• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106880
  • خبرنگار : 71610

تصمیم فرمانده بزرگ‌ترین یگان جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا

تصمیم فرمانده بزرگ‌ترین یگان جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا

منابع رسانه‌ای عبری از تصمیم فرمانده بزرگترین یگان گردآوری مرکزی جامعه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا به دلیل شکست هفتم اکتبر و افشا شدن هویتش پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، «امیر بوخبوط» تحلیلگر امور نظامی صهیونیست وبسایت واللا در گزارشی فاش کرد: با گذشت حدود نیم سال از کناره‌گیری «آهارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی (امان)، قرار است فرمانده بزرگترین یگان گردآوری مرکزی جامعه اطلاعاتی ارتش اسرائیل نیز استعفای خود را به دلیل نقش داشتن در شکست هفتم اکتبر اعلام کند.

در این گزارش آمده است: حدود ۱۱ ماه پس از آغاز جنگ «شمشیرهای آهنین» (حمله به غزه) جناح اطلاعاتی اسرائیل که به عنوان یکی از مسئولین اصلی شکست در هفتم اکتبر قلمداد می‌شود تحول دیگری را تجربه می‌کند و به نظر می‌رسد سرتیپ «یوسی شرئیل» فرمانده یگان ۸۲۰۰ که به عنوان بزرگترین یگان گردآوری مرکزی جامعه اطلاعاتی ارتش فعالیت می‌کند، در نظر دارد در هفته‌های آینده پایان فعالیت خود را اعلام کند.

پیش از این انتقادهای شدیدی علیه هالیوا، «عمیت ساعر» رئیس سابق تیپ تحقیقات در سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و شرئیل به دلیل شکست در روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بیان شده بود.

این انتقادها ابتدا هالیوا را وادار به استعفا از سمتش کرد و پس از او ساعر نیز از سمتش استعفا کرد.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اکنون نوبت یوسی شرئیل رسیده است و او نیز طی هفته‌های آتی استعفای خود را از ارتش تقدیم خواهد کرد.

طبق گفته بوخبوط، علاوه بر مقصر بودن در شکست هفتم اکتبر، یکی دیگر از دلایل شرئیل برای استعفا، فاش شدن هویت او توسط روزنامه گاردین است.

یگان ۸۲۰۰ یک سازمان اطلاعاتی در ارتش رژیم صهیونیستی است که مسئولیت شنود الکترونیک و رمزگشایی کد را بر ‌عهده دارد و هویت فرمانده آن نیز یک راز کاملاً محافظت شده است؛ چراکه او یکی از حساس‌ترین نقش‌ها را در ارتش این رژیم دارد و یکی از مهم‌ترین روسای آژانس‌های جاسوسی جهان است.

با این حال، روزنامه گاردین اخیرا فاش کرد که چگونه رئیس سازمان جاسوسی جنجالی که نامش «یوسی شرئیل» است، هویت خود را در فضای مجازی افشا کرده است.

در ادامه گزارش گاردین آمده است، هویت فرمانده این یگان، «یوسی شرئیل»، به دلیل فقدان ملاحظات امنیتی در کتابی که او در وبسایت آمازون با نام مستعار «ys» منتشر کرده بود، مشخص شده است.

گاردین می‌نویسد که فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی، یک ردپای دیجیتالی به حساب کاربری خصوصی گوگل که به نام او راه‌اندازی شده بود و همچنین شناسه فردی خود و پیوندهایی به پروفایل حساب کاربری خود بر جای گذاشته بود.

طبق این گزارش، نسخه الکترونیکی این کتاب، حاوی یک نشانی ایمیل ناشناس بود که گاردین توانست آن را تا نام شرئیل و حساب گوگل او ردیابی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha