• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403061107119
  • خبرنگار : 50141

بانوی خویی فاتح دماوند

بانوی خویی فاتح دماوند

ایسنا/آذربایجان غربی نام بانوان خویی در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، سیاسی، علمی و هنری و مذهبی همواره زبانزد خاص و عام است که این بار پریسا بلادپس بانوی طبیعت گرد و ورزشکار خویی توانست با افتخار قله دماوند بزرگترین قله ایران و خاورمیانه را فتح نماید.

قله دماوند با ۵۶۱۰ متر که جزو قله‌های مهم برای صعود کوهنوردان و علاقمندان این رشته محسوب می شود این بار توسط پریسا بلادپس با افتخار فتح شد.

پریسا بلادپس، بانوی خویی فاتح دماوند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:انسان ها علاقمند هستند که اوج بگیرند و صعود به قله ها بخشی از ضمیر ناخودآگاه انسان ها را که اوج گرفتن است ارضا می کند.

وی با بیان اینکه کار کوهنوردی را از طبیعت گردی شروع کردم، تصریح کرد: با تشویق‌های شوهرم پای در راه سخت و پر هیجان کوهنوردی گذاشتم که چندین قله از جمله قله‌های نقره سر،آزادکوه،عرق چین،چین کلاغ،علم کوه،اشترانکوه،اورین،گاوبینی ،توچال ،کلک چال و آخری هم دماوند را فتح کردم.

بانوی خویی فاتح دماوند

این بانوی کوهنورد خویی از شرایط سخت و هیجان انگیز صعود به قله دماوند چنین می گوید: در کمپ استراحت کردیم و ۲/۵ نصف شب به سمت قله حرکت کردیم و با ۹ ساعت پیمایش در یک شیب بسیار تند نزدیکای قله بوی گوگرد سخت اذیتمان کرد و به همین خاطر بسیاری از کوهنوردان از ادامه مسیر منصرف شدند.

وی افزود:به علت ورزش بادهای تند و باران و رعد و برق ادامه راه برای فتح قله بسیار سخت بود که با توجه به تمرینات قبلی که داشتم ادامه مسیر داده در نتیجه با افتخار و عشق به نوک قله دماوند رسیدیم و تمام خستگی ها و رنج‌ها از تن مان در آمد.

پریسا بلادپس انتخاب درست مسیر حرکت، ایمنی صعود و تمرینات فشرده سخت موجب شد که علیرغم سردی هوا، ورزش باد و سختی راه بتوانیم قله دماوند را فتح کنیم.

بانوی فاتح خویی ادامه داد:برای ادامه این پر هیجان و سخت محکم تر و با انگیزه تر از هر زمان زمان دیگر هستم و امیدوارم روزی بتوانم قله اورست را فتح کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha