• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106838
  • خبرنگار : 71592

طرح وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری 

طرح وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری 

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد به زودی در چارجوب گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری و ممانعت از تشکیل کشور فلسطین، طرحی به قول خودش استراتژیک برای تصویب در کابینه ارائه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اقدام برخی کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تشدید عملیات مقاومت در کرانه باختری نوشت: پاسخ آنها باید گسترش شهرک‌سازی و ممانعت از تشکیل کشور فلسطین باشد که امنیت و موجودیت ما را به خطر می‌اندازد.

اسموتریچ که خود شهرک‌نشین است و ریاست حزبی را برعهده دارد که از شهرک‌نشینان حمایت می‌کند، تاکید کرد به زودی طرحی استراتژیک را برای تصویب به کابینه می‌فرستد تا این اهداف محقق شود. او گفت رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری و رفتار قاطعانه در مقابله با هر تهدیدی مصمم است.

مقامات اشغالگر صهیونیستی اواسط ماه جاری میلادی طرح‌هایی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید منتشر کرد و در مقابل فلسطین اعلام اسموتریچ برای شهرک‌سازی در شهر بیت‌لحم در جنوب کرانه باختری را محکوم کرد.

اسموتریچ در آن زمان مدعی شد این اقدام، پاسخ به رفتارهای رهبری فلسطین در کرانه باختری و کشورهایی است که کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. او گفت: به مبارزه با ایده خطرناک مربوط به تشکیل کشور فلسطین ادامه می‌دهیم و این ماموریت من در این زندگی است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی افزود نام شهرک جدید به مساحت ۶۰ هکتار «ناحال هیلیتز» است و بخشی از مجموعه شهرک‌های «غوش عتصیون» است و این شهرک‌ها را به قدس متصل خواهد کرد. 

از سوی دیگر، سازمان غیردولتی «صلح اکنون» رژیم صهیونیستی در آن زمان اعلام کرد اسموتریچ توافقنامه سازمان یونسکو را نادیده گرفته و عملا الحاق را تبلیغ می‌کند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که کابینه رژیم صهیونیستی با طرح ساخت نزدیک به ۵۳۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری موافقت کرد و با وجود هشدارهای بین‌المللی، آن را جدیدترین گام در تسریع گسترش شهرک‌سازی دانست. این اقدام با محکومیت وزارت خارجه وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطین روبرو شد.

از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، وزیران صهیونیستی خواستار گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری و بازسازی شهرک‌ها در نوار غزه شدند.

اسپانیا، ایرلند و نروژ در ماه مه و پس از آنها اسلوونی به اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل پیوستند که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها، تنها راه برقراری صلح دائم میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را تشکیل کشور فلسطین اعلام کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha