• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403061207281
  • خبرنگار : 30057

بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار صنایع مهم کشور توسط دانش‌بنیان‌ها

بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار صنایع مهم کشور توسط دانش‌بنیان‌ها

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با تولید تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ باکیفیت رقابتی توانسته است گامی بلند در راستای رشد و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بردارد.

به گزارش ایسنا، بابک رضایی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: هدف ما تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار برای صنایع مهم و استراتژیک کشور (نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، فولاد، سیمان و ...) با هدف تامین چرخه کامل ساخت و تولید قطعات یدکی صنایع مذکور در زمینه طراحی، مهندسی معکوس، تهیه گواهینامه فنی ساخت قطعات، تولید، ساخت و بازرسی فنی قطعات، تجهیزات و ماشین آلات فعال است و در این راستا ما تولیدکننده قطعات یدکی و تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستیم و این محصولات در صنایعی که نیاز به جابه‌جایی سیال وجود دارد مانند صنایع سیمانی، معدنی و فولاد کاربرد دارند، ولی تمرکز ما بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است، اظهار کرد: ما توانسته‌ایم هزینه‌ها را به یک بیستم نمونه‌های مشابه خارجی کاهش دهیم.

به نقل از دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، رضایی در خصوص بزرگترین دستاورد این مجموعه خاطر نشان کرد: بزرگترین دستاورد مجموعه ما در یک دهه اخیر، تولید چندین‌هزار قطعات یدکی انواع پمپ‌ها است که از کیفیت و طول عمری رقابتی با نمونه‌های مشابه خارجی خود برخوردار هستند.

مدیرعامل این شرکت یادآور شد: این شرکت با دستیابی به توانایی تولید دانش فنی و فناوری ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات خارجی و تلاش برای بومی‌سازی و رفع وابستگی با پشتوانه سال‌ها فعالیت مستمر و همچنین ارتباط مستمر با کارخانه‌های معتبر داخلی در خدمت ‌پیشبرد اهداف صنایع کشور گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha