دولت برگزار شود که امروز شاهد برگزاری آن هستیم و میزبان وزیر کشور برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری شیراز در روزهای آتی خواهیم بود، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز یک بسته ۵۰ هزار میلیاردی را سال گذشته تعریف کرد و امسال نیز یک بسته ۱۰۰ همتی تعریف کرده‌ایم که این بسته تحول زیادی در سومین حرم اهل بیت‌(ع) ایجاد خواهد کرد.

 پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) بزرگترین پرچمی است که در ایران اسلامی به اهتزاز درآمد است

محمد مقدس‌زاده شهردار منطقه ۲ شهر شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه طراح این پرچم از برجسته‌ترین طراحان کشوری و جهان اسلام است گفت: دکل این پرچم یک دکل ۵۰ متری است که دومین دکل با ارتفاع بالا در کشور است و خود پرچم در ابعاد ۲۰ در ۱۰ بزرگترین اندازه پرچمی است که در ایران اسلامی به اهتزاز درمی‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha