• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061106835
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرمانده انتظامی مازندران خبرداد

از الحاق ۸۴ خودرو و موتورسیکلت به ناوگان پلیس تا کشف ۷ کیلو مواد مخدر در مازندران

از الحاق ۸۴ خودرو و موتورسیکلت به ناوگان پلیس تا کشف ۷ کیلو مواد مخدر در مازندران

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از الحاق ۳۵ خودرو و ۴۹ موتور سیکلت به ناوگان موتوری و خودرویی فرماندهی انتظامی استان خبر داد.

سردارحسن مفخمی شهرستانی در آیین الحاق خودرو و موتورسیکلت های جدید به ناوگان موتوری پلیس مازندران، گفت:استان مازندران به دلیل شرایط جوی، برودت هوا و شرجی بودن شاهد فرسوده شدن خودروها هستیم و این موضوع موجب ایجاد اختلال در اجرای ماموریت های پلیسی شده است.

وی افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل پلیس در استان مازندران از سال گذشته برای افزایش کیفیت خدمت به شهروندان در دستور کار قرار گرفت و امروز به همین منظور ۳۵ خودرو و ۴۹ موتور سیکلت جدید وارد ناوگان موتوری و خودرویی فرماندهی انتظامی استان شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه از سال قبل، تاکنون ۱۳۲ خودروی فرسوده از چرخه خارج و بجای آن ۱۴۰ خودروی جدید وارد کار شد، تصریح کرد : در این مدت ۸۸ دستگاه موتور سیکلت فرسوده نیز از چرخه خارج و ۱۲۱ دستگاه موتور سیکلت جدید بکارگیری شد.

سردار مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: مطمئنا این روند ادامه پیدا می‌کند تا ناوگان خودرویی و موتوری ما جهت افزایش کیفیت و تسریع در اجرای ماموریت ها برای خدمات رسانی به شهروندان نوسازی شود.

برخورد حکیمانه با مردم اصلی‌ترین رویکرد پلیس

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ساری، گفت: برخورد حکیمانه پلیس با مردم اصلی‌ترین رویکرد پلیس است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا درای مراسم سوگواری دهه سوم صفر و رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن تسلیت ایام سوگواری آل الله و تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی کارکنان فراجا، با بیان اینکه مسیر آن حضرت تا امروز هم ادامه دارد، اذعان داشت: امروز بندگی خداوند، مرگ بر آمریکا بوده و عاقبت به خیری همین است و البته این موضوع در کنار حجاب قرار دارد و جزو واجبات بوده و مسجدها، دانشگاه ها و حسینیه ها نیز باید زمینه ساز بحث عفاف و حجاب باشند و به مجموعه انتظامی کمک کنند.

وی کار انتظامی را نگهبانی و حراست از دین، مال، جان و ناموس مردم دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی در این مسیر باید رفتار حکیمانه  با مردم داشته باشد، باید مراقب باشیم و به موقع تشخیص دهیم و به موقع عمل کنیم ، کارکنان باید در تعقیب و گریزها دقت کنند تا دچار سانحه نشوند.

این مقام مسئول بر احترام به شهروندان و رفتار خداپسندانه با مراجعان تاکید کرد و در ادامه افزود: معتقد هستیم که در واقع تجسم رفتار با مردم در کلانتری‌ها و مراکز پلیس در نظام اسلامی مؤثر است، لذا تاکید فرماندهی کل انتظامی کشور به حفظ کرامت مردم است.

ادیانی با بیان اینکه پلیس مردم را ولی نعمت خود می‌داند، گفت: سازمان عقیدتی سیاسی هم از حیث مراقبت و هم از حیث آموزش بر بروز و ظهور دانسته‌های معرفتی مأموران ناجا نظارت می‌کند تا بتوانیم شاهد ارائه بهترین خدمات به مردم جامعه باشیم، چرا که پلیس از مسائل اقتصادی و کلاهبرداری، تا مراقبت از جاده‌ها و رانندگی و در بسیاری مسائل زندگی روزمره مردم نقش آفرین است.

حجت الاسلام ادیانی یادآور شد: زحمات پلیس در راهپیمایی اربعین شایسته تقدیر است و در این ایام تلاش های بسیار انجام شد.

توقیف ۲۵ موتورسیکلت در آزادراه چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از توقیف ۲۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف در آزادراه چالوس خبر داد.

سرهنگ محسن سلیمان" در تشریح این خبر، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی ماموران پلیس آگاهی و پلیس آزاد راه چالوس، اجرای طرح ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها  در آزاد راه را در دستور کار قرار دادند.

وی، افزود: ماموران درحین گشت زنی ۲۵ دستگاه انواع موتور سیکلت که از محور کندوان وارد شهرستان چالوس می شدند  را به دلیل تخلف تردد در آزاد راهها توقیف کردند.

فرمانده  انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهنگ قضایی موتور ها را به پارکینگ انتقال دادند،گفت : تردد این موتورها سیکلت ها در آزاد راهها ممنوع بوده و قوانین توقیف این وسیله نقلیه در مسیر اتوبان کرج چالوس در دستور کار پلیس است.

کشف ۷ کیلو موادمخدر در قائمشهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف ۷ کیلو گرم موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و کلانتری ۱۲ شهرستان قائمشهر در اجرای طرح پاکسازی و انجام کار عملیاتی خودروی متعلق  یک قاچاقچی مواد مخدر از  نوع تریاک را در مسیر  تهران به مازندران شناسایی و آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از توقیف خودرو در بازرسی دقیق آن، ۷ بسته مواد مخدر تریاک به وزن ۷ کیلو گرم را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر در پایان ضمن اشاره به دستگیری و معرفی متهم به مرجع قضایی، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۸ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف ۸ تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف یک کامیون و یک نیسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ عبداله حسن زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه هولار در مسیر حوزه استحفاظی به یک خودروی کامیون و یک نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها۸ تن چوب را که توسط راننده های این ۲ خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: رانندگان کامیون و نیسان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پایان با اشاره به این که قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی از جمله افزایش دمای هوا و افزایش روان آب ها در حین بارندگی و احتمال وقوع سیل را در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرقت خودرو در چناران و کشف در بابل

فرمانده انتظامی بابل از کشف خودرو سرقتی که در شهرستان چناران ربوده شده بود، توسط ماموران این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار، در خصوص این خبر اظهار کرد: ماموران پاسگاه حیدرکلا حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به یک خودروی پراید مشکوک و طی بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی پی بردند که این خودرو در روز گذشته در شهرستان چناران سرقت شده است.

وی عنوان کرد: ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در نهایت با هوشیاری و سرعت عمل خودروی پراید سرقتی را توقیف و سارق را دستگیر کردند.

سرهنگ داداش تبار با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مرجع قضایی معرفی شد،از شهروندان خواست : نکات ایمنی را برای پیشگیری از سرقت خودرو مانند استفاده از قفل های الکترونیکی،قفل پدال و فرمان و استفاده از پارکینگ های عمومی رعایت کنند.

کشف انبار احتکار آرد قاچاق در بابلسر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف تعداد ۵۲ تن و ۸۰۰کیلوگرم آرد احتکار شده قاچاق از یک انبار، واقع در شهرستان بابلسر خبر داد.

سرهنگ محمد محمدپور بیان کرد:کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اساسی از جمله گندم و آرد، طی بررسی اطلاعاتی و اقدامات فنی به راز وجودی یک انبار احتکار آرد در شهرستان بابلسر پی بردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، افزود: کارآگاهان این پلیس به همراه ماموران پلیس آگاهی شهرستان و کارشناسان ادارات صمت و غله شهرستان در بازرسی از این انبار یک هزار و ۳۲۰ کیسه آرد قاچاق به میزان ۵۲ تن را کشف کردند.

سرهنگ محمدپور از شناسایی و دستگیری متهم در این پرونده خبر داد و افزود: اقدامات قضائی و قانونی در این خصوص در دست بررسی قرار دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha