• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061107018
  • خبرنگار : 50163

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس:

قشر ضعیف جامعه توان پرداخت اقساط مسکن ملی را ندارند

قشر ضعیف جامعه توان پرداخت اقساط مسکن ملی را ندارند

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس گفت: قشر ضعیف جامعه به علت درآمد کم‌، توان پرداخت اقساط مسکن ملی را ندارند.

منصور علیمردانی امروز (یکشنبه، ۱۱ شهریور ماه) در نشست با خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان شبکه‌های اجتماعی شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه با اشاره به اینکه این افتخار را داریم که خبرنگاران ما وقایع را به درستی در صفحه تاریخ ثبت و آن را ماندگار می‌کنند، اظهار کرد: در دنیای کنونی، خبرها با سرعت بالا در حال انتشار هستند و نقش یک خبرنگار توانمند در عرصه تشخیص و نگارش صحیح اخبار می‌تواند نقش موثر و جاودانه‌ای برای این کشور رقم بزند.

وی با بیان اینکه همیشه اعتقادمان این بوده است که جامعه خبری می‌تواند در گردش آزاد اطلاعات نقش‌آفرینی کند، گفت: این موضوع در نهایت منجر به روشن شدن حقیقت و شفافیت در اخبار می‌شود.

علیمردانی با بیان اینکه اگر در جایی شایعه‌ای وجود داشته باشد با گردش آزاد اطلاعات نهایتاً حقیقت برملا خواهد شد، ادامه داد: این نقش همواره در طول تاریخ بوده است که نمونه بارز آن را در واقع عاشورا با نفش‌آفرینی حضرت زینب (س) شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط بین خبرنگاران و مسئولان باید تداوم داشته باشد و مسئولان باید اقدامات خود را در معرض قلم اصحاب رسانه قرار دهند، بیان کرد: این قبیل نشست‌های خبری، تداوم خواهد داشت و تلاش می‌شود به‌صورت فصلی برگزار شود.

او با بیان اینکه عده‌ای به جای پرداختن به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، به‌دنبال شایعه‌پراکنی هستند، ادامه داد: در دو ماه اخیر که فعالیت خود در مجلس را آغاز کرده‌ایم به‌جز حرف مردم حرفی نزده‌ایم و همه صحبت‌ها که پشت تریبون مجلس گفته شده است مطالبات مردمی بوده که گاهی به مذاق برخی خوش نیامده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس در ادامه، گریزی به مسئله کم‌آبی و استقرار صنایع آب‌بر در منطقه زد و گفت: وظیفه جامعه خبری است که بتواند افرادی را که دنبال شایعه‌پراکنی یا شاید دنبال اعمال فشار برای رسیدن به مقصد شخصی خود هستند، افشا و از حیثیت و اعتبار خبرنگاران دفاع کند.

او با اشاره به موضوع سهمیه نان، کیفیت و نوع آن، اظهار کرد: از قدیم‌، چند نوع نان سنتی داشتیم که در حال حاضر نیز پخت می‌شود، اما زمان آن رسیده که نانوایی‌ها به تنوع پخت نان برسند و آرد هر نوع نانی را جداگانه تامین کنند. 

علیمردانی با یادآوری اینکه نان‌های سنتی که در منطقه داریم دورریز زیاد و تنوع کمی دارند و طبیعتاً کیفیت پایینی هم دارند، افزود: به این موضوع نیز به‌طور جدی ورود خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر قطع تسهیلات روستایی، بیان کرد: این تسهیلات بیشتر برای ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی قطع شده که یکی از دلایل این امر، سیاست‌های انقباضی دولت است و با توجه به ضروری بودن پرداخت تسهیلات برای کشاورزان، با وزیر قبلی و وزیر جدید صحبت کرده‌ایم و امیدواریم این موضوع به‌زودی حل شود.

علیمردانی با اشاره به وجود مطالبات مردمی در زمینه پرداخت وام ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری، اظهار کرد: این موضوع بارها در قالب تذکر شفاهی اعلام شده، اما مسئله این است در بودجه سال ۱۴۰۳ که در تبصره ۱۳ آمده است وام‌های تکلیفی که دولت به بانک‌ها تکلیف پرداخت کرده، منوط به مانده حساب‌های قرض‌الحسنه بوده که باقی‌مانده این حساب‌ها نیز به میزانی نیست که بتواند پاسخگوی مطالبات و تعداد وام‌ها باشد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس با اشاره به اینکه در استان زنجان تعداد وام‌های درخواستی بسیار بیشتر از منابع موجود است، بیان کرد: اگر منابع استان را حساب کنیم، افرادی که ثبت‌ نامی در سامانه دریافت وام‌های تکلیفی هستند باید تا چهار سال منتظر دریافت وام باشند. امیدواریم با پیشنهاداتی که در مجلس ارائه شده است، منابع جدیدی برای پرداخت آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با توضیح اینکه سامانه صدور مجوزها به‌صورت آنلاین وجود دارد که سبب تسریع در روند صدور مجوزها می‌شود، گفت: در صورت بارگذاری صحیح مدارک مورد نیاز مجوزها صادر می‌شود که نمونه آن را در داروخانه‌ها و مراکز گردشگری و رفاهی شاهدیم هر چند جا دارد این‌ سامانه خیلی بهتر از این نیز شود.

علیمردانی گریزی به مسئله پسماند و دغدغه‌های موجود در این‌باره زد و ادامه داد: موضوع پسماند یک معضل جهانی است، اما افرادی حاضرند در بازیافت پسماندها سرمایه‌گذاری کنند؛ اما با توجه به معضل بیکاری، شاهد فعالیت زباله‌گردی هستیم که زباله‌های ارزشمند را جمع‌آوری می‌کنند که همین موضوع سبب می‌شود برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی نداشته باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان سلطانیه به واسطه وجود گنبد سلطانیه در حوزه گردشگری، افزود: زیرساخت لازم برای جذب گردشگر را در استان و بویژه سلطانیه نداریم که در راستای توسعه گردشگری در این منطقه نیز طرح‌ها و برنامه‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع چمن سلطانیه، گفت: مغول‌ها ۷۰۰ سال پیش به اهمیت این چمن پی بردند و در آنجا مستقر شدند و آنجا را پایتخت ایران کردند و این امر در حالی است که ۱۳۰۴ هکتار چمن طبیعی منحصربه‌فرد در حال خشک شدن است که در این راستا با وزرای میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی برای احیای چمن رایزنی شده است.

علیمردانی با اشاره به پرسشی درباره مسکن ملی خرم‌دره که پیشرفت فیزیکی ندارد، بیان کرد: این پروژه برای نیازمندان واقعی، مسکن ایجاد نکرد، چراکه نیازمندان واقعی مستأجر بودند و همچنین درآمد کمی دارند و توان پرداخت اقساط مسکن‌ ملی را ندارند که این موضوع باعث شده است امتیاز خود را به غیر واگذار کنند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با توضیح اینکه پیشنهاد دادیم تا دولت زمین را فراهم کند و ساخت و ساز مشارکتی با کمک سرمایه‌گذارن انجام شود که ۸۰ درصد به‌صورت اجاره به شرط تملیک به نیازمندان واگذار شود، افزود: در شعار سال نیز مقام معظم رهبری توجه جدی به مشارکت مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان جدید نور ولایت خرم‌دره، یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است که تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم بست و شخصاً از وزیر بهداشت پیگیر این موضوع هستیم، ادامه داد: بدون اینکه بنیاد مستضعفان خودش قبول داشته باشد، ۷۰ درصد ساخت بیمارستان را برعهده این نهاد گذاشته‌اند، بدون اینکه مصوبه‌ یا تفاهنامه‌ای داشته باشند.

او تاکید کرد: از طریق وزارت مسکن و شهرسازی برای حل این مشکل ورود کرده‌ایم که امیدواریم ۱۰۰ میلیاردی که قول تخصیص داده‌اند محقق شود تا پروژه آغاز شود.

وی با اشاره به مشکل بیکاری و بویژه بیکاری در شهرستان خرم‌دره، گفت: به‌دلیل وضعیت حقوق و دستمزد برخی تمایل به کار ندارند، زیرا کار کردن نه برای کارگر و نه کارفرما صرفه ندارد که همین موضوع سبب می‌شود گاهی شاهد اشتغال اتباع غیرایرانی در واحدهای تولیدی منطقه باشیم‌ که برای حل این مشکل نیز پیشنهاد افزایش دستمزد در کنار کاهش سایر هزینه‌های تولید مانند تعرفه‌ها گمرکی داده شده است.

علیمردانی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی خرم‌دره با کمبودهایی در زیرساخت‌ها مواجه بودیم، اظهار کرد: در این شهرک یک پست برق ۶۳ ولت سیار داشتیم که با رایزنی‌هایی که انجام شد، قرار شد پست ارتقا پیدا کند و پروژه کلنگ‌زنی نیز شد.

او قیمت بالای زمین را از دیگر چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران در منطقه ارزیابی و بیان کرد: این امر سبب می‌شود کسی رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد، قیمت باید عادلانه شود تا مشوق سرمایه‌گذار باشد.

وی با بیان اینکه به موضوع زمین‌های اصناف ورود کردیم، گفت: مسیر این تعاونی کاملاً به غلط طراحی شده بود و افراد ذی‌نفع سهامداران را به طریقی دور می‌زدند، بنابراین با پیگیری‌های انجام‌شده تقریباً مسیر اصلاح شد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس با اشاره به در دسترس نبودن تلفن‌های همراه در برخی جاده‌ها که تذکراتی نیز در این‌باره داده شده است، ادامه داد: نداشتن آنتن در برخی جاده‌ها سبب به خطر افتادن جان ترددکنندگان، بویژه هنگام تصادف‌های جاده‌ای می‌شود.

علیمردانی با اشاره به اینکه جاده‌های روستایی مناسب شرایط دهه ۶۰ طراحی شده و همین موضوع سبب بروز مشکلاتی شده است، افزود: این جاده‌ها، معبر عبوری معادن روستایی شده است، در حالی که تحمل بار خودروهای سنگین را ندارد که از مصادیق آن می‌توان به جاده ابهر- قیدار اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha