• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061106993
  • خبرنگار : 50232

اهواز در جمع مراکز انجام‌دهنده لاپاراسکوپی روده بزرگ قرار گرفت

اهواز در جمع مراکز انجام‌دهنده لاپاراسکوپی روده بزرگ قرار گرفت

ایسنا/خوزستان بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با انجام موفقیت‌آمیز جراحی روده بزرگ به روش لاپاراسکوپی، به جمع معدود مراکز انجام‌دهنده این نوع جراحی در کشور پیوست؛ یکی از جراحان این مرکز درمانی، در یک دستاورد پزشکی، جراحی برداشتن روده بزرگ (کولکتومی) به روش لاپاراسکوپی در بیماران مبتلا به سرطان روده را با موفقیت انجام داد.

دکتر آرمین محمدی، فلوشیپ جراحی کولورکتال و پزشک جراح این عمل، امروز (۱۱ شهریورماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روش نوین جراحی که با ایجاد چند برش کوچک در شکم و استفاده از ابزارهای جراحی پیشرفته انجام می‌شود، نسبت به روش‌های جراحی باز سنتی، مزیت‌های بسیاری دارد. کاهش درد بیمار، کوتاه شدن مدت بستری، بهبود سریعتر بیمار و کاهش عوارض کوتاه‌مدت و بلند جراحی مانند ریسک بروز آمبولی، بروز فتق در محل جراحی، چسبندگی و انسداد روده از جمله این مزیت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: جراحی لاپاراسکوپی روده بزرگ، روشی بسیار دقیق و کم‌تهاجمی است که به بیمار امکان می‌دهد زودتر به زندگی عادی خود بازگردد. این روش همچنین به کاهش عوارض ناشی از جراحی و بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک بسیاری می‌کند. 

اهواز در جمع مراکز انجام‌دهنده لاپاراسکوپی روده بزرگ قرار گرفت

این فلوشیپ جراحی کولورکتال با اشاره به اینکه اهواز جزو معدود شهرهایی در کشور است که امکان انجام چنین جراحی در آن فراهم شده است، گفت: با انجام این جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، این مرکز درمانی به جمع مراکزی پیوسته است که قادر به انجام جراحی پیشرفته کولکتومی لاپاراسکوپی برای بیماران مبتلا به سرطان روده است و بیماران خوزستانی دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی دیگر نقاط کشور نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته چهار بیمار با سرطان‌های رکتوم و کولون با موفقیت با این روش جراحی و مرخص شده‌اند، بیان کرد: سرطان روده بزرگ به عنوان سومین سرطان شایع در جهان و ایران، سالانه جان بسیاری از هموطنان‌مان را می‌گیرد. با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام و درمان مناسب این بیماری، فراهم شدن امکان انجام این جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، نویدبخش آینده‌ای روشن برای بیماران مبتلا به سرطان روده در استان خوزستان است. 

اهواز در جمع مراکز انجام‌دهنده لاپاراسکوپی روده بزرگ قرار گرفت

محمدی گفت: از تلاش دانشگاه علوم پزشکی اهواز که با حمایت‌های همه جانبه، زمینه ارتقای سطح علمی و تخصصی کادر پزشکی را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کنیم. دانشگاه علوم پزشکی اهواز با محوریت بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، جزو معدود دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور است که موفق به جذب فلوشیپ جراحی کولورکتال در استان خوزستان شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha