• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403061107059
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رتبه چهار کنکور:

مسیر موفقیت به روحیه بالا و حمایت عاطفی خانواده نیاز دارد

مسیر موفقیت به روحیه بالا و حمایت عاطفی خانواده نیاز دارد

ایسنا/خراسان جنوبی رتبه چهار گروه ریاضی و فیزیک و از جوانان نخبه شهرستان فردوس با اشاره به سختی مسیر کنکور گفت: در این راه حمایت خانواده موجب بالا رفتن انگیزه‌ام و مستمر شدن تلاشم در این راه بود.

فرزاد حلاج مقدم، جوان نخبه و پر استعداد اهل شهرستان فردوس که توانسته بود در گروه ریاضی و فیزیک رتبه چهارم را در کنکور سراری ۱۴۰۳ به نام خود ثبت کند و مایه افتخار استان خراسان جنوبی شود، در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا از خراسان جنوبی، بیان کرد:  من دوره دوم متوسطه یعنی سال دهم و یازدهم خود را در رشته تجربی مدرسه شهید بهشتی تحصیل کردم و سال آخر به رشته ریاضی و فیزیک تغییر رشته دادم و در مدرسه باقرالعلوم که یک مدرسه دولتی عادی بود، درس خواندم.

وی با اشاره به علت انتخاب رشته ریاضی و کسب افتخار و موفقیت در این راه گفت: من از سال نهم علاقه زیادی به رشته ریاضی داشتم ولی متاسفانه شرایطش تحصیل در این رشته برای من پیش نیامد زیرا من دوره اول متوسطه‌ام را در مدرسه تیزهوشان تحصیل کرده بودم، رشته ریاضی در دوره دوم متوسطه  در مدرسه تیزهوشان وجود نداشت و مجبور به تحصیل در رشته تجربی شدم اما سرانجام بخاطر علاقه بسیار زیادی که به رشته ریاضی و مهندسی داشتم، دل به دریا زدم و سال آخر تغییر رشته دادم.

رتبه برتر کنکور سراسری ادامه داد: من در سال آخر و ایام کنکور تفریحاتم را خیلی کم و محدود کردم و معمولا تفریحاتم به این صورت بود که هر دو هفته یکبار که جمعه‌ها آزمون داشتم، شرکت در آزمون‌ها به نوعی تفریح برای من محسوب می‌شد و در روزهای دیگر تفریحاتم کم بود و بیش‌تر به درس خواندن می‌پرداختم.

وی علت موفقیت خود را اینگونه بیان کرد: من در ایام کنکور مطالعه پیوسته داشته‌ام و هر روز صبح در یک زمانبندی به خصوصی از خواب بیدار می‌شدم و به مطالعه می‌پرداختم و معمولا تایم بیدار شدنم از خواب صبح‌ها حدودای ساعت ۶:۳۰ بود.

حلاج مقدم افزود: من میزان استفاده‌ام از فضای مجازی به صورت تایم دقیق محاسبه نکردم اما معمولا بسیار محدود وقت خودم را در فضای مجازی به سر می‌گذرانم و شاید روزانه بین تایم‌های مطالعه‌ای که ده الی پانزده دقیقه بود، فضای مجازی خودم را چک می‌کردم.

رتبه برتر کنکور سراسری اظهار کرد: من در حال حاضر علاقه‌مند هستم که در رشته برق دانشگاه شریف به تحصیلات دانشگاهی خودم بپردازم و امیدوارم در این راه بتوانم باز هم موفقیت‌های چشگیری برای خانواده خود داشته باشم.

حلاج مقدم تصریح کرد: توصیه من به محصلان و کنکوری‌های این است که در مسیر مطالعه کنکور صبور باشند و اینطوری نیست که طی یکی الی دو ماه به نتیجه عالی و دلخواه خود می‌توانند برسند بلکه پیوستگی در مطالعه بسیار مهم است تا بتوان به آن نتیجه مورد نظر که می‌خواهند دست پیدا کنند و در این راه نباید ناامید بشوند و تلاش زیادی باید در این مسیر به خرج بدهند و دارای روحیه بالا و قوی باشند و به خودشان مرتب انگیزه‌های لازم را بدهند.

رتبه برتر کنکور سراسری بیان کرد: من زمان شروع جدی‌ام برای کنکور از ابتدای پایه یازدهم بود و مدرسه هم تاثیر زیادی در رسیدن به هدف دلخواهم داشته مخصوصا سال آخر یعنی دوازدهم، مدیر مدرسه‌مان بسیار به من کمک می‌کردند و بهم در این راه روحیه می‌دادند.

حلاج مقدم در پایان گفت: من از خانواده‌ام بخاطر صبوری و همراهی در ایام کنکور و تحصیلم صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم و  ممنونم بابت اینکه تمام منابع و وسایلی که در این زمان نیاز داشتم را برایم فراهم کردند و با پیگیری‌هایی که نسبت به درسم داشتند به من قوت قلب و انگیزه جهت تلاش بیشتر می‌دادند و نقش پررنگی در موفقیت من داشتند و این موفقیت خود را مدیون خانواده‌ام هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha