• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403061106852
  • خبرنگار : 71516

حماس: چند اسیر کشته شده اسرائیلی قرار بود در راستای تبادل اسرا آزاد شوند

حماس: چند اسیر کشته شده اسرائیلی قرار بود در راستای تبادل اسرا آزاد شوند

جنبش حماس اعلام کرد، برخی از اسیرانی که اجسادشان پیدا شده در فهرستی بودند که این جنبش آزادی آنها را تایید کرده بود.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: حماس با آزادی برخی از اسرای اسرائیلی که اجسادشان در تونلی در شهر رفح پیدا شد، موافقت کرده بود. اسامی برخی از این اسرا در لیستی قرار داشت که در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، حماس آن‌ها را آزاد می‌کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و بازگرداندند. کشته شدن این ۶ اسیر منجر به انتقادات زیادی در سرزمین‌های اشغالی از نتانیاهو و اعتراضات گسترده خانواده‌های اسرا شده است.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: سه تن از اسرایی که اجسادشان پیدا شد در لیستی قرار داشتند که حماس دوم ژوئیه با آن موافقت کرده بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسئولان امنیتی گزارش داد که این رژیم می‌توانست در راستای معامله تبادل اسرا با حماس چهار تن از این اسرا را آزاد کند.

پیش از این «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: مسؤولیت مرگ اسرای اسرائیلی در غزه بر عهده رژیم اشغالگر است که همچنان بر ادامه جنگ نسل کشی و فرار از توافق آتش بس پافشاری می‌کند. این مسؤولیت همچنین بر دوش دولت آمریکا است به این دلیل که از این تجاوز جانبداری و حمایت و در آن مشارکت می‌کند.

الرشق گفت: کسی که هر روز ملت ما را می‌کشد رژیم اشغالگر است که با سلاح آمریکا این کار را می‌کند. اسرایی که اجسادشان در نوار غزه پیدا شد تنها در بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. اگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مایل به حفظ جان اسرا است باید حمایت مالی و تسلیحاتی خود را از دشمن صهیونیستی متوقف کرده و بر رژیم اشغالگر برای پایان فوری تجاوز آن فشار بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha