• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403061106872
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

دادستان جدید یاسوج معرفی شد

دادستان جدید یاسوج معرفی شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان جدید عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دادستان کل کشور معرفی شد.

«سید وحید موسویان»، دادستان جدید عمومی و انقلاب یاسوج در این مراسم ، اجرای فرامین ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروع، حمایت از محرومان و مدافعان حقوق مظلومان و مستضعفان، حمایت از جریان آزاد اطلاعات و حمایت قانونی از رسانه های مستقل، مبارزه با فساد در اشکال مختلف، برخورد قانونی و قاطع و تاثیر گذار و بدون اغماض با متخلفان و مجرمان در هر مقام و منصب، عدم پذیرش توصیه به ناحق و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، عدم هرگونه تعارض و مماشات، برخورد قضایی با ترک فعل مدیران ناکارآمد در سنوات گذشته، تعیین تکلیف گزارشات و شکایات ثبت شده در مراجع انتظامی و اتقان آرا، ساماندهی اجرای احکام بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده در اجرای احکام دادسراهای استان را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد.

وی افزود: برخورد قضایی و قاطع با مرتکبین جرائم خشن و اختلال در نظم عمومی همچون تیراندازی در عروسی و عزا و نگهداری اسلحه غیرمجاز، سلب امنیت پزشکان، پرستاران و تعرض به ماموران منابع طبیعی و محیط زیست و حرکات نامتعارف رانندگان خودرو در رابطه با سلب آسایش و آرامش مردم در سطح شهرها، همکاری با بازرس کل استان در زمینه برخورد فوری و موثر با مدیران ناکارآمد ضمن حفظ جسارت مدیران سالم، متعهد و متخصص، ساماندهی و تقویت نظارت بر ضابطان آموزش الکتروینکی و کاربردی از دیگر برنامه‌های اینجانب است.

وی اظهارکرد: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان، دانشگاهیان و فعالان انقلابی، جامعه اطلاعاتی، بزرگان و ریش سفیدان و اصحاب رسانه جهت اجرای سیاست های کلان دستگاه قضایی و گسترش عدل و آزادی های مشروع و اجرای طرح مشارکت مردم در تامین امنیت و احیای حقوق عامه، مبارزه با قاچاق ارز، کالا، مواد مخدر و چوب از دیگر برنامه های دادستان مرکز استان هستند.

سید وحید موسویان ۴۰ساله و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه شهید چمران اهواز، جایگزین سید علی ملک حسینی می شود که طی پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت.

موسویان در کارنامه خود دادیار دادسرای عمومی و انقلاب گچساران و جانشین دادستان گچساران، رئیس شعبه ۵ دادگاه عمومی حقوقی یاسوج و سرپرست شوراهای حل اختلاف مرکز استان، قاضی اجرای احکام و شعب شوراهای حل اختلاف استان، معاون دادستان مرکز استان و معاون قضایی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس اداره تصفیه ورشکستگی دادگستری استان را دارد. وی در تیرماه ۱۴۰۱ به‌عنوان مدیر برتر قوه قضائیه شناخته شد.

مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه یازدهم شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور دادستان کل کشور، برخی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین استان، قضات و کارکنان حوزه قضایی استان و مدیران استانی و محلی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خدمات پنج ساله سید علی ملک حسینی دادستان قبلی یاسوج تقدیر و سید وحید موسویان به عنوان دادستان جدید یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

دادستان جدید یاسوج معرفی شد

افراسیاب محبوب، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: از مطالبات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از شما حفظ یکپارچگی دنای شمالی است.
وی همچنین خطاب به دادستان کل کشور افزود: مردم این استان انتظار دارند که بتوانند از سدهایی که در اطراف این استان ساخته شده استفاده کنند و مطالبات آنها از سدها پاسخ داده شود.

دادستان جدید یاسوج معرفی شد

دادستان جدید یاسوج معرفی شد

دادستان جدید یاسوج معرفی شد

آیت‌الله سید نصیر حسینی، امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به مطالبات مردم این استان، گفت: تاکنون دولت‌های گوناگون از گذشته تاکنون بر اساس ظرفیت‌های موجود این استان در زمینه‌های مختلف پاسخگوی مطالبات مردم نبوده‌اند.

وی افزود: ما قبلاً هم به مسئولان و مقامات عالی‌رتبه کشوری گفته بودیم که اگر به مطالبات مردم این استان پاسخ ندهید، مطالبات مردم را نزد مقام معظم رهبری بیان خواهیم کرد که در آخر هم این‌طوری شد.

آیت‌الله حسینی در ادامه به موضوع مالیات شرکت‌های بزرگ در این استان پرداخت و اظهار کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که بازار و محل کسب و درآمدشان این استان است اما گردش مالی آنها در جای دیگری است. اگر این گردش مالی در بانک‌های همین این استان انجام بگیرد بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال با مشکل مواجه نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد، استانی نوپا بوده و ساختارهای آن در دوران انقلاب بوده و ۹۵ درصد این ساختارها مربوط به انقلاب است این شهر یاسوج روستای بزرگ بود که مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را مدیون انقلاب هستیم.

آیت الله حسینی تصریح کرد: استان ظرفیت‌های بزرگ انسانی و افراد نخبه زیادی دارد ۲۵ درصد نفت کشور در این استان تولید می‌شود ۱۰ درصد روان آب‌های کشور مربوط به این استان است.

وی ادامه داد: چندین سد بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شده اما بهره‌مندی استان از منابع این سدها بسیار اندک است و در محضر رهبری مشکلات را بیان کردیم و توقع داریم بهره‌مندی ما بیشتر شود.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: اگر گردش مالی پتروشیمی‌ها و نفت و گاز در خود استان باشد بهتر می‌توان کار کرد، بانک‌های استان ما قفل شده، گردش مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در تهران است و خرده فروش‌ها را هم نابود کرده‌اند.

حسینی تاکید کرد: بازار این فروشگاه‌ها در استان ماست و گردش مالی در جای دیگر است احتیاج به پی‌گیری دارد، دلیل ندارد بازار و جذب منابع آن‌ها اینجا باشد و نفع آن در جای دیگر باشد.

وی ادامه داد: طبق قانون باید ۱۵ درصد درآمد معادن به استان‌های تولید کننده و محل معدن داده شود، هر چه در کشور هست در تهران است اجازه بدهید مقداری از این منابع به استان‌هایی محروم مثل ما برسد. بیکار زیاد داریم روزانه صدها نفر بیکار مراجعه می‌کنند بچه‌های بیکار دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب استان‌هایی مثل ما را می‌برند اما چیزی از آن به ما نمی‌رسد با اینکه فرزندان بیکار زیادی داریم. سدی به نام خرسان ۳ در حال احداث است این هم به سمت استان‌های مرکزی می‌رود فکر می‌کنیم برخی موارد نیاز به دستور قضایی دارد و ما مجبور شدیم به رهبری گزارش دهیم دولت‌ها راحت از مشکلات استان ما عبور می‌کنند.

حسینی افزود: باید چیزی از نفت و گاز هم به ما برسد چرا باید همه سرمایه‌ها در استان‌های برخوردار باشد. امیدواریم آقای پزشکیان مشی دیگری نسبت به استان‌هایی مثل ما داشته باشند. باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم در سطح جامعه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم به دستاوردهای سفر محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به استان اشاره کرد و گفت: این سفر دستاوردهای خیلی خوبی برای استان در پی داشت.

وی افزود: آقای موسویان دادستان جدید یاسوج از سادات مکرم همین استان است. وی از قضات خوشنام و خوب استان هستند که مایه خوشحالی است. 

احمد زاده اظهارکرد: بسیاری از قضات استان کهگیلویه و بویراحمد جزء شاخص‌ترین قضات کشور هستند و در واقع مجموعه قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموعه‌ای کاملاً علمی، توانمند، زبده و علمی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آقای ملک‌حسینی(دادستان قبلی یاسوج) چند کار شاخص در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داد. ایشان عضو شورای تأمین بود که بسیار نقش آفرین بودند. در اغتشاشات اخیر کشور استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی بود که با کمترین مشکل از این اتفاقات عبور کرد. یکی از دلایل آن به‌خاطر مدیریت و در میدان بودن آقای ملک‌حسینی بود.

احمدزاده تصریح کرد: در خصوص مشکلی که در صندوق سرمایه گذاری بهمئی ایجاد شد، آقای ملک‌حسینی خیلی خوب مدیریت کرد و با وجود ۱۶ هزار شاکی بدون کمترین تنش و مشکل این موضوع مدیریت شد که رکن این مدیریت آقای ملک‌حسینی دادستان بود.

سید علی ملک‌حسینی، دادستان قبلی یاسوج نیز گفت: مهم‌ترین مطالبه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مسئله جلوگیری از مصوبه واگذاری مدیریت دنای شمالی است که مافیای سیری‌ناپذیر آب به بهانه استفاده از آب به دنبال ساخت سد و بهره‌بردن از منافع آن هستند.

وی افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گاه آب را از همسایگان و ملت ایران دریغ نخواهند کرد. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم بیش از دو هزار شهید جان و خون خودشان را تقدیم انقلاب اسلامی و امنیت این کشور کردند.

وی با اشاره به واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان افزود: در حیاط خلوت‌ محیط‌زیست کشور تصمیماتی بدون حضور کارشناسان محیط زیست گرفته می‌شود. کارشناسان مصوبه واگذاری مدیریت دنای شمالی را امضا نکرده‌اند.

ملک حسینی اظهارکرد: مگر می‌شود سه دیگ بخار و دریاچه‌های مصنوعی را در اطراف دنا ایجاد کرد و منتظر بارش برف باشیم؟ دنا دهمین ذخیره‌گاه زیست کره دنیاست. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌شود بدون دنا  تعریف کرد.

وی از دادستان کل کشور خواست که مستندات و مدارک را در خصوص دنای شمالی به دقت مطالعه کنند و خاطرنشان کرد: قطعاً کارشناسان محیط زیست این مصوبه را تأیید نخواهند کرد. دنا از گذشتگان به ما ارث رسیده و ما باید آن را به آیندگان بسپاریم.

دادستان سابق یاسوج تاکید کرد: این رویه‌ای که مافیای سیری ناپذیر آب در پیش گرفته‌اند، قطعاً در سال‌های آینده چیزی به اسم آبشارهای خروشان، چشمه‌سارهای زیبا و طبیعت بکر دنا را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha