• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061106997
  • خبرنگار : 50177

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان:

۲۵ هزار دانش‌آموز نیازمند در لرستان شناسایی شدند

۲۵ هزار دانش‌آموز نیازمند در لرستان شناسایی شدند

ایسنا/لرستان رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۵ هزار دانش‌آموز نیازمند در لرستان شناسایی شدند.

ابوذر پیرحیاتی امروز (۱۱ شهریور ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار در اداره کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین تربیت دانش‌آموزان مهمترین موضوع است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که در امر تربیت دانش‌آموزان نقش اساسی دارد، انجمن اولیا و مربیان است، افزود: ۸۵ درصد مدارس لرستان انجمن اولیاء دارند، این انجمن ۲۶ وظیفه کلی دارد. اولیا و مربیان در تربیت اجتماعی، زیستی، فرهنگی، ساعت شش‌گانه یاری‌رسان هستند.

او با بیان اینکه تربیت مدرس آموزش خانواده در استان جدی انجام شود، بیان کرد: این مدرسان باید متناسب با آسیب‌های نواحی و شهرستان به مکان‌های مربوطه ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: بحث تربیت کمتر از آموزش نیست و حوزه‌های آسیب را در آموزش و پرورش و در مناطق و بخش‌های استان شناسایی کردیم و اعزام مدرس به این مناطق آسیب‌دیده برای آگاهی‌بخشی ضروری است، اما منابع نداریم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان گفت: اکنون ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در استان داریم که ۲۵ هزار نفر آنها تحت عنوان دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شوند. تعدادی از این افراد، هزینه کفش و لباس ندارند و املاک تملیکی می‌تواند از کمک کند.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس یکی از دغدغه‌های کل کشور است و امسال با همت جدی وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و دورود ساماندهی باید سرویس مدارس را ۱۰۰ درصد انجام دهیم. در بقیه شهرهای استان، شهرداری‌ها باید ساماندهی سرویس مدارس را عهده‌دار شوند که زیر بار این مسئولیت نمی‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha