• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403061207379
  • خبرنگار : 50026

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

حکومت نبوی، درخشان‌ترین دوره‌ حکومت بشریت است

حکومت نبوی، درخشان‌ترین دوره‌ حکومت بشریت است

ایسنا/خراسان جنوبی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام یک سیاست‌مدار بزرگ بود، گفت: حاکمیت پیامبر اکرم(ص) در مدینه و توسعه فرهنگ اسلام، درخشان‌ترین دوره‌ حکومت بشریت است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز دوشنبه ۱۲ شهریور در جمع هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح استان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: با وجود جریان غدیر و سفارش‌هایی که پیامبر اکرم (ص) برای پیروی از قرآن و اهل بیت کرده بودند اما شاهد مصائبی بعد از رحلت ایشان هستیم که عظمت اسلام را متاثر از خود می‌کند.

وی گفت: جریان غدیر به تعبیر رهبر معظم انقلاب ادامه نهضت پیامبر اسلام و امامت اهل بیت (ع) تا آخرالزمان و ترسیم آینده اسلام تا ابد است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به دوران بعثت و هجرت پیامبر اظهار کرد: مشرکین مکه نخستین دشمنانی بودند که در برابر ایشان ایستادند اما پیامبر در مقابل آنان موضع صریح داشتند.

وی از قبایل اطراف مدینه و یهودیان به عنوان دیگر دشمنان رسالت پیامبر اسلام نام برد و گفت: حضرت محمد(ص) یک سیاست‌مدار بزرگ بود که در جنگ احزاب زمینه تثبیت نظام اسلامی را نشان می‌دهد.

نوفرستی افزود: پیامبر اکرم (ص) اگر با کسی عهد و پیمان می‌بست بر آن وفادار بود اما اگر دشمن عهدشکنی می‌کرد در مقابل آنان ایستادگی داشت.

وی گفت: پیامبر اسلام بعد از جنگ احزاب برای عمره مفرده به مکه مشرف شدند که دشمن از این جریان عصبانی می‌شود و لشکرکشی می‌کند، اما با تدبیر پیامبر این جریان به صلح حدیبیه ختم می‌شود و آیه فتح المبین بعد از قرارداد و صلح حدیبیه نازل شد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه این صلح برای اسلام گشایش‌هایی را فراهم آورد، تصریح کرد: صلح حدیبیه زمینه‌ای برای گسترش ارائه فرهنگ اسلام در شبه جزیره عربستان شد.

وی ادامه داد: ۱۰ سال حاکمیت پیامبر اسلام (ص) در مدینه و توسعه فرهنگ اسلام با هیچ دورانی قابل مقایسه نیست و از درخشانترین دوره‌های حکومت در تاریخ بشری است.

مراسم عزاداری هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح خراسان جنوبی به مناسبت سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از میدان ابوذر تا مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزارشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha