• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061207218
  • خبرنگار : 50214

تأکید امام جمعه یزد بر مردمی ماندن دبیرخانه حسینیه ایران

تأکید امام جمعه یزد بر مردمی ماندن دبیرخانه حسینیه ایران

ایسنا/یزد امام جمعه یزد بر مردمی ماندن دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» تاکید کرد و خواستار تبدیل مراسم عزاداری هفتم محرم به عنوان نماد عزاداری مردم یزد در استان، کشور و مجامع بین‌المللی شد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با مسئول دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» ضمن تسلیت رحلت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ضمن قدردانی از این دبیرخانه، بر مردمی ماندن این دبیرخانه تاکید کرد، افزود: یکی از برنامه‌های مهم این دبیرخانه برگزاری مراسم عزاداری در هفتم ماه محرم باشد و برای بهتر برگزار شدن آن در طول سال برنامه‌ریزی شود به گونه ای که مراسم عزاداری ۷ محرم نماد عزاداری مردم یزد در استان، کشور و مجامع بین المللی باشد.

«سید حسن حسینی» مسئول دبیرخانه حسینیه ایران، مهمترین اقدام این دبیرخانه را برگزاری مراسم عزاداری در هفتم محرم دانست و در خصوص ماهیت مراسم تجمع عزاداران هفتم محرم در شهر جهانی یزد، توضیح داد: این تجمع با شعار «یک نوحه و یک علم» با حضور همه هیئت‌های مذهبی و مردم یزد در روز هفتم محرم با عنوان یوم العطش و به مناسبت روز بسته شدن آب بر  کاروان امام حسین علیه السلام، هر سال در دارالعباده یزد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران، حسینی درباره مراسم هفتم محرم امسال، گفت: سال جاری بیش از ۳۰ هیئت‌ و تشکل مذهبی در هفتم محرم با برپایی موکب به پذیرایی از عزاداران امام حسین علیه السلام پرداختند. همچنین دسته سقا با حضور ۳۰۰ نفر از کودکان ۷ تا ۱۲ سال با لباس‌های ویژه همچون سربند، لباس سفید و مَشک در جمع هیئت‌ ها و مردم عزادار حاضر شدند و دسته سقا بعد از ۵ دهه دوباره در حسینیه ایران احیا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha