• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061107131
  • خبرنگار : 50212

استاندار عنوان کرد:

تامین ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان مرکزی

تامین ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام این استان تامین شد که این میزان معادل سه برابر ۶ سال قبل از این تاریخ است.

فرزاد مخلص الائمه در آیین بهره برداری از طرح‌های هفته دولت شهرستان زرندیه اظهار کرد: دولت سیزدهم در استان مرکزی سه هزار و ۵۵۰ طرح نیمه تمام را تحویل گرفت و چون رویکرد دولت تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام بود،  این مهم با پیگیری ویژه دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بخشی از این طرح ها از محل اعتبارات دولتی هزینه شده ‌و بخش قابل توجهی از این طرح های نیمه تمام با قدمت بیش از ۲۰ سال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در هفته دولت سال جاری ۷۶۰ طرح به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسیده که برخی از آنها جزو طرح های نیمه تمام مانده از سال های گذشته است، افزود: در شهرستان زرندیه نیز همزمان با هفته دولت ۳۴ طرح با صرف هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد و طرح فرهنگسرای این شهرستان به عنوان یکی از طرح هایی که عملیات اجرایی آن حدود ۲ دهه پیش آغاز شده بود امسال به بهره برداری رسید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: در استان مرکزی مجامع خیریه بسیاری در زمینه های گوناگون سلامت، مدرسه سازی، حمایت از نیازمندان و بیماران فعال شده است اما همچنان جای خالی دو مجمع خیرین ورزش و فرهنگ احساس می شود.

حجت الاسلام محمد سبزی اظهار کرد: مجمع خیرین استان مرکزی باید با اتکا به توان خیرین و صنایع فعال استان تشکیل شود و دولت نیز باید برنامه های خود را در راستای تشکیل این مجمع به صورت ویژه اجرا و پیگیری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین با اشاره به اینکه تکمیل فرهنگسراها به عنوان یکی از اصلی ترین اماکن برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در استان مورد توجه دولت سیزدهم بود افزود: در دولت سیزدهم چهار فرهنگسرای نیمه تمام در شهرستان های خنداب، کمیجان، محلات و زرندیه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده و فرهنگسرای آشتیان و تالار مرکزی شهر اراک به عنوان بزرگترین طرح های فرهنگی استان با ۹۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل است.

حسین محمودی‌فر افزود: فرهنگسرای شهرستان زرندیه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با ۳۰۰ نفر ظرفیت که عملیات اجرایی آن ۱۵ سال پیش آغاز شده بود امروز در حالی به بهره برداری رسید که ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای آن هزینه شده است.

به گزارش ایسنا در سفر استاندار مرکزی به زرندیه بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای عشایری راحت لو نیز انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای راحت لوی زرندیه با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۳۸ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح خدماتی، ۲۹ خانواده بهره مند شدند که ۶ کیلومتر برای آن شبکه اجرا شده است.

مهدی کمال آبادی فراهانی افزود: با اجرای این طرح سالانه ۵۸ هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی می شود.

وی گفت: استان مرکزی با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ درصد جمعیت ۳۵ شهر و ۹۹.۸ درصد جمعیت هزار و ۳۲ روستا، اولین استان سبز کشور در گازرسانی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این استان برای گازرسانی به ۷۲۵ هزار مصرف کننده ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه اجرا شده است، افزود: ۷۰ درصد مصرف گاز این استان در بخش صنعت است که در ۴۰ شهرک، ناحیه صنعتی، کشاورزی و منطقه ویژه اقتصادی به دست این مصرف کنندگان می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha