• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061106991
  • خبرنگار : 30147

فرماندار زبرخان مطرح کرد

پیش بینی تردد ۱۰۰ هزار زائر از مسیر شهرستان زبرخان به مشهد

پیش بینی تردد ۱۰۰ هزار زائر از مسیر شهرستان زبرخان به مشهد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان زبرخان گفت: همزمان با دهه پایانی صفر پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار زائر از مسیر شهرستان زبرخان به سمت مشهد مقدس رهسپار شوند.

سید مؤمن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا از شهرستان زبرخان به عنوان میقات‌الرضا نام برد و افزود: حضور حضرت رضا (ع) در شهرستان زبرخان موجب برکت منطقه و اهالی شده است.

وی حضور حضرت رضا در زبرخان و وجود ۴ فصل را از جمله ویژگی‌های شهرستان دانست و اظهار کرد: در ارتفاعات شهرستان آب و هوای سرد، پائین دست هوای بهاری بهار، بخش دیگری از شهرستان با آب و هوای پائیزی و پائین دست کویر اسحاق‌آباد را داریم.

حسینی با بیان اینکه شهرستان زبرخان برای تمامی گردشگران و مسافرانی که می‌خواهند چهار فصل را داشته باشند بسیار مناسب است، بیان کرد: وجود کشاورزی و صنایع خاص موجب شده که زبرخان یک شهرستان اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه باغات شهرستان از ویژگی‌های ممتازی برخوردارند، اظهار کرد: در زبرخان دومین شهرک صنعتی شرق کشور را داریم که بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی در آن مستقر هستند.

پیش بینی تردد ۱۰۰ هزار زائر از مسیر شهرستان زبرخان به مشهد

فرماندار شهرستان زبرخان با اعلام اینکه بیش از ۷۰۰۰ کارگر در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مجموعه‌های مختلف دیگری در خارج از شهرک صنعتی فعالیت دارند.

وی گفت: علیرغم اینکه شهرستان زبرخان در کمتر از ۳ سال ارتقاء یافته اما خوشبختانه طی این مدت قدم‌های خوبی در راستای رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات برداشته شده است.

حسینی با بیان اینکه شهرستان زبرخان دارای ۴ شهر قدمگاه، دررود، خرو و اسحاق‌آباد با بیش از ۵۰ روستا است، اظهار کرد: زبرخان قطب تولید آلو و میوه‌های باغی در شمال شرق کشور است.

وی افزود: خوشبختانه امسال با نزولات اسمانی و آموزش‌هایی که توسط کارشناسان جهاد کشاورزی ارائه شد توانستیم ۹۰ درصد افزایش بهره‌وری در تولید گندم را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان زبرخان با بیان اینکه سال گذشته ۶۳۵۰ تن تولید گندم داشته‌ایم که امسال به ۱۱ هزار تن افزایش یافته است، بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در بخش کشاورزی شهرستان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زبرخان به بهترین وجه ممکن آماده پذیرایی از زائران پیاده امام رضا همزمان با دهه پایانی صفر است از این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای اصلی تردد زائران پیاده و سواره نام برد و گفت: ۲۵ موکب با کمک خیرین در محورهای شهرستان برپا شده است.

حسینی همچنین با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ۸۶ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان به بهره‌برداری رسید، گفت: این پروژه‌ها در قالب خدمات عمومی به شهروندان است.

وی از اجرای ۶۰ هزار مترمربع آسفالت در روستاها با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: روکش اسفالت در مسیر جاده اصلی زبرخان به مشهد با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان و اصلاح شبکه ابرسانی به طول ۸ کیلومتر، ایجاد ۱۰.۵ کیلومتر گازرسانی و ... از مهم‌ترین پروژه‌هایی بودند که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان زبرخان با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰۰ نفر در شهرستان متقاضی نهضت ملی مسکن هستند که تاکنون زمین مورد نیاز برای ۸۴۸ نفر تأمین شده است، اظهار کرد: تاکنون ۶۴۱ نفر پروانه ساختمانی گرفته‌اند و ۶۳۱ نفر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد تا ۶۳ درصد در حال ساخت هستند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی دو مدرسه دو و ۶ کلاسه در روستاهای محسن‌آباد و چناران به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha